2022-10-24, 19:30
Medlem
Om/när Ryssland använder kärnvapen i Ukraina. Hur kommer vi få reda på det?
Citera
2022-10-24, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Hur tror ni att USA agerar om Ryssland ger Iran kärnvapen?

Mer sanktioner mot båda länderna. Nu tror jag dock knappast inte de ger bort kärnvapen hur som helst.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Pentagon går ut och säger att de ser inget tecken på att Nazi-Ryssland är på gång att använda någon form av WMD.

https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1584593965122473985
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Jag menade inte så - tänkte i stort - alla lågt flygande plan + helis, från de olika länderna, riskerar att bli nedskjuta hela tiden. Hur står de ut?
Jag har sett så pass många helikoptrar bli nerskjurtna i olika filmer, och hört om så många helikopterkrascher i dåligt väder i verkliga livet (mot uppstickande terräng osv) att jag nog alltid skulle känna mig nervös inför att sätta mig i en såvida det inte var finfint väder. Annars har jag ingen som helst flygrädsla, inte inför vanliga plan. Helikoptrar är ett emblem för status, men också sårbara.
Citera
2022-10-24, 19:32
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson

Finns inget torn där. Sluta med Kosken och stoppa undan kniven!

https://www.armyvehicles.dk/sisuxa185.htm
Men för helvete. Din egen twitterlänk från 0:11 frammåt. Man ser tydligt att de har ett torn, turret. Nått som inte XA-185 har.

Svara istället varför ni ljuger då det är så lätt att kolla upp? Är det egen rysskit som sprängs, eller är det från ett spel kanske? Hade kvaliteten varit bättre hade det synts, men då blir det ju så svårt att fejka för er ryssar.
Citera
2022-10-24, 19:34
Medlem
BonerBatmans avatar
Verkar som jag fick totalfel när det gällde Bakhmut. Trodde staden var på randen att falla. Nu ser det ut som om Ukraina istället trycker tillbaka ryssarna.
Många knasiga rykten och talking points slänger de som sitter i Kreml ur sig just nu. Känns som de kär hagelgeväret nu och hoppas att något slår rot.
Att någon "Dirty bomb" kommer att användas är högst osannolikt. Jag undrar vad de försöker distrahera världens blickar från med allt detta fåneri? Kan det vara så enkelt att de gör allt vad de kan för låta tiden gå så att folk injiceras som en depot piller vad som faktiskt händer med Ukrainas elnät och vilka enorma konsekvenser detta får för landet att fungera?
Citera
2022-10-24, 19:34
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Inget att dessa inlägg styrker att Ryssarna är utkörda och har givit upp försöken att ta staden. Det är ren desinformation. Random dårar på Twitter som källa. Vad blir det nästa gång? Bamseklubben?

Nu börjar de första visuella bevisen komma:

Citat:
Där kom den. Ukraina har alltså på någon dag återtagit minst 2 km (med tanke på lugnet antagligen ytterlgiare) från ryssarna utanför Bakhmut, territorium som det tagit månader för Ryssarna att ta.

https://twitter.com/Cornubot/status/1584561411765649408
Citat:
Visual confirmation that that the concrete plant in Bakhmut was liberated. More than 2 months of fighting and dying for Putin’s Wagnerites, and lost in within 48h. #Bakhmut #Ukraine #Donetsk

https://twitter.com/Tendar/status/1584555571012784130

Angående detta:

Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
... och har givit upp försöken att ta staden.

Nej. Jag tror inte att ryssarna har gett upp. Det kommer att bli nya anfall. Ryssarna vill ha Bakhmut till varje pris. Så de kommer att försöka igen.
Citera
2022-10-24, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Om/när Ryssland använder kärnvapen i Ukraina. Hur kommer vi få reda på det?

Första sidan på dom flesta sidor på alla tidningar och alla du pratar med på dagarna.
Citera
2022-10-24, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ukraina sätter in hundmutasoldater i striderna!
https://twitter.com/antiputler_news/status/1584586818326233088

Ja nu händer det. Hundratals, välutbildade, välutrustade och högmotiverade kommer nu att ansluta och lära ryzzarna att veta hut.

Det kommer snart flera av minst samma kvalitet. De som länge kämpat hjältemodigt, hårt och framgångsrikt kan gå i säker bivack ett tag och sedan rycka in i nästa etapp.
Det kallas rotering, ett begrepp som ryzzarna troligen inte ens känner till, mycket mindre stava till.

Wagnergruppe kan nog nu "hälsa hem" med flera av Putins "elit"..

Tempot kommer att öka nu och det blir några spännande dagar som följer.

Flyg ner till fronten i Ukraina nu Putin och Sjougun mfl. och försök förhandla.

Råd:
Ta med vita flaggor. Kommer att respekteras.
Senast redigerad av Antistalk 2022-10-24 kl. 19:44.
Citera
2022-10-24, 19:41
Medlem
88SONs avatar
Något som jag tänkt på ( kanske långsökt ) är att fler länder nu kan stödja Ukraina i och med Rysslands anfall på infrastruktur

Vissa länder vill inte stödja Ukraina på grund av geopolitiska/interna anledningar, men nu när Ukraina behöver hjälp med generatorer och teknisk hjälp för att klara vinter kanske flera möjligheter öppnas upp
Mindre kontroversiellt jämfört med att skicka vapen och direkta stöd till regeringen

Vad tror ni?
Citera
2022-10-24, 19:41
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Hur tror ni att USA agerar om Ryssland ger Iran kärnvapen?
Ja, men det finns inte på världskartan att något sådant skulle ske då det hade inneburit döden för relationen mellan Israel och Ryssland för all framtid.
Citera
2022-10-24, 19:42
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Verkar som jag fick totalfel när det gällde Bakhmut. Trodde staden var på randen att falla. Nu ser det ut som om Ukraina istället trycker tillbaka ryssarna.
Många knasiga rykten och talking points slänger de som sitter i Kreml ur sig just nu. Känns som de kär hagelgeväret nu och hoppas att något slår rot.
Att någon "Dirty bomb" kommer att användas är högst osannolikt. Jag undrar vad de försöker distrahera världens blickar från med allt detta fåneri? Kan det vara så enkelt att de gör allt vad de kan för låta tiden gå så att folk injiceras som en depot piller vad som faktiskt händer med Ukrainas elnät och vilka enorma konsekvenser detta får för landet att fungera?

Ojojoj! Varifrån kommer all denna kunskap ifrån?! Världens ledare är nog intresserar av hur man kan prognostisera framtiden - du har har jobb livet ut eller inte?.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in