2022-10-21, 22:17
Medlem
Kan hennes cykel blivit hittad på Torngatan 29? Och i så fall, bor någon intressant där?

Efter att ha sett bilden på cykeln i Ab: https://www.aftonbladet.se/a/BWW2M0
Så körde jag streetview och som tur är så finns inte så många gator i Vetlanda: https://goo.gl/maps/X8c1yQhgT93jVFw38

Kanske redan är sagt tidigare i tråden, i så fall om ursäkt på förhand.
Citera
2022-10-21, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Kan utpressning vara motiv ?
Inte träffat ”vännerna” på länge
Inte heller längre vänner på social media
Ändå skulle de ev mötas upp och ”prata ut” ?
Hade BO liv börjat gå åt ett annat/bättre håll och de hotade med att något från förr skulle avslöjas ?

M följer T på Instagram iaf och T kommenterade grattis när M fyllde år.
Citera
2022-10-21, 22:20
Medlem
Om jag hade gått ensam hem halv tre på natten så hade jag ringt min pojkvän. Helst pratat hela vägen hem. Inget konstigt med det. Var det han som ringde henne eller var det hon som ringde honom?

Jag tänker på tjejen som T letade efter i baren. Vem var hon ? Tror det är en viktig pusselbit här. Enligt mig finns det tre alternativ.

1: T letade efter någon av de häktade. Inte båda utan en av dem. Dem skulle pratas vid och rensa luften.

2: Det andra alternativet kan vara att T letade efter en annan tjej som försvunnit? Hon verkade vara orolig över den tjejen och kanske hade M och J gjort något mot henne? Därför var det viktigt att få bort T?

3: Hon kanske skulle träffas med en vän där som helt enkelt inte dök upp.

J verkar beskrivas av folk som empatilös. Då kan man lättare mörda. Har sett att vissa skrivit att hon är blåst med, vilket inte är en bra kombination.
M tror jag är svag/trög/ blåst och det får säkert att få henne att göra grejer.
Droger på det hela så är det mycket som kan gå fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Kan utpressning vara motiv ?
Inte träffat ”vännerna” på länge
Inte heller längre vänner på social media
Ändå skulle de ev mötas upp och ”prata ut” ?
Hade BO liv börjat gå åt ett annat/bättre håll och de hotade med att något från förr skulle avslöjas ?

Kanske var någon av tjejerna skyldig T*ve pengar och därav bråk mellan dom? De kanske sagt att hon skulle få pengarna men att de hade dom hemma hos JJ .. bara mina små funderingar🙄
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Kan det vara så att man avvecklar den stora sökinsatsen då man inser att det inte längre finns något hopp? Nu handlar det bara om att hitta hennes kvarlevor (som inte ges av JJ och M) och binda teknisk bevisning?

Ja nu kommer dom jobba enligt PUG.
Citera
2022-10-21, 22:22
Medlem
Citat:
paragraf 7-undersökning*efterfrågas ofta tidigt i brottmålsprocessen. I undersökningen samtalar undersökningsläkaren med den misstänkte personen i ungefär en timme. Läkaren har tillgång till förundersökningen och kan även beställa kopior på den misstänkte personens journaler från till exempel sjukvård och socialtjänst. Efter undersökningen skriver läkaren ett paragraf 7-intyg med sina rekommendationer till domstolen, bland annat om det finns behov av en*rättspsykiatrisk undersökning.

Häktad
Om en brottsmisstänkt är häktad transporterar oftast Kriminalvården personen till Rättsmedicinalverket för undersökningen.

https://www.rmv.se/verksamheter/rattspsykiatri/paragraf-7-undersokning/

En gång för alla.....läs på om paragraf-7 undersökning!

Blanda inte ihop p7 med RPU!!
Citera
2022-10-21, 22:23
Medlem
Jag tror inte någon av dom kommer erkänna förän kroppen hittas.. just nu lever de på hoppet att T*ve inte hittas och att de släpps..
Citera
2022-10-21, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0s7
Kan hennes cykel blivit hittad på Torngatan 29? Och i så fall, bor någon intressant där?

Efter att ha sett bilden på cykeln i Ab: https://www.aftonbladet.se/a/BWW2M0
Så körde jag streetview och som tur är så finns inte så många gator i Vetlanda: https://goo.gl/maps/X8c1yQhgT93jVFw38

Kanske redan är sagt tidigare i tråden, i så fall om ursäkt på förhand.

Finns bra sammanfattning på sida 1. Cykeln är hittad på Gränsgatan 16
Citera
2022-10-21, 22:24
Medlem
Tjejerna kanske var avundsjuka på T att hon hade börjat läsa till läkare och tyckte hon var märkvärdig. Eller så kanske någon av tjejerna varit på T:S pojkvän när hon läste på annan ort. Det behöver inte vara så stort eller avancerat.
Citera
2022-10-21, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Så är det. Absolut ingenting tyder på att bevisläget har stärkts vid häktningen.
Då hade inte alternativt skäligen misstänkt funnits med.
Sannerligen misstänka är dom nu inte skäligen
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Vet vi något om hur utredningsresurserna ser ut?

Jag antar att lokalpolisen har fått hjälp av mer erfarna poliser. Vetlanda är ju inte direkt någon metropol.
Senast redigerad av LeeVan 2022-10-21 kl. 22:27.
Citera
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Precis. Men ändå har rätten häktat dom på sannolika skäl även att åklagaren begärt dom häktade för sannolika alt skäligen.

Var har du läst det? Om åklagaren hade haft mer på fötterna hade bara sannolika skäl funnits med i häktningsframställan. Länka gärna. Kan ha missat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in