2022-10-21, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Är det pingstkyrkan igen är det dags att sätta hårt mot hårt. Svenska folket har tröttnat. Knutby kostade miljarder.
Pingstkyrkan är väldigt stark i Vetlanda 600 medlemmar plus att det finns pingstkyrkor i varje liten by. Den har stort inflytande i centrum betydligt mer än Svenska kyrkan just i Vetlanda. Dom anhöriga kan ju vara med där även fast offret bodde i Linköping. Starkaste kyrkan i Vetlanda helt klart att det är. Även stor ungdomsverksamhet har dom. Så att någon av dom inblandade har anhöriga där är väldigt sannolikt.
Senast redigerad av Ricardos 2022-10-21 kl. 13:45.
Citera
Medlem
Vart är pådraget?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yezzey
Vi är 2 helt olika vittnen på det. Såg nästan ut som poliserna skulle börja applådera ifrån mitt håll

Sjukt det vore om hon lever!
Men då måste jag undra, är det mycket folk och rörelse på platsen?
Dvs om hon varit inlåst någonstans, skulle det kunna gå obemärkt förbi?
Hon lär inte kunnat skrika för det hade väl hörts.
Eller banka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pullarn69
Fatta om jag hade rätt, att hon varit inlåst i nån stuga eller byggnad som jag skrev igår

Jag hoppas av hela mitt hjärta att du har/hade rätt!!!!
Låt oss få höra den goda nyheten (även om detta är sjukt traumatisk för henne)
Citera
2022-10-21, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pullarn69
troll eller grovt tjänstefel
förmodligen- skrevs inlägget av någon som är där på sin arbetsplats
och som har uppsikt genom kontorsfönstret
hur poliserna spärrar av och hur hundarna får nosa .. finns nog en kontorsbyggnad just där och folk inne
på kontoret har hittat till tråden..
Citera
2022-10-21, 13:44
Medlem
Citat:
Håller tummarna för det iallafall, poliserna ser lite väl nöjda över att ha hittat ett lik annars. Sjukvårdarna ses inte till här så antar dem är med poliserna, ambulansen som stod utanför avspärrningarna står parkerad upp emot stigen med bakdörrarna öppna
Men det här är väl inte samma plats som Aftonbladet rapporterar ifrån, en grusväg ute i skogen? Så det är pådrag på två olika platser då, antar jag?
Citera
2022-10-21, 13:45
Medlem
Är det kidnappning i syfte att pressa pengar? Lever T?
J har ju inte gjort mycket annat än försökt kränga grejer på Marketplace.
Citera
2022-10-21, 13:46
Medlem
Söder om Mc Donalds?
Citera
Medlem
Citat:
Dem var borta vid våra containers också och på baksidan vid våran skrothög och begärde ut filmer

Nog för att det finns typ bilskroten i närheten, men det passar ju inte in så bra på övriga beskrivningar.

Och särskilt inte som det andra "vittnet" hade fel om vad en annan bild föreställde.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Pingstkyrkan är väldigt stark i Vetlanda 600 medlemmar plus att det finns pingstkyrkor i varje liten by. Den har stort inflytande i centrum betydligt mer än Svenska kyrkan just i Vetlanda. Dom anhöriga kan ju vara med där även fast offret bodde i Linköping. Starkaste kyrkan i Vetlanda helt klart att det är.

Är det vanligt med mobbning/avlivning av oliktänkande där?
Citera
2022-10-21, 13:47
Medlem
Verkar som att det är 2 ställen det är pådrag på?
Citera
2022-10-21, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Men det här är väl inte samma plats som Aftonbladet rapporterar ifrån, en grusväg ute i skogen? Så det är pådrag på två olika platser då, antar jag?

Polisen kan bli nöjda över att ha hittat mordvapen, mobiltelefon och dylik graverande bevisning också i det ena stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in