2022-10-24, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
JJ har en bror som heter Nils som är skriven hos sin far. Han har fb men kan inte hitta någon mor där heller. Hon kanske är död?

Nej, mamman bor i Vetlanda, vet ungefärligt område då jag fick reda på det av en som känner JJ, men vet inte exakt adress eller namn. Vill inte heller fråga personen det i nuläget då jag inte vill snoka.
Men mamman lever iallafall.
Citera
2022-10-24, 00:53
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Hon är gift med JJ’s farbror, så vi kan släppa henne.
Jag vet även att JJs mamma bor i Vetlanda, tyvärr inte vad hon heter eller vart exakt. Bara ungefärligt område.

Ok, tack för svar.
Citera
2022-10-24, 00:55
Medlem
capires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
J.J är 19 år och så även försvunna Mattias, även om de inte är födda samna år, ca 11 mil mellan orterna. Kan det finnas gemensamma bekanta? Någon med taskig uppväxt som hyser agg mot tvillingar och deras speciella band.

Visst är du ironisk, bara så att vi är överens?
Citera
2022-10-24, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tror inte längre flickorna är skyldiga. Jag tror verkligen att T lämnade deras lägenhet och skulle cykla hem till pappan. Vad som sedan händer med henne på vägen står skrivet i stjärnorna.
Kan möjligen vara pojkvännen som mötte henne. Någon eller något kan ha stoppat henne.
Spaningarna borde koncentreras till området kring pizzeria arena. Någon har redan sett två män gå på järnvägen och leta efter någonting med ficklampor i mörkret. Järnvägen löper längs med Gränsgatan där cykeln hittades.

Håller med, har tittat på ca 30 sidor och ingen nämner pojkvännen som ev GM.
Förmodligen har han ett vattentätt alibi eftersom polisen inte heller nämner honom, men tänk om pojkvännen ville att Tove skulle komma till honom och han blir sur när hon inte gör det och blir svartsjuk och undrar om hon är med någon kille och åker och vaktar utanför lägenheten. När hon kommer ut så erbjuder han skjus i det dåliga vädret men något händer och han lackar ur och olyckan är framme. Sedan kör an iväg med kroppen, kanske med en medhjälpare som sedan gett honom alibi.

Han har varit närvarande vid sökinsatser och tex pyromaner brukar vara vid brandplatsen eller tom delta i släckningsarbetet.
En högst personlig teori
Citera
2022-10-24, 00:56
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
JJ har en bror som heter Nils som är skriven hos sin far. Han har fb men kan inte hitta någon mor där heller. Hon kanske är död?

Hur gammal är han? Körkort? Kan han ha kört pappas vita BMW?

Vit bil kan se silvrig ut i gatubelysning och regn.....
Citera
2022-10-24, 01:01
Medlem
Citat:
Skriver det igen, är förmodligen just ett rykte. JJ bodde inte i sin lägenhet då, utan hos sin pappa i Nye. MH bor hemma. Så att rånarna skulle flytt till dem och även bott där känns ju rätt orimligt.
Bra du korrigerade ryktet, det dyker snart upp fler "sk Johanna-rykten"

samtidigt undrar man ju vilka Vetlanda- kändisar de där rånarna är..avfällingar förståss..
De två rånarna kinesade alltså hos en tjej,som inte var delaktig i rånet och som inte var Johanna
men nu nämns dessa personer här i tråden helt apropå
de två rånarna och den där tjejen-
tjejen bodde kanske i den bostad
som Johanna senare flyttade in i-sommaren 2022
Citera
2022-10-24, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Hur gammal är han? Körkort? Kan han ha kört pappas vita BMW?

Vit bil kan se silvrig ut i gatubelysning och regn.....
Jag gillar hur du tänker! Vit bil kan se silvrig ut i regn och gatubelysning !
Citera
2022-10-24, 01:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anmark
Håller med, har tittat på ca 30 sidor och ingen nämner pojkvännen som ev GM.
Förmodligen har han ett vattentätt alibi eftersom polisen inte heller nämner honom, men tänk om pojkvännen ville att Tove skulle komma till honom och han blir sur när hon inte gör det och blir svartsjuk och undrar om hon är med någon kille och åker och vaktar utanför lägenheten. När hon kommer ut så erbjuder han skjus i det dåliga vädret men något händer och han lackar ur och olyckan är framme. Sedan kör an iväg med kroppen, kanske med en medhjälpare som sedan gett honom alibi.

Han har varit närvarande vid sökinsatser och tex pyromaner brukar vara vid brandplatsen eller tom delta i släckningsarbetet.
En högst personlig teori
Och hur bortförklara du mobilen som fanns hos jj tills 3.50 men aldrig överlämnas till polisen?
Citera
2022-10-24, 01:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Bra du korrigerade ryktet, det dyker snart upp fler "sk Johanna-rykten"

samtidigt undrar man ju vilka Vetlanda- kändisar de där rånarna är..avfällingar förståss..
De två rånarna kinesade alltså hos en tjej,som inte var delaktig i rånet och som inte var Johanna
men nu nämns dessa personer här i tråden helt apropå
de två rånarna och den där tjejen-
tjejen bodde kanske i den bostad
som Johanna senare flyttade in i-sommaren 2022
Var dom ute tillsammans med rånarna dagen innan eller var det heller inte sant?
Citera
2022-10-24, 01:06
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Nej, mamman bor i Vetlanda, vet ungefärligt område då jag fick reda på det av en som känner JJ, men vet inte exakt adress eller namn. Vill inte heller fråga personen det i nuläget då jag inte vill snoka.
Men mamman lever iallafall.

Vilka adresser av dessa kan det vara?
Mossgård 1 Vetlanda

Nygatan 22 Vetlanda

Gåvostigen 12 Vetlanda
Citera
2022-10-24, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Det mest troliga är att någon tex JJ får skjuts av någon mansperson och att dom slänger mobilen kanske i Ekenässjön.
Hur gör dom sig av med Toves döda kropp. Den har dom troligtvis grävt ner följande dag, söndag i naturområdet Illharjen.
Där har dom säkert sökt men området är stort. Om inte kroppen hittas snart kommer Polisen behöva anlita den där skeletthunden/arkeologhunden.

Finns det inga vägbyggen i närheten? Jag tänker eventuellt om dom har fraktat kroppen till vägbygget och sedan sprängt den med dynamit. Alternativt att dom har forslat kroppen till en vägtrumma som har grävts igen.
Citera
2022-10-24, 01:09
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Jag vet inte det. Följde fallet med mördade Beata Ratzman (vilket skedde på mindre ort på Skånska landsbygden) och i FUP
framgår ändå ett ganska tydligt rörelsemönster vid masttömningarna av de inblandades mobiler.

Jag ser det iaf som en möjlig kartläggning även i detta fallet.

Men visst, mindre antal master ger klart färre utslag. Men även där framträder rörelsemönster.

Någon som sitter på mastkarta över området kanske?

https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v1.0/?e=503592&n=6366697&z=8&mapprofile=karta&backgroun d=1&boundaries=false
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in