Citat:
Ursprungligen postat av
sherm
Sant men när nazistarmén börjar slakta civila i östra Ukraina tar artikel 51 och r2p vid.
Visst dör där frivilliga avlönade legosoldater från likväl som ditresta nazzar men lejonparten är förstås vanliga ukrainare som mobiliserats, 200-300 per dag blir kanonmat.
Men bara så att jag förstår dig rätt..
"Tjänar över en halv miljard på invandringen"
https://www.dn.se/nyheter/sverige/tjanar-over-en-halv-miljard-pa-invandringen/
Så är jag en liberal mångfaldsröstare som du nu när jag länkat till Bonnierblaskan DN?
Att du saknar argument betyder inte att jag gör det.
Jag skiter i paragraferna utan gör en moralisk bedömning. Den säger att Ryssarna skulle gett fan i att anfalla Ukraina. Det är de som är de onda. De är angriparna. De är de som vill tvinga människor på knä och till lydnad. De är skurkarna.
200-300 döda eller 12-32 eller någon annan siffra, Varken jag eller du vet de riktiga siffrorna så att bara dra något ur luften håller inte.
Jaha, Sen blev det något annat. Jag har alltid varit emot massinvandringen även om jag kan tänka mig att vi tar hit riktigt duktiga människor i mindre omfattning. Jag anser att det är det dummast man gjort sedan Blot-sven, för längre bak sträcker sig inte vår historia. Däremot är jag för att Ukrainska kvinnor och barn får komma hit liksom jag ansåg att det var rätt att ta hit finska kvinnor och barn under vinterkriget.
Men att koppla ihop massinvandringen med kriget i Ukraina går helt enkelt inte. Det är två helt olika frågor som helt saknar samband mer än i dom ryska konspirationsteorierna om USA och NATO.
Att du saknar argument har jag aldrig sagt. Jag har sagt, att du sagt, att när argumenten tryter börjar man använda nazist. Men då borde det betyda att när du kallar människor för det, saknar du argument, enligt dig själv.
Så vad jag säger, är att du är totalt inkonsekvent i vad du säger. Du säger emot dig själv hela tiden.