Citat:
Ursprungligen postat av
Cryziz
Någon som är här och kan se vad dem gör på framsidan av lackeringen? Går och "Blippar" med någon maskin där tydligen säger kollegan, hade jag inte suttit i trucken nu så hade jag stått värre än AB och expressens reportrar där
Asså du har fått jobb nu? Förra veckan plugga du? Jävla troll hoppas att du blir avstängd länge!! Ett tips lägg ner knarket!
2022-10-12, 17:32
Viktigt: Stora tråden om CSN och studiemedel #2
Postat av Cryziz
Svar: 2 548
Visningar: 332 934
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Du kan ju förstås alltid chansa, men kom ihåg att när du söker CSN så svär du på att dina uppgifter är korrekt med mobilt bank id.
Torskar du då kommer det inte bli en rolig historia.
Är det inte bara lättare och mer värt att hitta ett jobb på sidan av än att riskera rättsliga problem som kommer sätta krokben för dig lång tid framöver? Inte ens tala om ångesten när du laddat upp skiten och inte kan ta det tillbaka och undra ifall du torskat eller inte.
Jag jobbar deltid och studerar heltid och tar ingen CSN. Så det går, även fast man får leva rätt snålt. Speciellt i dagens läge
Ja, men funderar på om det ändå är värt att chansa för då kan jag verkligen fokusera på studierna. Har problem med matten så kommer gå åt väldigt mycket tid till det och jag har försökt att hitta jobb men inte ens hemtjänsten tar emot just nu för dem har för många inne redan. Pratade även med pizzerierna men dem kunde betala 80 kr svart och det kommer jag inte långt på.
Om jag nu skulle förfalska ett intyg, hur stor är chansen att CSN kan kolla upp det? Tänker på om dem gör slagningar emot någon myndighet för dem kan ju omöjligt följa upp alla läkarintyg om dem inte misstänker något fuffens ligger bakom. Pratade även med CSN idag och förklarade precis hur det låg till och hon hänvisade bara till att dem behövde ett läkarintyg för att kunna "överse" studieavhoppet.