2022-10-22, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Fast det kräver en del att invadera ett jättelandet som Ryssland.
Det kommer ingen göra,

Ingen har ju sagt att man ens har för avsikt att invadera Ryssland och ingen har troligtvis inte ens
något intresse av det heller.
Det enda väst har intresse av är att hindra Ryssland att lägga under sig grannländer därav
det massiva stödet till Ukraina.
Så fort Ukraina lyckats mota ut fienden ur landet förespråkar jag att man borde ge Ukraina
ett snabbspår till NATO medlemskap så dom får ett ordentligt skydd mot att detta kan hända igen
Citera
2022-10-22, 17:26
Medlem
Voelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Precis så. Skulle Zelensky försvinna nu så hade han bara ersatts av någon med samma ståndpunkter, men möjligen med sämre karisma. Att tro att det skulle vara möjligt att installera en ny Janukovytj i det här läget är helt tondövt. Det hade slutat med mord eller landsflykt på rekordtid.

Ja.
Putin är helt avgörande för Ryssland.
Zelensky kan bytas ut om det är lämpligt, ingen skillnad.
(Som kuriosa är Zelensky ryss, enligt alla definitioner. Han pratar flytande ryska, men ukrainskan är inlärd)
Citera
2022-10-22, 17:28
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Vanliga nazister som demonstrerar i Ryssland.

https://twitter.com/Igor_from_Kyiv_/status/1580928311705751552

rySSnaZZarna som skulle bekämpa nazister i Ukraina skulle först göra det i sitt förlovade hemland.
Citera
2022-10-22, 17:32
Medlem
TinFoilHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det viktiga nu är emellertid att få fred. 98% av personerna på det här forumet visste knappt var Ukraina låg på kartan för ett år sedan.

Det här är bara så genomuselt argument, de flesta utav oss har gått i skolan och kan antagligen sätta ut de flesta av världens länder på kartan inkl huvudstäderna.

Men, ditt påstående kanske bygger på 98% av de få vänner du har? (Misstänker dock att du inte har några vänner utan mer som PSTQ omges av ansikten du känner igen).

Sverige har historiskt starkare band till Ukraina än till ryZZland och bara där igenom är vi villiga att stötta Ukraina men på det så har alltså en "superstat" anfallit ett mindre land, i Europa, utan legitima skäl och begår fortfarande brott mot mänskligheten, läs: Mördar, torterar, våldtar kvinnor, män samt barn och djur. Som bonus snor dom allmänt allt dom kan komma över.

Sådana urusla djur som ryZZarna visat sig vara måste kväsas. Förhoppningsvis fortsätter Sveriges stöd med min personliga förhoppning att det kommer utökas.
Citera
2022-10-22, 17:37
Medlem
Jirens avatar
"Ryske ambassadörens tystnad – efter glädjen.

Ambassadör Viktor Tatarintsev, 67, sken som en sol och var ”överlycklig” när Cherson–regionen i södra Ukraina annekterades av Ryssland.
I dag har tystnaden lagt sig över ambassaden i Stockholm.

Rysslands man i Sverige vill inte längre tala om utvecklingen i sin gamla hemstad.
Upp till 20 000 ryska soldater är på reträtt och riskerar att bli inringade av ukrainska styrkor."

https://www.expressen.se/nyheter/ryske-ambassadorens-tystnad-efter-gladjen/
Citera
2022-10-22, 17:41
Medlem
sherms avatar
Citat:
Folk här tjoar hela tiden om att "Ukraina är våra bröder", "Ukraina för vårt krig" osv, men om jag skulle välja så är ryssarna ett brödrafolk för mig men inte Ukraina.

Det viktiga nu är emellertid att få fred. 98% av personerna på det här forumet visste knappt var Ukraina låg på kartan för ett år sedan.
Vad de menar med "Ukraina är våra bröder" är att den lilla skaran nazister som styr Ukraina är deras bröder. Värt att lyssna till Surovikin som talade häromdagen, likväl som på soldaterna om deras syn.

https://odysee.com/@Marine1063:0/Full-interview-with-Russian-General-Sergei-Surovikin-_-Russia,-Ukraine,-Kherson.-RU:9

https://odysee.com/@vanessabeeley:6/eva-bartlett-report-from-donbass:d
Citera
2022-10-22, 17:44
Medlem
Du får väl sitta på din kammare om du vill och ha fel uppfattning enligt mig , jag föredrar dock
att se fram emot en gladare och vänligare värld där förtryckarstater som Ryssland ,
inte längre ges något utrymme att våldföra sig på andra länder.
Citera
2022-10-22, 17:45
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Folk här tjoar hela tiden om att "Ukraina är våra bröder", "Ukraina för vårt krig" osv, men om jag skulle välja så är ryssarna ett brödrafolk för mig men inte Ukraina.

Varför är det viktigare att få fred nu än det var den 24 februari?
Citera
Medlem
Kul ändå att Putin själv skjutit hela idéen med gemensam valuta med BRICS länder i sank. Vem vill ha ett sådant samarbete med ett land som förstör deras gemensamma valuta genom att folkrättsvidrigt invadera andra länder? Skulle de köra igång ett sådant projekt kan jag garantera att ryzzen inte får vara med.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Det har rapporterats i några dagar att soldater i Röda Armén vid Kherson har klätt om till civila kläder och försöker nog desertera typ. Dessa här åkte fast iaf.

https://twitter.com/kardinal691/status/1583839166047334401
Citera
2022-10-22, 17:49
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Man säger redan nu mellan raderna att Kherson är förlorat och detta är ändå nationalistisk statsmedia som är på Putins sida.
Underbart att se, det är nog en och annan krigshetsade sprätt i dom där debattpanelerna som börjar oroa sig för sin framtid.

Ja det bästa vore om ryska propagandan bara gradvis går över och förespråkar en ny politik av att dra sig tillbaka så att det blir det nya normala. Helt enligt plan att vi nu måste lämna Krim.
Citera
2022-10-22, 17:52
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Varför är det viktigare att få fred nu än det var den 24 februari?
För att allt går lysande för ryZzland just nu och rubeln är den nya världsvalutan. Detta ska tolkas på ett ryZzkt sätt, alltså helt tvärtom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in