2022-10-22, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mobeltass
Men tycker DU Ryssland borde kapitulera?
För att minska lidandet för de drabbade?

Kapitulera?
Mycket enklare än så.

Putin ger order om att de ryzzka trupperna skall utrymma Ukraina omedelbart o åka hem till moder ryzzland.
Fred direkt!
Citera
2022-10-22, 19:48
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Jag låter galen som kallar de som säger att ryssar är orcher för nazzar, men dessa - som tror sig vara modiga hobbitar från Fylke och ljusets alver från Lothlorien, som står upp mot mörkrets Mordor och dess onda diktator Putin-Sauron, de - de är i motsats friska, visst?

Berätta gärna, vad är det med deras missiloffensiv som du anser är desperat? Kan inte se desperationen, iaf inte från deras håll.

Ja, du låter galen. Det har ingenting med andra att göra, du låter galen, du!

Vad är desperat? De kan inte längre vinna på marken, så de ser till att terrorbomba befolkningen, samt knäcka deras civilinfrastruktur.
Citera
2022-10-22, 19:51
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Antar att det är meningslöst men jag testar en allvarligt menad fråga:
Tror du verkligen att Ukrainas folk vill att landet ska sluta göra motstånd mot Ryssland?
Vad grundar du det på i så fall?
Ja absolut. Det grundar jag på vad ukrainare själva sagt till mig och det säger sig självt att ingen människa som är vid sina sinnens fulla bruk vill ha krig. Sådant vill bara extremister som är sjuka i huvudet och ser på sina medmänniskor som orcher, dvs nazister.

Skulle du vilja bo i krig? Ingen el, ingen värme, ont om förnödenheter och konstanta flyglarm? Vad får dig att tro Ukrainas folk vill ha det så, hellre än att leva i fred med Ryssland?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Vi vet att alla har sin agenda.
Men efter efter att ha jobbat internationellt i 40 år skulle jag säga att jag har ett brett perspektiv till skillnad från dig och Putins fanklubb i tråden.
Läs på försök att få ett längre perspektiv och försök att förstå kulturskillnader.
Uppenbarligen saknar du perspektiv och möjlighet att förstå ett internationellt perspektiv.
Men kort en Ryssk trogen president använde våld mot ukranare i kiev 2014, sen använder rysska styrkor våld mot kiev 2022.
Men det är för svårt för dig med din begränsade intekuella förmåga att förstå.

Du verkar inte ha lärt dig ett skit. CNN på hotellrummet kan du sluta kalla "internationellt perspektiv".
Det som hände 2014 kallas för statskupp. Undersök vad begreppet betyder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Tror ärligt talat det här måste vara den sämsta analys som någonsin postats på Flashback överhuvudtaget.

De första bilderna från än främmande planet levererades av ryssar. Dessutom från Venus, där ingen nation sedermera ens försökt landsätta något. För att det är för svårt.

Och dessa behöver civiliseras? Din grovt rasistiska underton måhända berör en del utvecklingsländer.

Snacket om utedass och tvättmaskiner har alla hört till leda sedan länge.

Tyvärr ett osedvanligt uselt försök till argumentation som inte finner substans i verkligheten.

Jag tycker tvärtom!
Ditt inlägg i en tråd om Ryzzlands invasion av Ukraina och börja dilla om Venus..
Bottennapp!!
Senast redigerad av Antistalk 2022-10-22 kl. 19:54.
Citera
2022-10-22, 19:52
Medlem
Citat:
Det ukrainska civilsamhället har försvagats av nazismen som instiftades i Ukraina med statskuppen 2013/2014. Den senaste veckans ryska angrepp mot infrastruktur är en följd utav den ukrainska nazismens brott. Förklara gärna hur de förluster som den ukrainska armén lidit har gjort dem starkare. 200-300 döda per dag för Zelensky och hans uppdragsgivare.

Du är extremt lättlurad som tror på nazisttramset.
Citera
2022-10-22, 19:53
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Jasså? Isf är det väl Iran som bombar Kiev. Rätt ska vara rätt, inte sant?
Förskolelogiken, annars är det orättvist
Citera
2022-10-22, 19:56
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Kapitulera?
Mycket enklare än så.

Putin ger order om att de ryzzka trupperna skall utrymma Ukraina omedelbart o åka hem till moder ryzzland.
Fred direkt!

Absolut. Ville bara se om Kremlogerna kan tänka själva eller de bara följer manus.
Citera
2022-10-22, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Förskolelogiken, annars är det orättvist

Ja, är det inte orättvist om bara den store fege ryske mobbaren får slå?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja Usa håller ju på att skrota ut sina Humvees och nu vet vi var de har blivit av. Fet konvoj från UAF på gång!!
https://twitter.com/Tendar/status/1583874923411701763

Många bilar, vädret ser bra ut också så de skall nog precis påbörja ett anfall. Hur många kan åka i en sådan pansarbil?
Citera
Medlem
Citat:
Ja absolut. Det grundar jag på vad ukrainare själva sagt till mig och det säger sig självt att ingen människa som är vid sina sinnens fulla bruk vill ha krig. Sådant vill bara extremister som är sjuka i huvudet och ser på sina medmänniskor som orcher, dvs nazister.

Skulle du vilja bo i krig? Ingen el, ingen värme, ont om förnödenheter och konstanta flyglarm? Vad får dig att tro Ukrainas folk vill ha det så, hellre än att leva i fred med Ryssland?
Det finns folk som värdesätter värdighet och stolthet. För andra folk (nämner inga) är detta ren abstraktion.
Citera
2022-10-22, 19:58
Medlem
Citat:
Jag låter galen som kallar de som säger att ryssar är orcher för nazzar, men dessa - som tror sig vara modiga hobbitar från Fylke och ljusets alver från Lothlorien, som står upp mot mörkrets Mordor och dess onda diktator Putin-Sauron, de - de är i motsats friska, visst?

Berätta gärna, vad är det med deras missiloffensiv som du anser är desperat? Kan inte se desperationen, iaf inte från deras håll.

Ja, du låter galen som kallar icke nazister för nazister
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in