2022-10-23, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Jo de hade bråkat på stället dom var på. Därefter skulle de två mgm och T blivit sams, gått hem till JJ för att tala ut. Eller kanske skulle M och J snarare hämnas och sätta T på plats?
Grannar säger sig hört dunsar i lägenheten och spring i trappan.

Det bästa vore naturligtvis om T gett de båda eller den ena på käften. Sprungit därifrån och tagit sin cykel och trampat iväg. Fått lift och befinner sig nu i L-köping i lugn och ro. Men där är vi inte. Tyvärr

Det är jättekonstigt… att följa med hem när man bråkat. Visst blivit sams igen. Men om man då dessutom letar efter en yngre tjej. Är isåfall om det är någon utav det häktade som t var orolig efter.
Citera
2022-10-23, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ingen kan förbjuda pojkvännen att leta på egen hand. Han får röra sig fritt i landet och söka på vilken plats han vill.

Har bil och körkort, inget märkligt om han är ute och söker.
Han måste ha setts ute hela veckan, Vetlanda är inte stort, många måste ha sett honom upprepade gånger både till fots och i bil, inte sitter han hemma och käkar köttbullar i åtta dygn.
Citera
2022-10-23, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Snappat upp det i tråden, har inte källa på det.

Hon är skriven i Vetlanda och arbetar även här, så verkar som hon tagit studieuppehåll.
Citera
2022-10-23, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
Tror inte de misstänkta klarar att ge en samstämmig och trovärdig förklaring till sparkarna och oljuden grannarna hört.

Hade varit mycket bättre om rättsystemet i ett sånt här läge skulle vara stenhårt:
"-Om ni fortsätter att neka från och med nu, och det visar sig att ni ljuger, då blir det samhällstjänst i 30 år, 10 timmar om dagen, 7 dagar i veckan!"
Citera
2022-10-23, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Jag hittar det inte nu, har för mig att jag har läst att pappan har sagt att det var hans cykel. Jag hoppas jag inte har inbillat mig det. Jag tar tillbaka påståendet om jag inte hittar det, eller om någon inte kan backa upp mig.

Det kan ju vara hans. Jag bara minns inte att jag sett den uppgiften tidigare. Den finns inte heller med i den fenomenala sammanfattningen.
Jag reagerade på att det ju är en typisk damcykel.
Citera
2022-10-23, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Hon är skriven i Vetlanda och arbetar även här, så verkar som hon tagit studieuppehåll.
Yes tack, tar med mig det när jag funderar vidare.
Citera
2022-10-23, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Han måste ha setts ute hela veckan, Vetlanda är inte stort, många måste ha sett honom upprepade gånger både till fots och i bil, inte sitter han hemma och käkar köttbullar i åtta dygn.
Hur många vet att han är pojkvän? Behövdes ett inlägg på Facebook från mamman för att flashback skulle få veta det. Han finns knappt på Internet.
Citera
2022-10-23, 22:11
Medlem
movingmads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattenGustavf
Det som förbryllar mig mest är att det är två väldigt unga och ostraffade tjejer som är misstänkta. Hur i helvete har dom lyckats att trolla bort kroppen? Uppenbarligen är detta inget planerat mord/människorov. Tänk er själva. Hur rationell är man i sitt tänkande kl 2-3 på natten, mest troligt lite halvt full dessutom. Det måste finnas en eller två gärningsmän till i denna otroligt tragiska händelse.
Det har hänt förr, även om det är jävligt ovanligt. Det här exemplet har tagits upp förut, men det är det bästa.

https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Skylar_Neese
Citera
2022-10-23, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tänkte Östra Slottsgatan ner till Gränsgatan och fortsätter över järnvägen till Västra Slottsgatan och sen Vasagatan där man tar cykelbanan höger ner mot Vårvägen och sen Vintergatan.

Östra Slottsgatan är en liten uppförsbacke. Den lutningen måste man ändå ta någonstans när man ska upp till rondellen vid korsningen Torngatan/Vasagatan, men jag ser ingen direkt anledning att ta smågatorna när det finns cykelbana.
Citera
2022-10-23, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
Det har hänt förr, även om det är jävligt ovanligt. Det här exemplet har tagits upp förut, men det är det bästa.

https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Skylar_Neese

Fast det mordet var ju planerat redan på förhand. Dessutom var BO och MGM bästa vänner, inte ytligt bekanta eller i konflikt. Tror knappast det var planerat att röva bort TT
Citera
Medlem
BrotherLouie123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Det skedde inte i huset där cykeln stod parkerad, det skedde i huset där det först påstod att cykeln var parkerad men det mesta tyder på att det påståendet var fel (t.ex. stämmer inte färgen på huset som man ser på fotot med cykeln).

Ok. Men de personerna eller personen som utförde våldtäkten tycker jag verkar intressant eftersom det verkar vara lite liknande, de förde bort henne och utförde misshandel och våldtäkt på den stackars flickan. Kan vara samma personer/person som har tagit TT.
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Ok, verkar vara olika uppgifter angående cykeln. Om uppgifterna stämmer, att Tove hade fått låna cykeln av någon, vore det intressant att veta vem den personen är.

Har för mig att det sades i Efterlyst-klippet och han sa till och med av vem hon fick låna den...nästan säker, men lyssnade inte så noga på det. Orkar inte hitta klippet igen men om nån annan tittar kan inte ni försöka höra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in