2022-10-24, 21:53
Medlem
Poesidamens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Polisen har plockat in tjejerna för att en av dom har lämnat motstridiga uppgifter som går emot vittnesmål. Det finns luckor i den ena tjejens berättelse om vad som har hänt. En graverande aspekt är att JJ har påstått att T cyklade hem runt 03.00 från hennes lägenhet men cykeln har setts stå kvar mycket senare än så. Cykeln har sedan hittats på en annan adress några kvarter bort från JJs lägenhet morgonen därpå vilket innebär att den kan ha blivit placerad där i efterhand. Grannar ska även ha hört ett tiotal högljudda dunsar och spring i trappen mellan 03 och 04 samma natt.

Finns således starka indicier till att något inte gått rätt till. Vad gäller teknisk bevisning utöver cykeln och positioneringen av Ts telefon har det inte framkommit om det finns. I dag ska JJs lägenhet ha blivit genomsökt av tekniker och hund, så utgången från polisens sida verkar vara att hon ska ha bragts om livet i JJs lägenhet.

Men om det hörts dunsar mellan 03-04, och så har vi ett vittne som säger att JJ var på MCD och mötte en man mellan 03-04.. Vem var då kvar i lgh med Tove? M?
Citera
2022-10-24, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Det hör du ju i videon.

Hon säger: "Jag tar en jo..... faktiskt"

https://www.instagram.com/tv/CPteO_DHqNl/?igshid=MDJmNzVkMjY%3D
Kontot funger som bevis på utförda uppdrag i en poängjakt inför studenten. Typ hela skolan ska sitta och se klippen. Vem är sig själv på ett sånt spexkonto?
Citera
2022-10-24, 21:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tack, och du är bra på resten.

Vill bara förtydliga med vad jag menade med att det kan vara JJ:s Wi-Fi som är en del av den tekniska bevisningen som binder TT:s mobil till lgh.

När man söker efter sin borttappade Android-mobil så kan man numera se vilket Wi-Fi den senast var uppkopplad till.
Så står det ”Stadsbiblioteket_gäst” så kan man ta en tur dit och leta efter sin lur och ha tur.

I det här fallet så visas kanske JJ:s Wi-Fi vem vet.
Därav min fråga häromdan om nån ville ta en tur till JJ:s adress med Wigle eller nåt annat liknande och kolla aktuella Wi-Fi där.

Och frågan om tjejerna (alla tre) hade iPhone eller Android grundar sig i att de går att spåra olika bra.

Android är ju Googles operativsystem till t.ex. de populära Samsung-mobilerna.

De på Google verkar ja lite mer skoj på jobbet än på Apple och har skapat utrymme för långt många fler finesser än på en iPhone med iOS operativsystem.

T.ex så att Google Maps tidslinje funkar på en Android. Inte på en iPhone.

Och det här att hitta sin borttappade/stulna enhet funkar också olika.

Mobiler och tjafs igång, Vetlanda är litet socialt sett, det har varit partynatt och lite dålig koll på det ena och andra - hittas nu bara tjejen så ramlar nog många pusselbitar på plats. ”Tvingas” de släppa tjejerna så ser det mörkare ut. Blir de omhäktade en eller två ggr så vet vi att de sitter surt till.

Jag har lite ont om tid men har läst ikapp snart och det är intressanta resonemang kring cykel och killar. Vill nån droppa insidetips att gå vidare med utanför tråden så är min inbox väldigt öppen för det. 24/7 som kidsen säger.

Haha, du är nog lite mer än bara it/tekniskt snille. Skulle väl säga att du är väldigt allround som privatdetektiv.

Så jag vill hjälpa dig, dvs hjälps fallet genom att öka din status i tråden genom att tipsa tråddeltagare och framför allt de som kan ha insidertips, att kolla Avels insatser i Lena Wesströmfallet.
Tyvärr hade mycket av utredningens missar passerat bäst före datum när Du kom in i tråden och var och förblev ohjälpligt olösta. Men man kan hoppas att många av dina lösningar kan komma polisen till hjälp genom dina mycket användarvänliga manualer.

