2022-10-23, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Tror inte polisen använder snapchat som teknisk bevisning här.
Varför inte ?
Citera
2022-10-23, 09:50
Medlem
Polisen har såklart fått positionen genom sedvanlig masttömning (HÖK).
Citera
2022-10-23, 09:54
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
När de letar efter en försvunnen person så kollade de inte hennes senaste position i Snapkartan?

Jo. Eller kanske inte polisen, men hennes vänner som har henne på Snapchat kan ju berättat för polisen var hon senast så att säga synts till.

Men det var ju inte riktigt det vi diskuterade.
Citera
2022-10-23, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
De flesta mördare blånekar. Oftast flera dagar, veckor. Även unga mördare. Även tjejer. Speciellt yngre är naiva och tror att de kan överlista och lura polisen. Det handlar om överlevnad.

Men i takt med att teknisk bevisning läggs fram och de inser att loppet är kört, då brukar de sjunga ut.

Är tjejerna skyldiga är jag övertygad om att åtminstone en av dem börjar sjunga ut inom åtminstone ett par veckor.

Själv tycker jag det är konstigt att ingen av dom börjat prata efter så många dagar. Dom är inga förhärdade brottslingar, utan första gången dom befinner sig i en sån här situation. Ingen kontakt med varandra eller får ta emot besök.

Jag tvivlar på att båda är lika delaktiga i brottet och då bör den minst delaktiga redan börjat prata. Eller så är dom faktiskt oskyldiga.

P7 kom väldigt tidigt. Båda dessutom! Var det åklagaren som var drivande att dom ska genomgå den lilla sinnesundersökningen?
Citera
2022-10-23, 09:57
Medlem
Man kan väl sammanfatta det med att om hon är mördad är det utfört någon/några som visste vad de gjorde - döljer spår och gömt henne väl.
Citera
2022-10-23, 09:58
Medlem
GW ska ge sin teori om vad som hänt T, i nyhetsmorgon tv4.
kan vara intressant att lyssna på. Han brukar ju inte vara helt borta i sina teorier.
Tror han brukar va med runt 11 tiden.
Citera
2022-10-23, 10:02
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Precis!
Varför var polisen hemma hos T s pojkvän veckan innan?
Nån som vet?

Är inte det här en spekulation som blev till en trådsanning? Jag tror det.
Citera
2022-10-23, 10:02
Medlem
Min åsikt: Jag tror inte tjejerna är direkt skyldiga, mordet (om hon nu är mördad) är utfört av någon annan
Citera
2022-10-23, 10:07
Medlem
Nu har jag inte följt tråden i sin helhet, så det kan finnas risk att jag missat något.
Det jag tycker är konstigt är att det inte är något direkt fokus på pojkvännen, vilket det ju brukar vara i de allra flesta fall då sådan finns. Kan ju vara upplagt för triangel-svartsjukedrama och liknande.
Citera
2022-10-23, 10:20
Medlem
Som boende i Vetlanda och boende på samma bostadsområde vet jag att TTs pojkvän bor i en lgh på gatan upp mitt Mcd, i de gula reviterade husen, området T*ppmurkl*n.
Polisen var inte där en vecka före händelsen men de var där natten till måndagen och ringde på.
De var även där i tisdags och knackade på hos grannar för att få hjälp med att öppna till källaren.
MP har även gått över hela bostadsområdet och skogen.
Det lyser dygnet runt hemma hos TTs pojkvän, men han har inte synts till så troligtvis bor han hemma hos sin mamma just nu.

Har träffat på både TT o hennes kille flertalet ggr nör de vart ute o gått till ex bilen lr de vart ute med en hund som det har ibland, båda två har alltid hälsat men verkat något tillbakna, tittar gärna åt annat håll o liknande.
De har hörts högljudda bråk flertal ggr fårn deras lgh av de som bor i samma trapp.
Men förövrigt inga konstigheter. Bråka gör väl alla par då o då
Senast redigerad av Emlan78 2022-10-23 kl. 10:24.
Citera
2022-10-23, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Dom är häktade på sannolika skäl ,det säger en del
Nu har det iofs hänt att någon häktas på sannolika skäl och sedan frifotas, även om det inte är vanligt.
Det är generellt låga beviskrav vid häktning
Citera
2022-10-23, 10:23
Medlem
Herregud
Blir lite sur nu. Måste ju finnas massor med andra vittnen där ute
Det var lördagkväll och folk måste ju sett de tre vandra mot J s lägenhet
Även McDonalds etc
Det verkar ju inte varit smygare precis
Nyckelvittnen är boende i huset. Vet vi 100% T var i lägenheten?
Är mobilen bekräftelsen på det?
Nån borde märkt om en bil körde upp på uppfarten. Lämnade T lgh av egen kraft?
Senast redigerad av popll 2022-10-23 kl. 10:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in