Citat:
Ursprungligen postat av
Contragulations
Vet man när första kontakt med polisen togs? Om min flickvän sagt på telefon att hon är påväg hem nu, mitt i natten efter en utekväll, och sen gör hon inte det. Så hade jag kontaktat polisen direkt och själv varit ute i natten och letat som en dåre. Vad säger att så inte är fallet här?
Läst något här på FB om att "han gick o lade sig när hon inte kom hem" men det kan ju för fan inte stämma? Finns det källa på det? Kan såklart ha missat.
Hans alibi och trovärdighet kanske ligger i att han haft kontakt med polisen hela natten? Men de valt att avvakta med en efterlysning?
Ni som spekulerar vid att pojkvännen skulle vara kontrollerande och svartsjuk baserat på 2 telefonsamtal mitt i natten är f.ö ruggigt korkade. Eller så har ni aldrig varit i en relation.
Vi vet ju dock inte ens om hon skulle sova där. Rimligare att hon skulle gå och sova hemma som ligger mycket närmre och bara ville ringa sin kille och säga att hon nu skulle gå hem, han somnar sedan för att hon inte skulle till honom, och märker inte förens dagen efter att hon är försvunnen, förmodligen pga att pappan vaknar dagen efter och inser att hon inte kommit hem, ringer runt till vänner, pojkvän osv för att försöka få tag i henne, för att sedan ringa polisen och anmäla henne försvunnen runt klockan 11.00. Känns mycket rimligare.