2022-10-22, 07:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Karrrma
Skulle inte förvåna mig om det är JJ som bragt T om livet.

Fick höra av exkollegan att hennes son har umgåtts mycket med JJ's expojkvän där JJ tydligen ska ha hällt bensin på hans lgh dörr och tänt på när han ville göra slut med henne...

Förstår att dom ska göra en sinnes undersökning på dessa två töser.

what?? den infon borde polisen få
Citera
2022-10-22, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rang3
Det jag menar är märkligt är att när ens tjej ringer och säger att hon är påväg hem, och där resvägen är 3-5 minuter, är det märkligt att det tar tills nästa dag innan man blir orolig.
Själv hade jag blivit orolig efter 10-15-20- minuter, men det är jag det.

Han lär nog lägga skuld på sig själv resten av livet för att han somnade om den här historien slutar sorgligt. Så känns onödigt att lägga ännu mer börda där.
Men som sagt, polisen hade antagligen inte gjort annat än att ha ett öga öppet om hon ringt. Inte letat aktivt i det skedet.
Citera
2022-10-22, 08:09
Avslutad
Så skumt hela det här fallet. Så många funderingar och spekulationer. Undra vad de var osams om? var har de gjort av henne? hade båda GM tagit droger?

någon som vet om TT är liten i kroppshyddan? tänkte om hon inte väger så mycket kanske båda GM orkade bära henne och vad det nu är de har gjort med henne. Usch. Hoppas det här får en lösning snart.

är det JJ som anses manopulativ och kaxig eller vad det var spm bekanta hade sagt om henne?
Citera
2022-10-22, 08:15
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolsgame
Jag bara spekulerar lite. Tyckte det var lite skumt att han var med vid letandet fast inte ville delta
Skulle du vilja vara med och leta om risken fanns att du skulle hitta din älskade sönderslagen eller kanske till och med styckad?

Att däremot vara på plats för att så fort som möjligt få besked kanske är mer tänkbart att man vill vara med om.
Citera
2022-10-22, 08:16
Medlem
Incels som gapar om att det vore kontrollbehov att höra av sig och stämma av under en utekväll kan sluta besudla tråden tycker jag. Det är helt normalt och tyder på omtanke och en befogad oro med tanke på hur samhället ser ut idag.
Citera
2022-10-22, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
Så skumt hela det här fallet. Så många funderingar och spekulationer. Undra vad de var osams om? var har de gjort av henne? hade båda GM tagit droger?

någon som vet om TT är liten i kroppshyddan? tänkte om hon inte väger så mycket kanske båda GM orkade bära henne och vad det nu är de har gjort med henne. Usch. Hoppas det här får en lösning snart.

är det JJ som anses manopulativ och kaxig eller vad det var spm bekanta hade sagt om henne?
Tror att det skrivits att hon var runt 160cm och vägde 65kg, rätta mig om jag har fel men i runda slängar borde det stämma.
Citera
2022-10-22, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eliassonsfinapojke
Incels som gapar om att det vore kontrollbehov att höra av sig och stämma av under en utekväll kan sluta besudla tråden tycker jag. Det är helt normalt och tyder på omtanke och en befogad oro med tanke på hur samhället ser ut idag.
Incels? Låter snarare som 'självständiga' feminstiska luder som inte vill ha killar som bryr sig.
Citera
2022-10-22, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Lysa med mobilen/ pannlampor? Du bor i villa va?
De allra flesta trapphus i flerfamiljshus har rörelseaktiverad belysning (som alltså tänds automatiskt -fotoceller).

Det är inte de logistiska/ fysiska utmaningarna som jag ser som problemet för två unga tjejer som ska flytta en död kropp (dessutom nån de känner) utan
1) de psykologiska hindren/ påfrestningarna och
2) rädslan att bli upptäckt

Men det finns inga som helst fysiska hinder för två tjejer att dra ner en normalstor kropp för några trappor. Såvida de själva inte är redlöst berusade och har svårt att gå.
- Jag vet inte om alkohol trubbar av eller förstärker känslorna i en sådan situation.

Är det känt om flickorna hade andra droger än alkohol i blodet/ urinen den aktuella natten? Droger kan ju trubba av

Ja dessa hus har automatisk belysning men även den kan manipuleras om man så vill.

Intressant det med alkohol el droger en helgkväll. Hade de varit ute på puben och drack alkoholfritt denna kväll men för övrigt bruka dricka alkohol då är det något att fundera över. Hade de druckit minskar chansen att lyckas med att bära kroppen. Hade de tagit droger (speed el dyl) kan detta ge de extra styrka.
Citera
2022-10-22, 08:55
Medlem
SayWhatAgains avatar
Nån som vet i vilka områden MP kommer söka idag?
Citera
2022-10-22, 08:58
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
Jag utesluter teorin att de bar ut kroppen ur lägenheten, låter helt otroligt på alla satt. Är det automatiska lampor i trappan syns de. Har de grejat med lampan i trappan ser de inget utan att använda lampan eller mobilen men då är handen upptagen om de inte hade pannlampa förstås.

Tror att T följde med de till MC Donalds i tron att de ska äta men blev mördad istället på vägen dit.

Lite brutalt och grafiskt kanske, men klassikern med att rulla in kroppen i en matta som man sedan halvt släpar ner för trappen… Inte omöjligt för två personer enligt mig. 30 kg per person är tungt, men kanske går om man går på adrenalin.
Citera
2022-10-22, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Nån som vet i vilka områden MP kommer söka idag?

Står tidigare i tråden, men kl 10 skulle de vara någon samling
Citera
2022-10-22, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Lite brutalt och grafiskt kanske, men klassikern med att rulla in kroppen i en matta som man sedan halvt släpar ner för trappen… Inte omöjligt för två personer enligt mig. 30 kg per person är tungt, men kanske går om man går på adrenalin.
Har du sett kroppen på J? Helt plattbystad och enorma armmuskler för att vara kvinna. Slående på alla bilder.
Hon är stark.
M ser även hon väldigt vältränad ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in