2022-10-24, 20:52
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Ja, det skulle jag nog säga. Jag känner ju henne inte personligen, men har hört att hon ska vara ”speciell”, och som hennes klasskamrater beskriver henne: manipulativ, lite ”psyk”.

Nej tyvärr inte, inte hört något alls om det!
Är ju just det som är så konstigt, att det är så tyst om allt här i stan känns det som. Eller så är det väl för att TT inte är någon ”kändis” direkt, många som inte ens känner igen henne, så kan ju vara därför man inte vet något om hennes liv.

Men måste tillägga en gren. MH får jag inte in överhuvudtaget här. ALLA jag pratat med säger att hon är den snällaste, raraste mest omtänksamma dem träffat/känt. Tycker det är så himla lustigt!
Då ligger det nära till hands att tänka att det är M som T letar efter på utestället, för att varna henne för J.
Om sedan M tiger som muren kan det bero på skuld och skam, att hon inte på något vis i världen vill att hennes pappa ska få veta vad hon haft för sig, även om hon är oskyldig till något brott.
Citera
2022-10-24, 20:52
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djirt
Känns som polisen följer sånna här trådar rätt flitigt

Hur ”känner” du det?

E. Tipsa polisen direkt istället för att ”känna”.
Citera
2022-10-24, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Intressant teori - men NEJ - she is gone...Nånstans i ett buskage/grop inte långt från brottsplats. Det uppstod bråk i lägenheten. Därefter tog Tove sin cykel, men blev upphunnen av någon med bil, som slog ihjäl henne. Därefter ställdes cykeln prydligt tillbaka där den stod förut.
Men varför flyttade sig den cykeln efter det? Ock varför flyttade sig mobilen oberoende av T? Det förklarar inte allt
Citera
2022-10-24, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Ser inte en tredje person som något konstigt men tror det skett i samförstånd med JJ och MH. Tror mycket väl att JJ kan ha begett sig "ut på stan" samtidigt som TT satt inlåst och med tejp för munnen i hennes lägenhet. JJ redogör för detta till en tredje MGM som förklarar att hon gjort ett stort misstag. Om TT anmäler att hon blivit inspärrad och berövad friheten väntar redan där fängelse för JJ. Den tredje personen löser problemet och innehar då även bil att frakta bort kroppen med. Alternativt lurar man TT till en annan plats innan hon brags om livet. JJ bor nära en kyrkogård, kanske har TT hamnat där.

Polisen bör rimligtvis kunnat se vem hon har haft kontakt med under kvällen. Eller du menar att hon random sprungit på en person hon känner och som är villig att hjälpa henne kl 03 på natten i Vetlanda? Oddsen på den är 0 tyvärr…
Citera
2022-10-24, 20:55
Avslutad
J*hanna (MGM) var ju redigt knullbar.
Hoppas hon får vad hon förtjänar, BO såg ut som en snäll tjej.
Citera
2022-10-24, 20:55
Medlem
Citat:
Intressant teori - men NEJ - she is gone...Nånstans i ett buskage/grop inte långt från brottsplats. Det uppstod bråk i lägenheten. Därefter tog Tove sin cykel, men blev upphunnen av någon med bil, som slog ihjäl henne. Därefter ställdes cykeln prydligt tillbaka där den stod förut.
Osannolikt
Citera
2022-10-24, 20:58
Medlem
Nån som vet ifall JJ har tappat följare sen det kom ut att hon har häktats?
Citera
2022-10-24, 21:00
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:

Hon dog i lgh (om hon är död men sannolikt är hon det).
Citera
2022-10-24, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djirt
Känns som polisen följer sånna här trådar rätt flitigt
Visst är dom gulliga, jag kan riktigt se dom sitta på nätterna i datorskärmens sken trummande på kaffekoppen betänkligt, hasa sig till pentryköket tillreda sig en Gorby i micron
Citera
2022-10-24, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Nån som vet ifall JJ har tappat följare sen det kom ut att hon har häktats?

Nyss när jag gick in såg jag till och med siffran ändras från 298 till 297 - ”komiskt” nog.
Citera
2022-10-24, 21:04
Medlem
Stones avatar
Det är jävligt konstigt att polisen inte kan nysta upp detta. Vi vet att polisen inte har så skarpa utredare men det här börjar bli löjligt. Är det invandrare som kniper käft som är inblandade? Familjer som inget säger?
Citera
2022-10-24, 21:05
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Hon dog i lgh (om hon är död men sannolikt är hon det).

2:a våningen, 2 brudar - bära ner ett lik?

Svart sopsäck? Låssas att det är morgondagens tvätt? 04.00?

Hahahaha....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in