En kompis till mig är med i en grupp på Facebook, och har skrivit en text (ett inläg), som har legat där i säkert 2 år, och plötlsigt är det några som har anmält inlägget för typ spam (det är absolut INTE någon rasism eller liknande i inlägget. Det handlar INTE om politik), och nu finns inlägget inte kvar där längre.
När han klickar på länken till inlägget (ett inlägg inne i en grupp alltså, dvs INTE på sin egen tidslinje), så står det bara:
Citat:
Det här innehållet är inte tillgängligt just nu
När det här händer brukar det bero på att ägaren endast har delat det med en liten grupp personer, ändrat vilka som kan se det eller så har det raderats.
Tillbaka
Besök vårt hjälpcenter
Min vän vill väldigt gärna få tillbaka inlägget (han tror att det beror på att det var för mycket länkar i inlägget. Det behöver inte vara så att det är anmält, utan det kanske är att Facebook har någon ny egen programvara som känner av för mycket länkar och som då automatiskt detekterar/klassificerar det som spam), då texten i det tog typ 4 dagar att skriva och finslipa för honom.
Hur går man tillväga då?
Hur kontaktar man Facebooks kundtjänst (eller vad för avdelning man nu ska kontakta)? Inte fan verkar det gå via hjälpcentret i a f?
Tacksam för alla tips jag kan få.
Mvh