2022-10-22, 15:47
Medlem
Kliver Tove in i bilen?
Citera
2022-10-22, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loversingame
Vad heter den?

Kolla på tv4.se eller aftonbladet
Citera
2022-10-22, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Är det en fri gård, tänker om man bara kan klampa in där utan att "obehöriga ej äga tillträde" eller hur ser den ut? Någon som har adress så man han se på street view

Förklara gärna vad en ”fri gård” skulle vara där någon dessutom bor?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Kliver Tove in i bilen?
Svårt o se på den filmen, men man ser en person lik T till hårfärg gå fram till bilen och prata för att sedan åka med.
Citera
Medlem
10 mystiska ljud, intressant! Undrar vad det kan vara
Citera
2022-10-22, 15:49
Medlem
Gautamas avatar
Finns det inte tillräckligt med bil-nördar här på FB för att identifiera vad det är för bil?
Citera
2022-10-22, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Svårt o se på den filmen, men man ser en person lik T till hårfärg gå fram till bilen och prata för att sedan åka med.

Så en person, Tove eller någon som liknar henne, sätter sig i bilen och åker med?
Citera
2022-10-22, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contragulations
Vet man när första kontakt med polisen togs? Om min flickvän sagt på telefon att hon är påväg hem nu, mitt i natten efter en utekväll, och sen gör hon inte det. Så hade jag kontaktat polisen direkt och själv varit ute i natten och letat som en dåre. Vad säger att så inte är fallet här?

Läst något här på FB om att "han gick o lade sig när hon inte kom hem" men det kan ju för fan inte stämma? Finns det källa på det? Kan såklart ha missat.

Hans alibi och trovärdighet kanske ligger i att han haft kontakt med polisen hela natten? Men de valt att avvakta med en efterlysning?

Ni som spekulerar vid att pojkvännen skulle vara kontrollerande och svartsjuk baserat på 2 telefonsamtal mitt i natten är f.ö ruggigt korkade. Eller så har ni aldrig varit i en relation.

Vi vet ju dock inte ens om hon skulle sova där. Rimligare att hon skulle gå och sova hemma som ligger mycket närmre och bara ville ringa sin kille och säga att hon nu skulle gå hem, han somnar sedan för att hon inte skulle till honom, och märker inte förens dagen efter att hon är försvunnen, förmodligen pga att pappan vaknar dagen efter och inser att hon inte kommit hem, ringer runt till vänner, pojkvän osv för att försöka få tag i henne, för att sedan ringa polisen och anmäla henne försvunnen runt klockan 11.00. Känns mycket rimligare.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Jag tror TV4 fått tag på filmen, antingen från polisen eller från stället som har kameran. För ingen annan media har den. Aftonbladet har refererat till filmen, och "allt enligt TV4". Så jag tror inte Polisen gett den till media för att de vill ha reda på något om filmen.
Jag skulle vilja påstå att media och polis försöker samarbeta, alltså, tv4 skull inte ge ut den här filmen om inte polisen ville att dom skulle det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Finns det inte tillräckligt med bil-nördar här på FB för att identifiera vad det är för bil?

Vid tidigare mordfall har "Bil--forumet" här inne på Flashback varit jäkligt snabba på att identifiera bilmodeller. Vi kanske ska slänga in en tråd där och be bilexperterna analysera?
Citera
2022-10-22, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Så en person, Tove eller någon som liknar henne, sätter sig i bilen och åker med?

Kolla själv. Den är överallt nu
Citera
2022-10-22, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Vi vet ju dock inte ens om hon skulle sova där. Rimligare att hon skulle gå och sova hemma som ligger mycket närmre och bara ville ringa sin kille och säga att hon nu skulle gå hem, han somnar sedan för att hon inte skulle till honom, och märker inte förens dagen efter att hon är försvunnen, förmodligen pga att pappan vaknar dagen efter och inser att hon inte kommit hem, ringer runt till vänner, pojkvän osv för att försöka få tag i henne, för att sedan ringa polisen och anmäla henne försvunnen runt klockan 11.00. Känns mycket rimligare.

Detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in