2022-10-21, 22:44
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Känner jag Laszlo rätt så svävar han lite när han säger typ (orkar inte kolla ordagrant) "orkar inte - svaret finns i post XX"

Men Biling... den här frågan... "West End Girls"... kanske man ska subtrahera Sinatras "Girl"..???? Varnade för tempus-justering! = singularis till pluralis! Och kanske The Cavern "was officially a Blues Club".... ...då får man fram en väldigt känd jazz-låt... ...som var ett paradnummer för världens genom tiderna främste jazz-snubbe!!!??? Måste jag trumpeta fram det???

ELLER!!!!

Man väljer "andra spåret" i frågan. "Månen" som i "C´Moon". En resa dit... Och NEILL Young ger Macca priset i Rock´n´Roll Hall of Fame 99...

Vilken stad i British Columbia ska vi till???

(svarar du fel nu eller inte alls så lovar jag att aldrig mer dyka upp i quiztrådarna... )

Tror svaret ovan bör vara rätt? Får vi hoppas iaf, blir trist i quiztrådarna annars Kom på mån-kopplingen till slut.
Citera
2022-10-21, 22:48
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Tror svaret ovan bör vara rätt? Får vi hoppas iaf, blir trist i quiztrådarna annars Kom på mån-kopplingen till slut.

You´re obviously a clever guy - prylen är att man VET ALDRIG när det är "lätt" - hur ofta har man inte tänkt "näää - det här går inte, i synnerhet inte som helgfråga, måste bygga på..." ...sedan har någon - ofta du!!! - plockat den... ...och vice-versa... tror t ex att min "HMS Nimrod" i WW2 är fel - VÄGRAR googla..
Citera
2022-10-21, 22:51
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
- - - blir trist i quiztrådarna annars - - -

Sorry för OT - men helt o-ironiskt värmer det faktiskt i hjärtat att läsa det - thanx mate!
Citera
2022-10-21, 22:59
Medlem
Citat:
Yep! Nicely done!

Se nedan så återstår nog inga frågetecken..??? Oansenlig liten håla men fick för mig att det skulle vara kul med att... ...gick ju fan inte att fråga om staden! Fick bli Louis Armstrongs "West End Blues" samt Neill Armstrongs första fot på månen, typ så...

Sorry om jag varit... som Macca hade sagt.. "bullying or patronizing or whatever and stuff" - testade den på en (intelligent och bildad) polare och han var för timmen sedan helt lost...

Nevermind, vi går vidare, life goes on, du vinner Suddens klubba när han gör den ikoniska "fake shot" i straffläggningen! Samt frågan förstås! Så Biling... https://www.youtube.com/watch?v=5z-iApVMr2Y plz!

Kul upplägg, funderade länge på vilken låt det skulle vara, först trodde jag det var Flickan i Havanna.. vilket gjorde att man hamnade bra fel

En småstad:

Delar namn med:

1a) Antikt kungarike.

1b) Region som finns idag.

1c) Land som finns idag, landet fick visserligen en litet tillägg i namnet för några år sedan.

2) Pensionerad astronaut som delar namn med spelkonsol.

3) Kvinnlig tungviktsboxare med bara en förlust.
Citera
2022-10-22, 01:43
Medlem
Citat:
Sorry för OT - men helt o-ironiskt värmer det faktiskt i hjärtat att läsa det - thanx mate!

Lugnt!
Citera
2022-10-22, 11:49
Medlem
2b) Han heter inte Carl Nintendo.. utan..
Citera
2022-10-22, 13:10
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
2b) Han heter inte Carl Nintendo.. utan..

Är helt borta på speldelen, men kommer spontant att tänka på att det i Ohio finns ett... ...Macedonia?
Citera
2022-10-22, 13:32
Medlem
Citat:
Är helt borta på speldelen, men kommer spontant att tänka på att det i Ohio finns ett... ...Macedonia?

Snyggt! Med astronauten Ronald M. Sega och kvinnliga boxaren Vonna Ward.

Ett kungarike i valfri skala och frågan till dig!
Citera
2022-10-22, 13:42
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Snyggt! Med astronauten Ronald M. Sega och kvinnliga boxaren Vonna Ward.

Ett kungarike i valfri skala och frågan till dig!

Thanx Biling my dear friend.

Vi åker mot...

1) ...industri- och universitetsstad.

2) Företag inom "automatiserad logistik" delar namn med staden.

3) Den obligatoriska sportledtråden; trots inte ens top-10 i storlek i landet har man stora framgångar i fotboll, ligger just nu top-5 i sin ligas förstadivision.

Vi börjar så!
Citera
2022-10-22, 17:01
Medlem
Långskott på Fulda, Tyskland!
Citera
2022-10-22, 17:21
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s500lang
Långskott på Fulda, Tyskland!

Nope, vår stads lag mycket bättre trots sin litenhet...

4) ..enär Borussia Fulda inte rosat marknaden. MEN!!! (ett riktigt Tony Irving "MÄNNNN!!!") Du har kommit till rätt kontinent.
Citera
2022-10-22, 17:24
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Ser att den är både vag och klen - i synnerhet som "helgfråga"... Så fyller på med;

5) Fördrag slöts här på medeltiden, som skapade en över hundraårig union mellan "liknande folk", typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in