2022-10-23, 20:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
T kanske inte gillade hamburgare. Förresten skulle hon väl hem till sin pappa som bodde åt andra hållet.

Jasså, varför ringer hon i så fall sin pojkvän och meddelar att hon är på väg hem?

T behövde inte gå förbi sin killes bostad 200 meter fram till McDonalds om hon inte skulle äta.
Citera
2022-10-23, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Mor Karlsgårdsvägen 22
57471 Myresjö

Far Vintergatan 16 A Vetlanda med dotter Tove.

Sedan finns en bror Hampus och en tvilling My som pluggar i Linköping

Det var väl JJ’s föräldrar som efterfrågades, inte TT’s
Citera
2022-10-23, 20:57
Medlem
Finns det nån vänlig själ som kan återberätta.
Läst igenom en del sidor o sen dök initialerna JJ upp. Är det MGM

Namn/bild på MGM?
Senast redigerad av Googlad1234 2022-10-23 kl. 21:00.
Citera
2022-10-23, 20:57
Medlem
hassanmebyssans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag hakar upp mig på att T ska ha ringt sin pojkvän vid 2:30 på natten och sagt sig vara på väg hem samtidigt som de två misstänkta begav sig till McDonalds. Det är ju lätt att kolla upp om de varit där (kvitton, övervakningskameror, vittnen). Om hon lever 2:30 och de misstänkta strax därefter befinner sig på Donken så kan man ju undra var de gjorde av kroppen under den korta tiden?

Jag har svårt att tro att två så unga tjejer bara sitter och håller käft i förhören om de gjort något. En tjej kan blåneka, men två stycken, nej jag tror inte det. Polisen hade lurat in dem i återvändsgränder och spelat ut dem mot varandra och någon hade erkänt. Det är inte två gängkriminella från förorten vi talar om.
Exakt. M.H verkar även lite svagbegåvad. Tror aldrig hon hade klarat att sitta en vecka och blåneka till allt. Särskilt i och med att spåren lär peka mot J.J.
Citera
2022-10-23, 20:58
Avslutad
Citat:
Jodå, jag noterade det. Men hur hårdhudad är den andra tjejen under polisförhören när polisen börjar fråga. Ganska lätt att trassla in sig.

Är det så att tjejerna gick på Donken utan Tove en kvart efter att hon ringt till sin pojkvän och sagt att hon är på väg hem? Jag har inte följt tråden lika intensivt som många andra gjort.
Bara JJ gick på donken, MH kan ha gått hem.
Citera
2022-10-23, 20:59
Medlem
Citat:
Jag hakar upp mig på att T ska ha ringt sin pojkvän vid 2:30 på natten och sagt sig vara på väg hem samtidigt som de två misstänkta begav sig till McDonalds. Det är ju lätt att kolla upp om de varit där (kvitton, övervakningskameror, vittnen). Om hon lever 2:30 och de misstänkta strax därefter befinner sig på Donken så kan man ju undra var de gjorde av kroppen under den korta tiden?

Jag har svårt att tro att två så unga tjejer bara sitter och håller käft i förhören om de gjort något. En tjej kan blåneka, men två stycken, nej jag tror inte det. Polisen hade lurat in dem i återvändsgränder och spelat ut dem mot varandra och någon hade erkänt. Det är inte två gängkriminella från förorten vi talar om.

Det fetade. VET vi att hon ringde? Eller kan det ha varit sms? I så fall kan ju vem som helst ha skickat det från hennes telefon.
Det enda jag minns att jag läst är att vid det tidigare samtalet (minns inte tiden nu men någon timme tidigare) så skulle hon ha sagt att hon var på väg. Hem eller någon annanstans?
Citera
2022-10-23, 20:59
Medlem
Citat:

Jag har haft samma funderingar som dig sedan jag först läste om detta försvinnande. Tidslinjen är väldigt kaosartad. 1500 personer har varit med och sökt i Vetlanda hela veckan. Man har kammat av stora områden i hela Vetlanda. Polisen har sökt med värmekameror och hundar i sjöar och skog. Man har dessutom sökt i MGM lägenheter samt kollat igenom MGM bil.

Håller det som fullständigt osannolikt att dessa två tjejer ska ha gjort sig av med T utan ett enda spår finns. Har dom hittat nåt av värde i MGM bostad hade det troligen läckt ut ganska snabbt till allmänheten. Dessutom hade åklagaren uttalat sig säkrare än vad han gjorde i tisdags när han uppgav att man inte vet vad som har hänt, att det kan vara ett brott som ligger bakom men att det kan vara något annat också.

Det är en kolossal hund som ligger begraven här. Jämför med Johansson Rojo-fallet där MGM bröt ner ganska fort och erkände omgående.
Senast redigerad av Assdefender 2022-10-23 kl. 21:01.
Citera
2022-10-23, 21:00
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trippelsons
Finns väldigt lite info kring TT förhållande med pojkvännen. Skulle vara intressant att veta hur de sett ut… inte för att göra pojkvännen misstänkt utan hur TT liv sett ut.
Som jag ser det så verkar inte pojkvännen bott så länge i denna lgh, verkar vart skriven på olika adresser i växjö, korsberga och Vetlanda. Hur länge har TT vart tillsammans med pojkvännen?
Finns det någon info kring dem?

Tänkte på det med, hur länge har det varit ett par?
Pojkvännens mamma sa att hon inte har hört om JJ på väldigt länge.
Har pojkvännen och JJ varit ihop tidigare?
Mamman kan iofs ha hört om JJ pga bråket.
Undrar vad anledningen är att de blev osams.

AW är 25 (född 1997)
JJ är 19 och fyller 20 om 2 veckor. (Född 2002)
Hur lätt har det varit för AW att komma i kontakt med JJ om man utgår från åldersskillnad samt historia mellan tjejerna.
Bör isåfall kunna redas ut om han nu frågat folk om hennes nummer, eller om han kontaktade henne genom Facebook eller dylikt.
Citera
2022-10-23, 21:00
Medlem
IamSosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googlad1234
Läst igenom en del sidor o sen dök initialerna JJ upp. Är det MG

Namn/bild på MG?

Asså legitimt ALLTING står i tråd-sammanfattningen
Citera
2022-10-23, 21:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Märkligt att de tre "vännerna" som nu var sams inte slog följe till McDonalds, T pojkvän bor i princip strax innan donken.
Väldigt konstigt. Bara JJ går dit. MH går hem, och T försvinner.
Citera
2022-10-23, 21:02
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googlad1234
Läst igenom en del sidor o sen dök initialerna JJ upp. Är det MGM

Namn/bild på MGM?

Ta en kik på inlägg nummer 1 så finns det en jättebra sammanfattning där 😊
Citera
2022-10-23, 21:03
Medlem
Gissar på erkännande i morgon .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto