Citat:
Ursprungligen postat av
rolandiz
Igen så resonerar du felaktigt, vilket jag antar är på grund av din brist av förståelse för situationen. Om Ryssland använder taktiskt kärnvapen så är det upp till NATO och ditt land om ni är villiga att dö, det vill säga attackera Ryssland och bli besvarade med kärnvapen. Du tycker det är OK att döda ukrainare så länge inga taktiska kärnvapen används om jag förstår dig rätt? Taktiska kärnvapen har för övrigt ingen påverkan på andra länder.
Nej det är uppenbarligen du som inte förstår situationen! Bollen ligger precis hela tiden hos Ryssland. USA har redan meddelat ryssarna vad som händer om de använder kärnvapen i Ukraina. Det ska handla om "katastrofala konsekvenser" och alla förutsätter att det handlar om massiva flyganfall mot ryska trupper och baser på ukrainskt territorium. Du menar att i så fall kommer Ryssland trots att Ryssland inte ens har blivit angripet att starta kärnvapenkrig mot USA och NATO? Är det korrekt? Och på vilket sätt skulle det vara rimligt? Varför skulle de göra det? Menar du att Ryssland i själva verket styrs av en undergångssekt som vill att hela landet och alla ryssar ska förintas tillsammans med resten av världen? Menar du att Putin är som nån sorts pajasskurk som hämtad ur nån löjlig James Bond-film? Typ: "Får jag inte Ukraina så förintar jag världen HOHOHO!!!"
Vad jag tycker spelar ingen större roll. Att ryssarna i Ukraina kommer att bombas om Ryssland använder kärnvapen är bara ett faktum. Ryssarna vet om detta. Ryssarna vet rimligtvis också om att man inte kan vinna det här kriget med taktiska kärnvapen. Kärnvapen kommer inte att göra nån skillnad överhuvudtaget. Däremot så skulle priset bli extremt högt för Ryssland.