2022-10-22, 14:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
De kanske låter lika i rösterna alternativt att han var med på det.

Du kanske aldrig har haft en pojkvän eller flickvän, men man känner faktiskt igen rösten.

Ok din teori om att han var med på det.
Dom mördade hans flickvän medans han satt hemma och åt popcorn, han väntade på samtalet, -NU ÄR DET KLART. Bra, tack och hej. Vi hörs.

Utveckla den htr teorin innan du tar upp den, så att det fins någon tillstymmelse till logik.ä
Citera
2022-10-22, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Ja jag gick bara efter notisen, har inte räknat på det.
Såg siffrorna från Dekra nu och de va ganska mycket fel i den registreringen.
Inte så mycket fel. Bara blandat ihop mil och km. Ombesiktning 29/11-2017 ska alltså vara 6141 mil.

https://biluppgifter.se/brukare/person/YrPYEeNmjp/byjmP89Rra#historik
Citera
2022-10-22, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Absolut. Och det vanligaste är att pojkvänner därefter blir anhållna, vid minsta frågetecken eller misstanke. Just därför jag undrar över hans alibi. Det måste ju vara 100% vattentätt.

Eller så har polisen så starka bevis mot att dom två häktade utfört det på egen hand.
Citera
2022-10-22, 14:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fijser
Nej helt rätt, har också tänkt i banorna såklart.
Men samtidigt så svårt och förstå hur dessa, nästintill ”barn” kan ha en sådan tanke och sedan gå till handling.. men ja, man kommer aldrig kunna förstå eller framför allt acceptera allt här i livet…

Men att ingen sett något när en kropp fraktats ut från en lägenhet till en bil och att inga misstag har begåtts av två helg oerfarna tonåringar.. men man slutar aldrig att förvånas

Dom är gamla nog att slå ihjäl någon det behövs inte så mycket, bara okontrollerad ilska, eller empatibrist, det har hänt att yngre människor har ihjäl någon.
Sen har dom tydligen begått misstag, för dom sitter ju häktade.
Frågan är var kroppen finns.
Citera
2022-10-22, 14:25
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Du kanske aldrig har haft en pojkvän eller flickvän, men man känner faktiskt igen rösten.

Dom mördade hans flickvän medans han satt hemma och åt popcorn, han väntade på samtalet, -NU ÄR DET KLART. Bra, tack och hej. Vi hörs.

Utveckla den htr teorin innan du tar upp den, så att det fins någon tillstymmelse till logik.ä
Om vi utgår från vad grannarna säger så tror jag att hon blev drogad och bortförd. Dunsar och inget skrik etc.
Citera
2022-10-22, 14:25
Medlem
Citat:

Det är väll pojkvännens eventuella alibi som sitter hemma i pojkvännens lägenhet och svara i telefonen.
Citera
2022-10-22, 14:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
För att stilla oro med andra ord. Annars ringer man inte 02,30 mitt i natten.
Var det för att hon visste att han brukade oroa sig?

Eller svartsjuk.

Vi vet inte. Varken du eller jag.

Det är urbota dumt att 10% ställa in sig på enbart tjejerna eller enbart pojkvännen.
Och det är urbota dumt att 100% avskriva någon med så pass lite info vi har.
Vet inte hur du och dina nära och kära funkar, men i min familj så ringer vi, bara för att tala om när man åker hem, när man kommer hem osv. Har inget med svartsjuka eller oro att göra. Det är för att vi bryr oss om varandra.
Citera
2022-10-22, 14:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Det är väll pojkvännens eventuella alibi som sitter hemma i pojkvännens lägenhet och svara i telefonen.
Vem är detta alibi då?
Citera
2022-10-22, 14:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Då har vi ju genast fyra gärningsmän, med din teori. Hur gick förloppet till, utöver att ett mystiskt alibi satt hemma hos pojkvännen och väntade på samtal. Det hela måste ju varit planerat sen innan då. Utveckla teorin från början till slut
Citera
2022-10-22, 14:30
Avslutad
Finns det badkar i JJs lägenhet? Det är ju smidigt om man vill stycka någon.

Dock är det ju jävligt skickligt att som två amatörer lyckas städa undan precis allt söl efteråt.
Citera
2022-10-22, 14:30
Medlem
Citat:
Vet inte hur du och dina nära och kära funkar, men i min familj så ringer vi, bara för att tala om när man åker hem, när man kommer hem osv. Har inget med svartsjuka eller oro att göra. Det är för att vi bryr oss om varandra.

Det förstår jag mycket väl. Så är det i min krets också.

Men ska inte låsa sig 100% vid saker. Ha öppet sinne! I synnerhet när vi har så lite info.

Inte en konstig fråga i ett sådant här fall att man dels undrar vad pojkvännen gjorde under kvällen och natten. Och hur hans personlighet är: orolig, svartsjuk osv..

Tjejerna är huvudmisstänkta, även för mig. Men jag har varit med om allt för många mordfall som tagit en tvärvändning för att helt avskriva partnern till någon som är försvunnen.
Citera
2022-10-22, 14:31
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Vem är detta alibi då?

Den tredje GM är den hon träffade på Macdonalds.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in