Citat:
Ursprungligen postat av
Skvagg
Det är det för brottet relevanta tidsspannet. Där råder det minst tvekan om. Antagligen skedde det kring 2.30 varpå kroppen togs med i bil av GM. I direkt anslutning till brottet ses en vit bil av halvkombi typ av flera vittnen. För mig är dessa vittnen de mest pålitliga. Nyckeln till lösningen är att koppla en GM till (tillgång till) den bilen. GM har med säkerhet stor lokalkännedom och hade innan brottet för vana att köra på cykelvägar i området (kan vara lagligt i vissa yrken såsom snöröjning, gräsklippning, etc).
Den lösningen får vi nog aldrig se.
Bilen är troligen från 80-talet och garanterat borta sedan länge.
Den bör också tillhöra den som är GM, för vem skulle låna ut en bil lite hastigt mitt i natten utan att ana oråd när en person misstänks mördad samt bortforslad samma natt.
Det här är så komplicerat och det känns som att det borde vara två GM.
Tidsspannet talar ju för det då 1 timma och 45 minuter känns väldigt tajt för en GM.
Kanske bara en mördare dock.
En ensam GM som upptäcker vad han gjort borde kanske fly i panik och hoppas på det bästa.
Två GM kanske tillsammans inser att något måste göras då två huvuden är klokare en ett samt att kanske en av dom är nykter och får ett annat perspektiv än en onykter.
Oavsett så har en sak förundrat mig under lång tid.
Varför bara forsla bort kroppen och en påstådd väska men kasta skor samt ringar till höger och vänster?
Om även dessa saker hade tagits med vid bortforslandet så kanske platsen för brottet aldrig upptäckts?
Hade inte dessa fynd gjorts så kanske allt detta setts som ett försvinnande.
Hittades det mer saker än enbart skor och ringar?