2022-10-21, 14:23
Bannlyst
Någon som är här och kan se vad dem gör på framsidan av lackeringen? Går och "Blippar" med någon maskin där tydligen säger kollegan, hade jag inte suttit i trucken nu så hade jag stått värre än AB och expressens reportrar där
Citera
2022-10-21, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minnesota
Området som anges av några användare i tråden ser inte ut som ett stugområde. Omgivningarna verkar bestå av typisk åkermark med tillhörande bondgårdar. Å andra sidan kan det stämma överens med platsen där AB-reportern och polisbilen stod. Svårt att avgöra utan komplett Google Street View.
Området omringades av både fält, skog, stugor, vägar. Avskiljt område men definitivt med viss rörelse och verksamheter?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Aftonbladet - ”Stort polispådrag i sökandet efter Tove”

Expressen ”Polisen trappar ner sökandet”
Ja, de syftar på helt olika saker. Att det sker ett fynd samtidigt som de minskar sökinsatserna överlag är ingen paradox.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif0
Mystiskt att barchefen går ut och sitter 10min med en gäst, som sen försvinner. Jag sätter min peng på att barchefen är mördare våldtäktsman psykopat.

Ja det är så mystiskt så, det är det absolut konstigaste och märkligaste jag hört. Hur kan en barchef prata med en av sina gäster? Det är otänkbart. Verkligen. Han måste vara en psykopatisk seriemördare! Inga tvivel

🤦‍♂️
Citera
2022-10-21, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Så cryziz och yezzey sitter på information om en extraordinär polisinsats med gråtande poliser och gudars vet allt sedan över 40 minuter tillbaka och INGEN av medierna har uppmärksammat detta? Hmm.
Ska dem skriva ut att poliser gråter?
ABs reportrar står på våren sida av huset (Röda) och kommer inte längre än staketet för då får dem bli överkörd av trucken eller lastbilarna som far och flänger här inne
Citera
2022-10-21, 14:26
Medlem
Citat:

Polisen trappar ner sökandet kan också innebära att de avgränsar i sitt sökande och därmed trappar ned sök-ytan.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Är det ens något att diskutera, det är klart att hon blivit bragd om livet av hennes rivaler. Bråket har troligtvis handlat om något så enkelt som en knarkskuld eller något annat. MGM ser ut som en ghetto tjejer som säkert känner en del, och känner sig coola och höjs i hierarkin när dom har gjort något så bisarrt som dom gjort.

Hon går säkert att finna vid ett skogsområde i närheten av Eksjö. Tror ingen av tjejerna gör sig något större besvär med att åka längre för att dumpa kroppen. Panik och i all hast. Cykeln har flyttas i efter hand för att vilseleda.

Pingstvänner med knarkskulder borde vara ovanligt (kan ha fel där) och brottslingar brukar inte vilja befatta sig med brottsoffrets saker efteråt. Därför är det osannolikt att cykeln flyttats någon längre sträcka.
Citera
Medlem
Från P4:
Polisen har spärrat av en plats utanför Vetlanda.

Ett stort polispådrag pågår på platsen.

Angelica Israelsson Silfver, som är polisens presstalesperson, förklarar varför.

https://sverigesradio.se/artikel/uppgifter-polisen-har-sparrat-av-stort-omrade-i-vetlanda

Publicerad ca kl 14
Citera
2022-10-21, 14:27
Medlem
Citat:
Så cryziz och yezzey sitter på information om en extraordinär polisinsats med gråtande poliser och gudars vet allt sedan över 40 minuter tillbaka och INGEN av medierna har uppmärksammat detta? Hmm.

Har förstått att det arbetar i lokalerna intill området och att vägarna som leder dit är avspärrade.
Citera
2022-10-21, 14:27
Medlem
Citat:

Skulle de sitta någonstans vid Biltema så har de inte direkt uppsyn över något område med grusvägar och fält heller (så som det syntes på Aftonbladets film), det är både skog och höjdskillnad i vägen.
Citera
2022-10-21, 14:28
Medlem
BayouXs avatar
Citat:

Expressen verkar inte riktigt hänga med i rapporteringen idag.

Förstår att det blir förvirring i tråden då det skrivs så motsägelsefullt, men personligen följer jag aft.bl nu då dom verkar ha bättre koll på läget
Citera
2022-10-21, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yezzey
Ska dem skriva ut att poliser gråter?
ABs reportrar står på våren sida av huset (Röda) och kommer inte längre än staketet för då får dem bli överkörd av trucken eller lastbilarna som far och flänger här inne

Mordet på Lisa Holm var det ju flera poliser som grät framför kameran när dom hittade kroppen inpressad i ett skåp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in