2022-10-22, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stairox
Tror du på riktigt på det du skriver? Att du skulle vara nesam om att notera brunnen? Jag kan garantera till 100% att både den jävla grepen och brunnen granskats för länge sedan av polisen, Mr Sherlock!

Dessutom ryktas det om att det var på JJ pappa gård dom spärrade av igår mellan 13-14. En väldigt kort tid dock att kolla igenom en hel gård … men så kanske ni brunnen folket förstår att polisen varit där.
Senast redigerad av Wattweke 2022-10-22 kl. 19:20.
Citera
2022-10-22, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eyodfresh
Jag tycker att det mer och mer börjar luta åt att dem två häktade inte har med detta alls att göra.

Att T befunnits sig hemma hos JJ är bekräftat, men jag tror mer på att hon lämnade lägenheten som dem själva säger för att sedan cykla hemmåt och påvägen hem blir hon överrumplad av en kåt man som tar med henne och våldtar och mördar henne.

Tycker dem två häktade borde ha brutits ner vid detta laget ifall det skulle vara dem, dem kanske sitter där dem sitter och talar sanning fast polisen har låst sig vid dem.
Får hoppas jag har fel och polisen har mer på fötterna att dem faktiskt är inblandade.

+1 på den. Antingen slumpen som GM, annars så var det ju bara två personer som helt säkert visste vem hon letade efter/skulle gå till..
Citera
2022-10-22, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Antingen har dom mer på den ena tjejen eftersom det bara är EN som ska göra det eller så är det den yngre av dom som ska göra det just pga att hon är ung? . Inte hört att dom gör detta innan åtal väcks. ??
Kanske mår hon jäkulskt dåligt och dem vill ha en utvärdering.. kanske får att ha chans att flytta henne från häkte till psykiatrisk övervakning.. bara en tanke?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WZno75
Nope, de läser här vad jag förstår.

Var svag lukt, totalt vindstilla ute. Vet bara hur djurlik kan lukta, kanske människor luktar lika?
Kan en människa lukta efter 6 dagar? Har ju varit minus vissa nätter dessutom.

Människor luktar fruktansvärt illa efter 6 dagar, som tusen döda råttor
Citera
Medlem
KaptenVintergatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Tror inte Tove var med till donken utan låg död i lägenheten

Enligt uppgifter från Expressen var TT på donken runt 03 . Donken borde ha övervakningskameror så det borde väl polisen kolla upp snabbt?
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Rejäla dunsar , inga vanliga ljud.Höga ljud. En granne säger att det lät som sparkar på en vägg. Enligt Expressen.

De borde varit där med likhundar om det är så. Är det någon från Vetlanda här inne som vet om lägenheten är spärrad som man gör vid brottsundersökningar?
Citera
2022-10-22, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Kanske mår hon jäkulskt dåligt och dem vill ha en utvärdering.. kanske får att ha chans att flytta henne från häkte till psykiatrisk övervakning.. bara en tanke?

Viktigt att nämna är att en personutredning inte är detsamma som liten sinnesundersökning som media skrev om igår.
Citera
2022-10-22, 19:20
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVintergata
Enligt uppgifter från Expressen var TT på donken runt 03 . Donken borde ha övervakningskameror så det borde väl polisen kolla upp snabbt?

Man kan ju kolla betalningar också. Tror knappast att någon betalar med pengar på donken. Vem var med henne där? Man kanske ska plocka in den personen med?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eyodfresh
Jag tycker att det mer och mer börjar luta åt att dem två häktade inte har med detta alls att göra.

Att T befunnits sig hemma hos JJ är bekräftat, men jag tror mer på att hon lämnade lägenheten som dem själva säger för att sedan cykla hemmåt och påvägen hem blir hon överrumplad av en kåt man som tar med henne och våldtar och mördar henne.

Tycker dem två häktade borde ha brutits ner vid detta laget ifall det skulle vara dem, dem kanske sitter där dem sitter och talar sanning fast polisen har låst sig vid dem.
Får hoppas jag har fel och polisen har mer på fötterna att dem faktiskt är inblandade.
Jag tror att man i den här tråden kan få den känslan då väldigt lite information kommit ut hittills. Jag tror vi får ge oss till tåls ett tag till. De två unga styckmördarna i Karlskrona blånekade ju i månader och då fanns väldigt mycket teknisk bevisning. Även den av de två som inte var psykopat höll tyst bra länge.
Citera
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
De borde varit där med likhundar om det är så. Är det någon från Vetlanda här inne som vet om lägenheten är spärrad som man gör vid brottsundersökningar?
Det får vi hoppas att dom varit. Något har ju antagligen hänt i lägenheten. Att grannarna hittar på har jag svårt att tro.
Citera
2022-10-22, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVintergata

Jag tycker jag har läst allt i detta fall men har lyckats missa att ngn skrivit att TT varit där? ( bara sett det här inne) Ngn som har bild eller länk på det?
Citera
2022-10-22, 19:22
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Antingen har dom mer på den ena tjejen eftersom det bara är EN som ska göra det eller så är det den yngre av dom som ska göra det just pga att hon är ung? . Inte hört att dom gör detta innan åtal väcks. ??

Fick till mig att bägge skulle göra det. Hur som, precis som du säger, har själv aldrig hört att det genomförs en sådan undersökning innan åtal. Att de fortfarande sitter häktade tyder på något framförallt när man lägger till deras unga ålder. Troligen går deras historier inte ihop, vilket gör att polisen tror att det är inblandade. Den som ska utredas kanske är vimsig men polisen vill veta om det är att personen faktiskt är vimsig -eller att den spelar vimsig för att hon har något att dölja. Hittas ingen kropp snart så kommer de att släppas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in