Det renderade även slutligen i en ledarartikel i NA om hur viktigt det är med yttrandefriheten, att vi alla kan få läsa en FUP och att en dag fick plötsligt en person för sig att läsa en FUP där den misstänkte blivit friad trots att nog många kände på sig att han var skyldig.

I det här fallet är du istället inne i tråden i rätt tid. Här finns många möjligheter att föregå och att inte vara för sen.

Hoppas mina ord gör att du får tips som kan vara till hjälp för att lösa fallet!

Om jag någonsin råkar försvinna kommer jag att anlita dig som min privatdetektiv!
Citera
Medlem
Citat:
Det hör du ju i videon.

Hon säger: "Jag tar en jo..... faktiskt"

https://www.instagram.com/tv/CPteO_DHqNl/?igshid=MDJmNzVkMjY%3D

Medlem i Mensa minsann. Iq på över 130.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulspruta86
Kan den tekniska bevisningen av att TT befinn sig i JJ lägenhet bestå i att hon lyckats aktivera nödkontakt?

” 1. Tryck snabbt fem gånger på sidoknappen tills texten "Nödsamtal SOS" visas på skärmen.

2. Dra i reglaget för att starta samtalet.

Om du inte aktivt väljer bort det kommer telefonen att skicka ett sms med din position till dina nödkontakter när samtalet är över. Dessa sms skickas sedan ut med jämna mellanrum till dess att du slår av funktionen. Nödkontakter går att redigera i appen "Hälsa" på telefonen.”

En vettig tanke samtidigt som jag tänker att det kanske är en uppgift som Polis hade gått ut med om det skett, eller?
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Det är ett uppdrag för studenter. Uppdraget går ut på att en i klassen ska beställa en drink som heter som personen.

Nja, det har jag aldrig varit med om. Bartender vet exakt vad hon ska hälla i.

Ungefär som det har hon gjort många gånger tidigare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolsgame
Vill inte avslöja för mycket nu men.. han verkar inte bry sig vem han stoppar k*ken i.
Vi blev kk… på hans villkor.
Tror jag skrivit ett inlägg om honom här..

Hm, kollade dina tidigare inlägg och du var ju kär i honom och han ville inte ha dig? Sorry, men där försvinner din trovärdighet lite. Speciellt med tanke på resten av dina startade trådar där du stalkat ditt/dina ex osv.
Du kan lika väl bara vilja honom illa pga att han inte ville ha dig.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Poesidamen
Men om det hörts dunsar mellan 03-04, och så har vi ett vittne som säger att JJ var på MCD och mötte en man mellan 03-04.. Vem var då kvar i lgh med Tove? M?
mcd kl 3, dunsar efter 3
Citera
2022-10-24, 21:56
Medlem
Citat:
Ingen nollning den 4 juni...
Poängjakt en inför studenten är på lite samma nivå som en nollning.
Citera
2022-10-24, 21:57
Medlem
FruEds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolsgame
Vill inte avslöja för mycket nu men.. han verkar inte bry sig vem han stoppar k*ken i.
Vi blev kk… på hans villkor.
Tror jag skrivit ett inlägg om honom här..

Du som ändå känner honom.. tror du att han skulle kunna vara inblandad i det här? Finns det en endaste liten möjlighet att han faktiskt kan ha TT inlåst någonstans?

Att han är ett sadistiskt svin tycker jag är bekräftat med så många i tråden som håller med.. Jag hittar dock inget samröre med MGM. Han kan ju såklart ha tagit bort dom på sociala medier och liknande. NÅN som har den här snubben på ex instagram som kan se om JJ likeat nått nyligen? Tror inte man själv kan ta bort likes man fått av andra nämligen..
Citera
2022-10-24, 21:58
Medlem
Citat:
Nja, det har jag aldrig varit med om. Bartender vet exakt vad hon ska hälla i.

Ungefär som det har hon gjort många gånger tidigare.
Det är uppgjort innan vilken drink som ska vara "Johanna" drinken. Allt för att klassen ska få sina 2p som uppdraget ger till poängjakt en.
Citera
2022-10-24, 21:58
Medlem
ziracorns avatar
I och med att snuten fortfarande håller de 2 töserna, så måste det finnas nåt konkret. Vilken åklagare är så dum annars!?

Annars får jag inte ihop det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in