2022-10-09, 08:39
Medlem
Jag är admin för en grupp för sonens fotbollslag och har ett litet problem som kommer och går, fattar inte vad som styr detta.

Jag brukar sätta ut ett inlägg i veckan ungefär. Det sjuka är att för kanske 70% av dessa, så får mottagarna en notifiering i facebook om ett nytt inlägg och det blir så att säga svårt att missa. De flesta går in och läser.

Men sen resterande gånger, så kan man posta ett nytt inlägg och ingen ser det, för det syns bara en gång snabbt i facebook-flödet eller så i bästa fall. Många missar inlägget.

Finns det något man kan göra åt detta problem?
Kan man tvinga fram en notifiering av ett inlägg exempelvis ifall det inge fungerat intialt?
Citera
2022-10-11, 09:34
Medlem
Jag är medlem i en Facebook grupp och har följande problem.

Hade ett gammalt eget inlägg med många likes och kommentarer, väldigt livliga.

Idag kommer det en ny kommentar. Jag läser då trådstarten (min text) en gång till och ser en simpel felstavning.

Jag rättar felstavningen och omedelbart får jag ett meddelande att mitt inlägg bivit automatiskt borttagen. Mycket riktigt hela inlägget är borta.

Kontaktar admin som såklart säger att han inte tagit bort något, det var ett populärt inlägg.

Han svarar 'ska se vad jag kan göra' och han är välvilligt inställd.

Kan en admin se inlägg som raderats automatiskt?
Citera
2022-10-18, 05:50
Medlem
Longfingrets avatar
Kan man som Admin i en facebookgrupp välja någonstanns i inställningar att det INTE är tillåtet för vanliga medlemmar att bjuda in folk till gruppen ?
Citera
2022-10-22, 15:24
Medlem
Hur hittar man en hemlig facebookgrupp?

Har fått till mig att en anhörig hängts ut i en hemlig facebookgrupp. Kan man på något sätt hitta en grupp som är hemlig?
Citera
2022-10-22, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fanvadindie
Har fått till mig att en anhörig hängts ut i en hemlig facebookgrupp. Kan man på något sätt hitta en grupp som är hemlig?

Finns ju hur många grupper som helst. Vad är det för typ av grupp du får ju söka själv. Omöjligt för oss att veta.
Citera
2022-10-22, 15:35
Medlem
exe.es avatar
Citat:

Antar att du menar en dold facebook grupp, finns både synliga och dolda grupper. Hemlig borde den nog inte kunna vara att andra inte kan se den överhuvudtaget. Finns privata grupper som man måste skicka förfrågan till. Men om du nu fick reda på att personen blivit uthängd. Menar du då att du inte fick någon information om vad gruppen skall heta? Kolla Facebooks support om det kan vara till någon hjälp. Varför är din slätkting uthängd? Hen måste begått ett misstag på något sätt. Annars är det ju någon slags falsk ryktesspridning.

-Tryck på längst upp till höger på Facebook och tryck sedan på Grupper och välj din grupp. Tryck på namnet på din grupp och välj Gruppinfo. Tryck på Inställningar. Tryck på Dölj grupp och välj Synlig eller Dold.

https://sv-se.facebook.com/help/494687427966946
Senast redigerad av exe.e 2022-10-22 kl. 15:41.
Citera
2022-10-22, 15:36
Medlem
StonedMonkeys avatar
Finns låsta grupper som man måste ansöka till, men inga hemliga/dolda vad jag vet. Nu var det länge sedan jag hängde på Facebook men då kunde man se vilka grupper en användare är med i, så tror enklaste sättet att spåra det är att gå in på en användare som du vet är med i gruppen och lurka därifrån.

Varför är din släkting uthängd, han måste gjort bort sig på något sätt?
Citera
2022-10-22, 15:42
Medlem
Nej jag vet inte vad gruppen heter tyvärr utan bara att han förekommer där.
Han har tidigare gjort dumma saker men han är fortfarande minderårig och jag tycker att en häxjakt på en minderårig i ett mindre samhälle är skrämmande.
Så om jag läser första länken rätt så kan jag inte hitta gruppen utan att bli inbjuden av en medlem?
Citera
2022-10-22, 15:43
Medlem
Citat:
Nej jag vet inte vad gruppen heter tyvärr utan bara att han förekommer där.
Han har tidigare gjort dumma saker men han är fortfarande minderårig och jag tycker att en häxjakt på en minderårig i ett mindre samhälle är skrämmande.
Så om jag läser första länken rätt så kan jag inte hitta gruppen utan att bli inbjuden av en medlem?

Tillägg: han har de sista månaderna vänt sitt liv helt men ändå så hängs han ut för alla dumheter som sker i kommunen.
Citera
2022-10-22, 16:43
Moderator
Maviels avatar
Tråd infogad

/Moderator
Citera
2022-10-23, 02:28
Medlem
En kompis till mig är med i en grupp på Facebook, och har skrivit en text (ett inläg), som har legat där i säkert 2 år, och plötlsigt är det några som har anmält inlägget för typ spam (det är absolut INTE någon rasism eller liknande i inlägget. Det handlar INTE om politik), och nu finns inlägget inte kvar där längre.

När han klickar på länken till inlägget (ett inlägg inne i en grupp alltså, dvs INTE på sin egen tidslinje), så står det bara:

Citat:
Det här innehållet är inte tillgängligt just nu
När det här händer brukar det bero på att ägaren endast har delat det med en liten grupp personer, ändrat vilka som kan se det eller så har det raderats.
Tillbaka
Besök vårt hjälpcenter

Min vän vill väldigt gärna få tillbaka inlägget (han tror att det beror på att det var för mycket länkar i inlägget. Det behöver inte vara så att det är anmält, utan det kanske är att Facebook har någon ny egen programvara som känner av för mycket länkar och som då automatiskt detekterar/klassificerar det som spam), då texten i det tog typ 4 dagar att skriva och finslipa för honom.

Hur går man tillväga då?

Hur kontaktar man Facebooks kundtjänst (eller vad för avdelning man nu ska kontakta)? Inte fan verkar det gå via hjälpcentret i a f?

Tacksam för alla tips jag kan få.

Mvh
Senast redigerad av Vimanas-in-the-sky 2022-10-23 kl. 02:30.
Citera
2022-10-23, 10:54
Medlem
flazbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimanas-in-the-sky
En kompis till mig är med i en grupp på Facebook, och har skrivit en text (ett inläg), som har legat där i säkert 2 år, och plötlsigt är det några som har anmält inlägget för typ spam (det är absolut INTE någon rasism eller liknande i inlägget. Det handlar INTE om politik), och nu finns inlägget inte kvar där längre.
Lär vara gruppadministratör som tagit bort det.

Citat:
Ursprungligen postat av Vimanas-in-the-sky
Hur kontaktar man Facebooks kundtjänst (eller vad för avdelning man nu ska kontakta)? Inte fan verkar det gå via hjälpcentret i a f?
Facebook support? Dagens garv. Finns inte.

Inlägget är borta helt enkelt. När man postar på Facebook går man med på att Facebook äger det material du postar, och de kan göra vad de vill med det. Utan undantag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in