2022-10-22, 19:01
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag har ingen aning om vilka föreställningar ni har.

Men en sak ska jag vara väldigt tydlig med.

Ryssland kommer aldrig kapitulera!
ALDRIG!

Ok, du som vet så mycket.

Beskriv då vad som händer när ryssen vinner kriget? Hur ser framtiden ut för ryssland de kommande 10 åren efter "vinsten"?
Citera
2022-10-22, 19:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Med andra ord kan alltså Ukraina göra eldupphör/sluta fred och segern är vunnen hur som helst efterson ryssland kommer falla ihop av sig självt.

Skulle resten som blir kvar av Ukraina godkännas som Nato-medlemmar snabbt kommer de ju dessutom kunna känna sig trygga och aldrig mer lämnas ensamma och utan kärnvapenförsvar som nu.

Känns som man på Ukrainska och Nato-sidan nu börjar leta efter vägar till fred och det tycker jag är glädjande

Ryssland skulle ju vara lika körda, men ukrainarna kan ju inte flytta hem och rädda sina släktingar om de inte återtar allt land. Men Ukraina kan inte ensidigt göra eld upphör för Ryssland angriper dem. Menar du att de skall sitta i skyttegravarna utan att skjuta tillbaka och låta sig dödas?
Citera
2022-10-22, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Det ryssen visat så här långt så har dom inte förmågan att planera något sådant.

Säkerligen inte men de kan ha annat i baktanken alternativt minerat varenda liten pryl för att försvåra framryckningen
Citera
2022-10-22, 19:05
Medlem
DikTs avatar
Citat:
En soldat har en plikt att utföra den order som delgivits, oavsett hur svår uppgiften än må vara.
Det spelar ingen roll om det ligger 100 lik i gropen, 500 lik i gropen eller 1000 lik i gropen!
Kampen för fosterlandets existens och för sitt folks överlevnad handlar om anständighet, samvete och plikt, trots alla mänskliga svagheter vi besitter.
Jo, det kanske hade varit en poäng om det inte handlade om ett erövringskrig mot ett annat land...
Men jag förstår att du sympatiserar med att Ukraina ska ta till alla medel de kan för att försvara sitt hemland. Bra att veta!
Citera
2022-10-22, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Fint!

Putins våta dröm är väl att massmorden spolas bort ...
Citera
2022-10-22, 19:07
Medlem
Citat:

ALDRIG!

Väst kommer aldrig kapitulera heller
Citera
2022-10-22, 19:10
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Så varför angrep inte Ryssland det ukrainska elsystemet redan i februari?

Är du trög? Angreppet började just med "storskaliga" attacker mot huvudstaden Kiev. Men det var innan det enorma, ogenererade militära stödet från väst sattes in.

Troligtvis ville de enbart kuva Ukraina politiskt med militära medel. När det nu misslyckats återstår en upptrappning. I allra hög grad tack vare en gråhårig, förvirrad fjant i Vita Huset.

Eller mammaknullarna som står bakom fanskapet som ropar efter avlidna personer på presskonferenser för hela världen att se. Men Putins jävla toalett tycks vara mer intressant för kukhuvudena som styr medianarrativet.

Det har innan motgångarna för Ryssland aldrig legat i deras intresse att jämna landet med marken. Självklart vill Ryssland ha ett välfungerande Ukraina som är vänligt sinnat.

Men då väst omöjligjort en sådan lösning är det här det som återstår.
Citera
2022-10-22, 19:12
Medlem
Ryzzen har även börjat mörda delfiner

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1583847497637588993?cxt=HHwWgsCjsYq6-vorAAAA
Citera
2022-10-22, 19:13
Medlem
Citat:

ALDRIG!
Nej, Ryssland kommer - precis som marionetten Putin vill - slitas i stycken, tillintetgöras. Inom 50 år har vi ett islamiskt kalifat med säte i Moskva när den ryska demografin imploderat tillfullo.
Citera
Medlem
En "aktad" medlem i den ryzka duman
Gör ett uttalande nyss:

https://en.wikipedia.org/wiki/Andrey_Gurulyov

"Kiev skall simma i skit"
En aktade ledamot av Putins kleptokrati uttalar sig

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eJJ4AO/rysslands-nya-brutala-strategi-i-ukraina

Nu kanske även ryzzlands tillbedjare i tråden förstår hur Putins kleptokrater tänker och känner.

Framåt Ukrainare, förhandla inte med dessa dårar, släng ut dom ur UKRAINA!
Senast redigerad av Antistalk 2022-10-22 kl. 19:24.
Citera
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Väst kommer aldrig kapitulera heller

Detta är omöjligt för Ryssland att vinna. Man har hela västs vapenproduktion och kapacitet mot sig. Och Ryssland kan inte tillverka nytt på grund av embargot. Redan är man nere på kritiska nivåer så man måste ta in gräsklippardrönare från Iran, och använda sitt eget air defense i ground mode.

Vilken soppa Putin har försatt sig i. Hur kommer han ur detta?
Citera
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Det ukrainska civilsamhället har försvagats av nazismen som instiftades i Ukraina med statskuppen 2013/2014. Den senaste veckans ryska angrepp mot infrastruktur är en följd utav den ukrainska nazismens brott. Förklara gärna hur de förluster som den ukrainska armén lidit har gjort dem starkare. 200-300 döda per dag för Zelensky och hans uppdragsgivare.

Men kan du hålla en enda konversation/argument utan att blanda in nazister i allt? Du låter helt jävla galen

Civilsamhället har försvagats på grund av desperata drönar/missilanfall från Ryssland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in