2022-10-22, 17:14
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
En till idiot som ber om ett tredje världskrig.
Det vore det bästa, ett 3e världskrig och förinta er snabbt och smidigt
Citera
2022-10-22, 17:15
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Det vore det bästa, ett 3e världskrig och förinta er snabbt och smidigt
Att ni hatar svenskar är ingen nyhet
Citera
2022-10-22, 17:16
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Fast det kräver en del att invadera ett jättelandet som Ryssland.
Det kommer ingen göra,

Att erövra kand och skaffa lebensraum är från tiden när jord och skogsbruk var huvudnäring. Idag bor människor på höjden i utvecklade länder och jobbar med andra saker.
Citera
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
En till idiot som ber om ett tredje världskrig.

Vem säger att det MÅSTE bli ett kärnvapenkrig?

Jo visst, det är de lågbegåvade mongolerna som anser sig vara en supermakt?

En fråga, varför vill ryssen inte kriga konventionellt mot USA?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Ja, de sliter på ryssen så de inte orkar ge sig på resten av Europa, det är värt varenda krona. Evil empire måste bromsas.
För mig är det ungefär som om Liechtenstein skullle starta ett krig mot Schweiz (under förespeglingar av att Schwiez först angript dem) och sedan stod och skrek efter stöd och mer stöd från hela EU.

Citera
2022-10-22, 17:18
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Madeleine Albright, barn till föräldrar som flydde undan Hitlers judeförföljelser i Europa, deklarerade på tv att en halv miljon döda barn och ungdomar i Irak pga blockader mot import av mat och medicin, styrda av USA och UK, var ett rimligt pris för att kunna komma åt Saddam Hussein och hans icke-existerande WNDs under 90-talet.

När far super är det rätt, eh?

Och vad vill ryssen komma åt? Plundra Ukraina, kidnappa barnen till oligarkernas pedofilnätverk? Ingen större skillnad.
Citera
2022-10-22, 17:19
Medlem
aztlans avatar
Citat:
RyZzens tvärtomhjärna, föga förvånad
Citera
2022-10-22, 17:19
Medlem
Citat:
Folk här tjoar hela tiden om att "Ukraina är våra bröder", "Ukraina för vårt krig" osv, men om jag skulle välja så är ryssarna ett brödrafolk för mig men inte Ukraina.

Det viktiga nu är emellertid att få fred. 98% av personerna på det här forumet visste knappt var Ukraina låg på kartan för ett år sedan.
Citera
2022-10-22, 17:20
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Zelensky har över 90% stöd av folket. Han lyder bara folket.
Försvinner han och ersätts av någon som går emot folket och skänker bort ukrainare till Ryssland blir denne dödad och ersatt av någon som lyder folket.

Precis så. Skulle Zelensky försvinna nu så hade han bara ersatts av någon med samma ståndpunkter, men möjligen med sämre karisma. Att tro att det skulle vara möjligt att installera en ny Janukovytj i det här läget är helt tondövt. Det hade slutat med mord eller landsflykt på rekordtid.
Citera
2022-10-22, 17:21
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Folk här tjoar hela tiden om att "Ukraina är våra bröder", "Ukraina för vårt krig" osv, men om jag skulle välja så är ryssarna ett brödrafolk för mig men inte Ukraina.

Det viktiga nu är emellertid att få fred. 98% av personerna på det här forumet visste knappt var Ukraina låg på kartan för ett år sedan.

Brukar ryssland följa överenskommelser?

Så hur ska världen och Ukraina lita på ryssen denna gång?
Citera
2022-10-22, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Ja precis, det har från början handlat om att hindra Putin och Ryssland från att göra sig självständiga från dollarmaffian och globohomo.

Ryssland har rubel som valuta och har förbjudit prideparader.
Citera
2022-10-22, 17:24
Medlem
Jag har inte följt utvecklingen idag men jag förstår att stridsbögarna lämnar Kherson successivt men man har satt in mer orutinerade pedofilbögar att fördröja ukrainska styrkornas offensiv tills stridsbögarna hinner lämna, samt administrationen i Kherson monteras ned bit för bit.

Skall vi säga att ukrainska flaggan vajar i största delen av Kherson om c:a 3 veckor? Ryssarna hinner avlägsna sina pride-flaggor innan dess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in