2022-10-23, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Hon var aktiv student hemma på höstlov hos sina föräldrar okej det har universitet sagt och all media.
Så sabbarsår som står i tråden stämmer inte?
Citera
2022-10-23, 18:06
Medlem
Antar att JJ känner till vägen mellan Vetlanda och henne fars hem rätt bra, hon lär ju ha åkt där några gånger..
Har det vart något sök däråt?
Citera
2022-10-23, 18:07
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Tove beskrivs som en ordentlig tjej, läkarstuderande (sabbatsår). De två anhållna beskrivs på helt annat sätt. Psykiska problem, hamnat i dåligt sällskap, manipulativ osv. Vad har då dessa gemensamt? Väldigt konstigt att Tove följer med dessa rötägg frivilligt när de dessutom har varit i bråk med varandra både den aktuella kvällen men även sedan tidigare. Var Tove verkligen så ordentlig som beskrivs? Finns nog mörker även kring Tove skulle jag tro. Den historia dessa tjejer har tillsammans, vad kan det vara? De var inte lika gamla så de har inte gått i samma klass då väl? Spelade de fotboll ihop? Hade de gemensamma bekanta? Någon som bor i Vetlanda som vet?
Rötägg? Hur är det möjligt att du kan kategorisera folk du inte känner som rötägg?

Det verkar som att två unga tjejer sitter häktade eftersom de var de sista som träffade T. Men det vet vi ju ingenting om, kan vara någon annan inblandad.
Citera
2022-10-23, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Tror inte detta är ett drama kring kärlek mellan tre tjejer. Dom är rivaler utav andra anledningar.

Killar, pengar, droger, svartsjuka

Förmodligen svartsjuka och irritation

Den känslan får jag som tjej iallafall.

Den tanken har jag också haft hela tiden, svartsjuka är det på någon/några på något sätt.

Förstod jag det rätt att JJ ev setts i silvrig bil vid driven på donken i en likadan som A*bins mamma har och är A*bin är T pojkvän? Eller?
Tänk om pojkvännen är inbland på något sätt även fast det är han som larmade. Men han kanske har alibi på något sätt och hon kanske inte ens skulle dit.
Citera
2022-10-23, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Varför tror du att det är T? Och inte Johanna ? 🙄

Om man inte är blind ser man ju att det är samma cykel och människan är blek och rödlätt som T. Har JJ tagit selfie på sig själv på det avståndet eller? Notera att JJ tycks befinna sig i Israel vid tillfället, fotot någon minut innan.
Citera
2022-10-23, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Så sabbarsår som står i tråden stämmer inte?
Nej inte enligt media och universitet hon var hemma på höstlov hos sina föräldrar om nu inte media och universitet studiekamrater ute och cyklar. Dom gjorde upprop på universitetet eftersom hon saknades på skolan efter höstlovet. Om jag inte missuppfattat allt men det tror jag inte. Nu har jag plus på aftonbladet och dagensnyher så dom lämnar inte ut mycket annars. Nu hade inte skolan saknat henne om hon hade uppehåll. Det tyder på att det är en aktiv student. Dessutom har jag hört att det är väldigt svårt att komma in på läkarstudier så man vill helst inte lämna platsen öppen för andra.
Senast redigerad av Ricardos 2022-10-23 kl. 18:14.
Citera
2022-10-23, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Rötägg? Hur är det möjligt att du kan kategorisera folk du inte känner som rötägg?

Det verkar som att två unga tjejer sitter häktade eftersom de var de sista som träffade T. Men det vet vi ju ingenting om, kan vara någon annan inblandad.

De framställs som rötägg i tråden därför som jag skrev så. Häng inte upp dig på bagateller. Frågan gäller vad dessa har gemensamt? Hur lärde de känna varandra? Vad är deras gemensamma nämnare?
Senast redigerad av divadnil 2022-10-23 kl. 18:17.
Citera
2022-10-23, 18:15
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Han så ju själv att han INTE känner T

Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Han benämner Tove som "henne" så känner antagligen inte henne.
My bad. Att barchefen sagt att han inte kände T hade jag missat i rundgången här.
Citera
2022-10-23, 18:17
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Om man inte är blind ser man ju att det är samma cykel och människan är blek och rödlätt som T. Har JJ tagit selfie på sig själv på det avståndet eller? Notera att JJ tycks befinna sig i Israel vid tillfället, fotot någon minut innan.

Det har framkommit att T inte ägde cykeln hon använde den kvällen. Hon fick låna den. Det sades i Efterlyst.
Citera
2022-10-23, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Så du såg det sjãlv?
Kom dom på natten? Var det bråk i lägenheten innan, eller var det helt lungt men dom dök upp ändå?
Vet du vem som hade ringt, tillexempel var det han själv, eller T? Eller någon annan?

En vän som bor i samma uppgång hörde manliga röster i trapphuset, kollade genom dörrhålet o såg så poliser stå o prata med pojkvännen som öppnat dörren, de klev sen in till honom.
Det va sent på måndag kväll, före 22 antagligen för sen låses porten.
T var ju redan försvunnen vid de hör laget så inget bråk har det varit.
Det bör väl antagligen ha handlat om försvinnandet.
Citera
2022-10-23, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane

Men du måste ju driva.. varför exakt tror du att JJ skulle ha en omslagsbild på TT? Och självklart har hon inte tagit bilden på sig själv, någon har ju tagit den åt henne såklart 🤦🏼‍♀️
Vad får dig att tro att hon är i Israel vid tillfället? Och om hon nu gjorde det, varför i helvete skulle TT vara där med sin cykel?
Vad svamlar du om egentligen? Du förstör tråden med dina dumma kommentarer.
Citera
2022-10-23, 18:19
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emlan78
En vän som bor i samma uppgång hörde manliga röster i trapphuset, kollade genom dörrhålet o såg så poliser stå o prata med pojkvännen som öppnat dörren, de klev sen in till honom.
Det va sent på måndag kväll, före 22 antagligen för sen låses porten.
T var ju redan försvunnen vid de hör laget så inget bråk har det varit.
Det bör väl antagligen ha handlat om försvinnandet.
Självklart har polisen frågor till T:s pojkvän eftersom han talat med henne innan försvinnandet. Det innebär ju inte att han är misstänkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in