2022-10-23, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Hon måste verkligen ha haft bråttom dit, till det där Nöjet!

Vet ej men vissa kollade upp att Ts pojkvän As mamma äger en sådan. Men någon av de misstänktas pappor ska också ha en BMW reggad på sig, om det nu var sant.

Jag tror de sitter på olika häkten! De borde de göra.

Ja, det finns väl även en traktor registrerad där.

Vad är det för hästgård? Är det privata hästar eller bedrivs det ridskola, ridläger, uppfödning, tävlingshästar?

Eller barchefen kanske talar med T. Det påstås ju att TT, JJ och MH bråkar både inne och utanför "Nöjet". Kanske vill T ringa polis? Det vill högst troligen inte barchefen, för mycket bråk och stök och polisinblandning och alkoholtillståndet är i fara.

En barchef "jobbar" inte direkt i baren, hen går runt och fixar växelkassa, tömmer kassorna när det blir "för mycket pengar" (rånrisk), fyller på spritflaskor som tar slut (nya är inlåsta), byter ölfat, pratar med/tar hand om besvärliga gäster......

Om nu Ts vän som hon letade efter var ung, kanske minderårig (för ung för krogen) så vill absolut inte barchefen ha polisen där, alkotillståndet kan ryka.....

Att T frivilligt skulle ha följt med MGM:s hem till JJ tvivlar jag starkt på (efter bråk både inne och ute), möjligen om denna mystiska unga vän skulle påstås vara där och i nöd.....

Kan MGMs ha fejkat Ts röst i mobilen till Ts pojkvän? Det lär ju ha blåst en del, kan det ha inverkat så att det hörs sämre?

Jag tänker också på dom två samtal, han ringer henne kl 01:50 hon låter inte orolig och är på väg hem.

Hon ringer sen honom 40 minuter senare och säger sig vara på väg hem?

Hepp
Citera
2022-10-23, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Har mer med detta att göra

Jävla sammanträffande om de bråkar med henne och hon syns sist i JJs lägenhet och de häktas på SANNOLIKA skäl, men det egentligen är pojkvännen mitt i allt annat.

Hade man trott det hade han nog varit häktad vid det här laget. De har nog en del som gör att de häktat de som sitter där nu.
Citera
2022-10-23, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GullyFoyle
Kan tänka mig att i ett sånt här fall så räcker det med att deras historier skiljer sig på någon viktig punkt för att höja misstankegraden.
Någon av dom kan minnas fel.
Samtidigt så tillhör det inte direkt ovanligheterna att det blir fällande dom vid sannolika skäl.
En liten röd flagga för att det gick rätt snabbt att plocka dom.
Har en känsla av att felmarginalen är större vid snabba gripande, men kan mycket väl ha fel.

Åklagaren verkar inte jättesäker på sin sak. Polisen själva skriver såhär:

Citat:
Under arbetet med ärendet framkom uppgifter som gjorde att polisen inledde en förundersökning gällande människorov. Två kvinnor hämtades in till förhör under måndagen 17 oktober. Efter förhör beslutades det att kvinnorna skulle anhållas misstänkta för människorov. Båda är i 20-årsåldern och skäligen misstänkta.

Det verkar som att kvinnorna fortsatt är skäligen misstänkta. Som du säger räcker det med att de båda ger olika uppgifter för att man ska plockas in och hämtas. Leif GW var själv inne på att det inte krävs i princip någon teknisk bevisning alls för att häktas som skäligen misstänkt för ett sånt brott. Det räcker med att man inte har alibi eller lämnar uppgifter som är motstridiga. Sen har dom ju pejlat TTs telefon också och sett att sista gången den kopplades upp var i närheten av MGMs lägenhet + hennes egna utsaga om att TT var hemma hos henne under natten.

Tror personligen att man inte har nån konkret teknisk bevisning förutom det som masten visar om TTs telefon. Som jag förstått det måste polisen väcka åtal senast den 3e november om tjejerna ska fortsatt vara häktade. Har man inget konkret om en vecka har jag svårt att se dom fortsatta vara häktade.
Citera
2022-10-23, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Far bor på en gammal gård utanför vetlanda, det finns längre bak i tråden, och det spekulerades om honom. Jag har inte släppt än att han kan vara med på ett hörn. Skulle vilja veta vad det är för färg på hans BMW.

Det är en vit 116i.
Citera
2022-10-23, 21:29
Medlem
Pojkvännen definitivt misstänkt för att ha med detta att göra. Hoppas verkligen polisen har det i åtanke.
Citera
2022-10-23, 21:29
Medlem
Rengens avatar
Citat:

Kan MGMs ha fejkat Ts röst i mobilen till Ts pojkvän? Det lär ju ha blåst en del, kan det ha inverkat så att det hörs sämre?

MGM kanske inte behövde fejka Ts röst i mobilen. Vi har bara pojkvännens påstående om att det var T som ringde......
Citera
2022-10-23, 21:30
Medlem
Citat:
Vad är det för hästgård? Är det privata hästar eller bedrivs det ridskola, ridläger, uppfödning, tävlingshästar?

