2022-10-24, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Den häktade har kanske behövt något från sin bostad- och häktespersonal hämtar detta åt henne
klädplagg typ. Behöver inte vara en ny teknisk undersökning.
Den borde varit färdig tidigare ...

Det har sökts med hund och tekniker idag enligt uppgifter från både media samt i denna tråd. Varför skulle man ta med sig en hund om man bara vill hämta något? De häktade har ju restriktioner så tvivlar på att dom får föra in saker hur som helst.
Citera
2022-10-24, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Precis, kanske någon som har tillgång som kan se?
aaa lugn
Citera
2022-10-24, 17:59
Medlem
T-Paxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Hyvens pojkvän låter det som, eller en riktig jäkla mespropp. Men det ska inte vara ett försvar, när hans flickvän är borta så borde han hjälpa till att leta. Det är bara konstigt och inte normalt någonstans.

Edit: Men man ska låta han vara tydligen, och inte spekulera om han är inblandad enligt vissa i tråden. Säkert kompisar till han tippar jag på, varför ska han inte få dras upp. Han beter sig väldigt märkligt.

Tror som sagt på mespropp.
Citera
2022-10-24, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Det är en himla fart här inne nu.

Men med tanke på att tekniker har varit i en lägenhet idag så var det några som tror att man letar efter blod bland annat.

Först och främst, att torka bort blod är värre än att torka bort bläck.
Dessutom blir det alltid blodstänk överallt. Ungefär som faller med Wilma.

Polisen har Bluestar och Luminol.

Men söker inte efter proteiner eller liknande.
Man söker järn, koppar och cyanider.

Här är lite utbildning på det fungerar:

Hur man använder Luminol för att testa för att upptäcka blod
https://www.greelane.com/sv/science-tech-math/vetenskap/luminol-chemiluminescence-test-for-blood-607630/

What is the Difference Between Luminol and Bluestar
https://www.differencebetween.com/what-is-the-difference-between-luminol-and-bluestar/

Detta är mitt bidrag idag.
Riktigt intressant! Tack!!!
Citera
Medlem
Citat:
Kanske någon som kan komma in här?
https://lexbase.se/personsok?Search%5Bname%5D=J*han&Search%5Bsurname% 5D=L*ngshede&

* O, Y

varför är han av intresse ??
Citera
Medlem
Nils Tomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är den andra 20-åringen på den adressen. Den jag kollade var en som har samma namn som en känd Astrid-Lindgren-figur.

Farbror Melker?
Citera
2022-10-24, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Det är inte detsamma som att lyfta och flytta en livlös kropp.

Säger inte att det är omöjligt, men det är långt ifrån en baggis.

Har någon av er Någonsin lyft ett lik??
Lyft då så ni har framkroppen framåt och rumpan bak......Finns inget som håller emot det som finns i magen hos ett lik....
Citera
2022-10-24, 18:03
Medlem
https://easyupload.io/cn92b2

https://easyupload.io/zrrr1y

vet inte varför j*han är av intresse..
Citera
2022-10-24, 18:04
Medlem
Fibonaccitals avatar
Sedan när det gäller TT:s mobil hur den stängdes kan du se här:

Detta är hämtat från Wilmas FUP
Det går att se om mobilen är avslagen manuellt eller batterislut/krossad/batteri uttaget!
Wilmas mobil blev avstängd manuellt!

"Kl. 13:55 den 15 nov registrerar operatören Hi3G en IMSI-Detach från Wilmas mobiltelefon i sitt nät.
Uppgifter från operatören ger att det är en s.k. naturlig stängning som inträffar på Wilmas mobiltelefon.
Med andra ord, det är inte en avstängning där mobilen går sönder eller att dess batteri kopplas loss från enheten. " (Sidan 12 i SMS-bilagan)"

Kallas också för HÖK.

Stängs mobilen av manuellt så skickar den en signal där det står: "HEJ Då"
Citera
2022-10-24, 18:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
varför är han av intresse ??
någon i tråden, vitte, påstår att han har haft kontakt med en av mgm, och att han har en sadistisk beläggning plus en dom bakom sig, och att han annonserat on en "surrogatkvinna", var man nu annonsera om det...blocket kanske... Vet inte om det ett troll eller inte
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
"Räddningslagen" ;

Räddningschef beslutar om räddningsinsats och utser räddningsledare.

Räddningsledare får bereda sig och medverkande personal(kan vara frivilliga) tillträde till annans fastighet, ett beslut som räddningsledaren fattar och det skall vara skriftligt har jag för mig.

Beslutar räddningsledaren att MPS frivilliga får beträda annans tomt så får de göra det, annars inte.

Som det ser ut just nu kan jag inte tänka mig att MPS sökare får beträda privata tomter då det inte finns något konkret som talar för att T.T. kan finnas på en specifik fastighet.
Vet bara att när jag varit med på sök, så har vi inte fått gå in i fastigheter eller på någons tomt. Däremot titta in genom fönstret och lysa med ficklampa mot tomter och dylikt.
Citera
Medlem
Citat:
någon i tråden, vitte, påstår att han har haft kontakt med en av mgm, och att han har en sadistisk beläggning plus en dom bakom sig, och att han annonserat on en "surrogatkvinna", var man nu annonsera om det...blocket kanske... Vet inte om det ett troll eller inte

Okej , ja han hade ju inget direkt bakom sig förutom att han får betala en massa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in