2022-10-22, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ejekt
Vad spelar det för roll?

Vet inte, kanske ingen? Men just av den anledningen så är det naturligtvis intressant att undersöka alla närstående för att få en bättre helhetsbild.
Citera
2022-10-22, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Mobiloperatörerna kan se huruvida en mobil stängs av manuellt, eller om den stängs av pga batteri dör/hamnar i vatten/går sönder....

Vore intressant att veta; om hennes mobil stängdes av manuellt. Detta har polisen säkert redan fått svar på av aktuell operatör.
På vilket vis kan en mobiloperatör avgöra hur en mobiltelefon stängts av.

Går lite OT nu men då du påstår detta så önskar jag en förklaring om hur det går till?
Citera
2022-10-22, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Det lär inte vara via trianguleringen som dem fastställt att telefonen varit i lägenheten så hur tror ni man fastställt det? Är det en film som skickats från lägenheten från Toves mobil ?

Det undrar jag med.

Eller att Toves mobil varit uppkopplad mot JJ:s WIFI/router kanske? Det går ju att se i routern vilka enheter som är uppkopplade/har varit uppkopplade.
Citera
2022-10-22, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mey-mey
Någon som vet vem Tovas pojkvän är?
Ge fan i honom. Han är förstörd för att han inte vet vad som hänt hans flickvän. Låt han och hans familj vara. Samt toves
Citera
2022-10-22, 11:41
Medlem
Blev dom inplockade av polisen på måndagen? Isf har dom ju haft från 0230 på lördag natt på sig att dels göra sig av med kroppen och sedan städa frenetiskt och kunnat prata ihop sig. Tror inte detta kommer lösas, men de är bara min personliga åsikt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det är inte helt otokigt att kika närmare på cykeln om den har figurerat på väg från krogen efter en partynatt och sedan parkerats (av vem och i vilket skick?) där den hittades med baklyset 90 grader snett och skrapmärken. Tunnsått med info än så länge så då får man spåna lite kring det som finns.

Nu vill jag inte utge mig för att vara stålhästarnas Sherlock Holmes här men tittar man på pakethållaren och inbillar sig att färgen är borta på båda inringade partierna är det ena området rostigt och det större på höger sida inte det. Fritt fram att tolka som man vill:

https://www.bildtagg.se/bild/l5ev6w9kxdayem0kk9nf3u

Saknas väl en fjäder där vid den vänstra inringningen dessutom.

Hur det än är så verkar höger sida av cykeln levt hårdare än den vänstra. Förutom fjädern på vänster sida då som kanske rykt om någon ryckt i den befjädrade hållaren till pakethållaren. Eller så har den bara ramlat av pga dålig kvalitet vem vet.

Men detta fokus på cykeln, vad ska den bevisa? Den är flyttad och dumpad för att skapa ett villospår...end of fucking story.

Likaså en jävla gödselgrep.

Ska cyklen ha mördat henne sen lagt sig själv i skogen?
Citera
Medlem
Citat:
Teorier kring cykeln:

- Tove ger sig av hemåt. Från JJ:s lägenhet, vidare nerför Storgatan eller Östra Slottsgatan.
JJ och MH kommer ikapp henne, med bil? Alt 1: De tar livet av henne där och då. Alt 2: "Hej, vi kom på att vi ska till Donken, ska du följa med Tove". Och att Tove är med dem på Donken.

- Mordet sker i JJ's lägenhet. GM flyttar cykeln från Storgatan till Gränsgatan där den hittas.

- Tove blir utsatt för en Hit & run. Bilföraren (ej MGM) får panik. Ställer cykeln på Gränsgatan.

- Frivilligt försvinnande (självmord). Tove ställer cykeln på Gränsgatan självmant. Tvek på detta, då skulle hon behöva gå lång sträcka till närmsta vatten/bro för att ta sitt liv, varför då inte ta cykeln med dit?

Vet du om J.J hade tillgång till sin bil under natten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Blev dom inplockade av polisen på måndagen? Isf har dom ju haft från 0230 på lördag natt på sig att dels göra sig av med kroppen och sedan städa frenetiskt och kunnat prata ihop sig. Tror inte detta kommer lösas, men de är bara min personliga åsikt.

Det är inte breaking bad vi talar om, utan labila småbarn
Citera
2022-10-22, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krulsmurken84
Det är inte breaking bad vi talar om, utan labila småbarn

Ja givetvis, men dom är säkert inte dumma? Labila är dom ju eftersom dom sitter för människorov, men som sagt iq kanske finns hos JJ iaf.
Citera
2022-10-22, 11:45
Medlem
Citat:
Jag tror inte att vi ska dra allt för stora växlar av att hennes mobil kopplades upp mot masten "uppe på höjderna" vid Biltema. Till och med polisen har ju gått ut och sagt att det inte är till nån vidare hjälp. En masts omfång ligger på flera km, ibland mil. Hon kan lika gärna ha befunnit sig på Stora Torget som vid Biltema, som vid JJ:s lägenhet så att säga; uppkopplad på samma mast.

”Masten” kan ofta skjuta i tre riktningar så kan vara lite till hjälp ihop med tidsstämplar och annat. Men som du är inne på så är det stora områden. Grundregeln kan man väl också lite slarvigt beskriva som att mobilen hittar den signal som är starkast. Alltså inte närmaste ”mast” nödvändigtvis.
Citera
2022-10-22, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Var och när har polisen uttalat sig att det inte är till nån vidare hjälp med hennes mastuppkopplingar?

Kommer inte ihåg den direkta källan.
Men de menade att masten inte ger så mycket utan att de behöver ha tag i mobilen och tömma den.

Antar att det begränsade antalet master i Vetlanda gör trianguleringen knepig.
Citera
2022-10-22, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om vi utgår från att dom haft ihjäl henne så har dom iså fall bemödat sig med att sopa igen spår och skapat sig alibin. Och då är jag övertygad att cykeln placerats av gm i syfte att rikta bort blickarna från där den stod från början. Dom har verkligen inte suttit hemma i soffan som en annan bakis hade gjort.

Trots dunsarna i lägenheten är jag inte övertygad att det var där dom haft ihjäl henne. Så en medveten knuff på väg till mcdonalds är inte osannolikt. Men då uppstår logistiska problem som dom måste lösa fort. Vet du om J.J s bil stod hemma på lördagsnatten?

Det är många frågetecken som jag inte får ihop i brist på information.
Vad för konflikt kan dom haft som är så allvarlig att dom vill ha ihjäl henne?
Har någon av tjejerna strulat eller har intresse för hennes pojkvän?
Vem är kompisen som T söker under kvällen och vem och vilka var med kompisen?
Varför följer T ensam med två tjejer hem mitt i natten för att lösa en konflikt?

Nu meddelar ju inte polisen allt som framkommit i förhör så någon eller båda kan faktiskt gjort medgivande, men troligen skyllt på varandra. Annars är det väldigt ovanligt att två så unga tjejer håller tyst. Och P7 kom väldigt fort tycker jag.

Väl utvecklade tankar och resonemang. När ungdomar kommer hem från krogen kan det dunsa på rätt bra även utan våld. Och cykeln finns det nog stor risk för att JJ inte hanterade den som senaste person.

De är vana att bli utfrågade av en uppfostrande förälder men i denna sits så är de nog inte så ”kaxiga” då polisen börkar ställa frågor med vad man förstår en del inledande bevis tillhanda. Ja vad nu häktningen är baserad på menar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in