Han hade för någon vecka sedan annonser ute där han sålde hästsulkys, och på en sida kan man hitta gamla resultat för travhästar han tränat.
Citera
2022-10-23, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Frågan är vad Toves cykel gör vid Pizza Arena.

Om de var på Nöjet och hon hade cykeln med sig dit. De lämnar sedan Nöjet för att gå mot JJ's lägenhet.
JJ's och Toves bostäder ligger ungefär lika långt ifrån Pizza Arena, fast åt olika håll.

Närmaste vägen från Nöjet mot JJ's lägenhet borde vara via Delfingatan och ut på Storgatan, för att sedan följa den hela vägen till JJ's lägenhet.

De kan ha valt att gå vänster från Nöjet en kort bit (Biblioteksgatan) och förbi systembolaget för att sedan svänga av på Bangårdsgatan. Den följer de en bit och går sedan över Kullgatan och vidare mellan husen (om det går) för att sedan komma till Gränsgatan, där Pizza Arena ligger.

Där kan Tove har ställt ifrån sig sin cykel. Men varför skulle de gå den vägen om de skulle till JJ?
Delfingatan/Storgatan är ju snabbare att gå.

Och varför skulle Tove plötsligt ställa ifrån sig sin cykel vid pizzerian om hon behövde den för att ta sig hem från JJ's lägenhet senare?

Hon ska ju ändå förbi pizzerian om hon ska ta sig till sin lägenhet från JJ.

Det enda rimliga är ju att cykeln har kommit dit efter att hon varit hos JJ. Men om hon nu skulle ha blivit dödad i lägenheten, så är det ju uppenbarligen någon annan som ställt hennes cykel vid Pizza Arena och varför just där?

Cykeln stod väl vid fastigheten på Gränsgatan 16 ett kvarter från den här pizzerian? Ungefär i höjd där det finns en upptrampad ”stig” över järnvägen.
En genväg på väg hem kan man undra om man drar sig åt det hållet hem från JJ.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Jag tänker också på dom två samtal, han ringer henne kl 01:50 hon låter inte orolig och är på väg hem.

Hon ringer sen honom 40 minuter senare och säger sig vara på väg hem?

Hepp

VET vi att hon ringde 02.30? I så fall levde hon ju då.
KAN det ha varit sms? I så fall kan ju vem som helst ha skickat det från hennes mobil.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Åklagaren verkar inte jättesäker på sin sak. Polisen själva skriver såhär:

Det verkar som att kvinnorna fortsatt är skäligen misstänkta. Som du säger räcker det med att de båda ger olika uppgifter för att man ska plockas in och hämtas. Leif GW var själv inne på att det inte krävs i princip någon teknisk bevisning alls för att häktas som skäligen misstänkt för ett sånt brott. Det räcker med att man inte har alibi eller lämnar uppgifter som är motstridiga. Sen har dom ju pejlat TTs telefon också och sett att sista gången den kopplades upp var i närheten av MGMs lägenhet + hennes egna utsaga om att TT var hemma hos henne under natten.

Tror personligen att man inte har nån konkret teknisk bevisning förutom det som masten visar om TTs telefon. Som jag förstått det måste polisen väcka åtal senast den 3e november om tjejerna ska fortsatt vara häktade. Har man inget konkret om en vecka har jag svårt att se dom fortsatta vara häktade.

Är de inte misstänka på sannolika skäl? Inte skäligen väl?
Citera
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Var rider J.J, har hon egen häst? En gödselhög vid ett stall skulle kunna vara ett sätt att panikgömma en kropp.

Jag tror det kan vara ett tänkbart ställe, helt klart. Men också ett otänkbart ställe och inte det första man letar på, men man ska undersöka alla otänkbara ställen, för just där brukar man hitta det man söker. Jag hade letat t e x, där grepen fanns(som jag tror är inblandad) och sen söka runt stenrösen, raviner, block och kuperad terräng. Kanske kolla om det finns nån silo i närheten, antingen med gödsel eller foder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Jag har haft samma funderingar som dig sedan jag först läste om detta försvinnande. Tidslinjen är väldigt kaosartad. 1500 personer har varit med och sökt i Vetlanda hela veckan. Man har kammat av stora områden i hela Vetlanda. Polisen har sökt med värmekameror och hundar i sjöar och skog. Man har dessutom sökt i MGM lägenheter samt kollat igenom MGM bil.

Håller det som fullständigt osannolikt att dessa två tjejer ska ha gjort sig av med T utan ett enda spår finns. Har dom hittat nåt av värde i MGM bostad hade det troligen läckt ut ganska snabbt till allmänheten. Dessutom hade åklagaren uttalat sig säkrare än vad han gjorde i tisdags när han uppgav att man inte vet vad som har hänt, att det kan vara ett brott som ligger bakom men att det kan vara något annat också.

Det är en kolossal hund som ligger begraven här. Jämför med Johansson Rojo-fallet där MGM bröt ner ganska fort och erkände omgående.

Jag kan bara hålla med, och det FINNS usla utredare, hoppas dom IOM detta inte klåpat bort ev annan gärningsman… Tror inte deras bevisning är så stark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in