2022-10-21, 10:44
Medlem
Någon som bor i Vetlanda och kan berätta hur det egentligen ser ut där?
Händer mycket senaste åren..

(FB) Vetlanda: Män i 20-årsåldern tros ha kidnappat minderårig flicka, 2022-08-21 = Två muslimer som kidnappade vad som ryktas en Ukrainsk flicka?

(FB) Knivdåden i Vetlanda 2021-03-03 = En Afghansk muslim skriker allahu akbar samtidigt som han försöker mörda etniska Svenskar.

https://www.youtube.com/watch?v=DIdq6fQNVl8&ab_channel=Riks
= En trettonårig flicka blev våldtagen på Withalaskolan i Vetlanda av Mohammad, som själv är elev på skolan. Trots att Mohammad vid upprepade tillfällen ska ha betett sig olämpligt mot flickor på skolan så har han fått gå kvar i skolan och fortsätta med sina trakasserier, vilket lett till förödande konsekvenser för en ung flicka.

Och nu detta!?!? Vad händer egentligen?
Framtiden ser inte direkt ljus ut:
https://sverigesradio.se/artikel/stora-brak-mellan-elever-pa-withalaskolan-kommunen-tar-hjalp-utifran
https://kommun.vetlanda.se/nyheter/arkiv/2021-10-27-brak-mellan-elever-pa-withalaskolan.html
Citera
2022-10-21, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leinad85
Uppgifter som är bekräftade. JJ va hemma hos sin pappa på söndagen. Hon bodde där tidigare. H*dderödje 4 Nye.

Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Förstår inte vart folk fått att hon åkt till sin pappa dagen efter?
Det enda är ju att hon lagt upp en annons på marketplace å hans vägnar, exakt samma bild som han hade lagt upp i en annan annons, logiskt tänker jag att han helt enkelt bara skickat bilden till henne, inte att det betyder att hon varit där på söndagen.

Leinad85, vet du något mer?

Jag har inte sett någon "offentlig" bekräftelse på att hon varit hos sin pappa.
Senast redigerad av GrevenFB 2022-10-21 kl. 10:47.
Citera
2022-10-21, 10:45
Bannlyst
Har vi länk till marketplace-annonsen tro?
Citera
Medlem
Enligt artikel i expressen ska Tove ha gått hem till den misstänkte kvinnan. Där ska de ha blivit sams och därefter har den misstänkta kvinnan gått ut för att möta någon mellan 3 och 4, då ska Toves telefon varit kvar i lägenheten.

Antar att Tove mördades i lägenheten och att JJ lät Toves telefon ligga kvar medan hon mellan 3 och 4 dumpade kroppen någonstans. Förmodligen har hon idag berättat vart och det är där som polisen letar.

Troligtvis har det anträffats blodspår i större mängd i JJ:s lägenhet och det är därför hon är häktad trots avsaknad av kropp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lolacola
Om du hade läst hela tråden så hade du vetat att detta faktiskt är bekräftat.

Jag har faktiskt följt tråden från början, och undrar exakt vart det är bekräftat? Inte sett någonstans.
Citera
2022-10-21, 10:46
Medlem
Jag är nyfiken på Circle Kś kameraövervakning, då Circle K är placerat precis intill vägen i Vetlanda och det känns rimligt att de har en god omkrets på sin övervakning. Då samtliga tjejer har lämnat Nöjet samtidigt enligt Vetlandaposten, och Ts cykel är upphittad 4 min från Js lägenhet så bör samtliga tagit vägen förbi macken hem.

Sen är det väl heller inte orimligt att personen som plockat upp J senare under natten också tagit den vägen.
Citera
2022-10-21, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Äej fyfan, knyter sig i magen. Är säkert så
Börjar tro att hon är styckad
I det här fallet så tror jag inte på styckning, snarare att T avlidit genom en olyckshändelse och sen har man gjort sig av med kroppen på ett eller annat sätt.
Tror inte det var planerat att dom skulle döda henne.
Citera
2022-10-21, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leinad85
JJs pappa bor på en gård Hadderödje 4. Polisen borde leta där. JJ va där på söndagen

Ser nu att det är du som ska bekräftat att hon var hos sin pappa på söndagen? Vart kommer den infon ifrån?
Citera
2022-10-21, 10:49
Medlem
Fibonaccitals avatar
Hennes cykel är låst ser jag.

Vem har flyttat och låst den?

https://images.aftonbladet-cdn.se/v2/images/99fc1f35-8cbc-40dc-a6f6-478a4a7b33be?fit=crop&format=auto&h=1213&q=50&w=12 80&c98f9e99

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RGGnMA/mystiska-sparet-efter-toves-forsvinnande-polisen-riktar-om-sokandet
Citera
2022-10-21, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Verkar inte som någon specifik plats, så möjligt mgm inte erkänt nått än.
"Hon säger att man nu kommer söka i mer centrala delar av Vetlanda, liksom utanför. Sjöräddningssällskapet har kallats in för att söka i sjöar kring orten."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RGGnMA/mystiska-sparet-efter-toves-forsvinnande-polisen-riktar-om-sokandet

Polisen har alltså inga exakta platser ännu som det verkar. Det tyder på att MGM inte har sagt något eller eller inte sagt någon speciell plats.
Citera
2022-10-21, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lolacola
Om du hade läst hela tråden så hade du vetat att detta faktiskt är bekräftat.

En anonym flashbackares bekräftelse får man ta med stor nypa salt. Enligt mig borde uppgiften inte ens finnas med i sammanfattningen.
Citera
2022-10-21, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Vilken sjö ligger närmast McDonalds? Har de varit där runt 03:30, lär de först ha dumpat kroppen, i sin panik och förvirring kanske de tror att de skaffar sig alibi iom McDonalds-besöket. Är det sjön Grumlan som ligger bäst till då? Hur ser terrängen ut vid Östanå, kan man smyga omkring där på natten utan att bli upptäkt, eller ligger det mycket bostäder i närheten av badet?

Grumlan ligger några kilometer därifrån, man kan tänka sig en triangel där Grumlan, McDonalds, JJs lägenhet är vardera hörn. Det ligger rätt mycket hus inte så långt från badplatsen, men det är mest sommarbostäder även om en del är bebodda året runt.

Däremot ligger det bara ett par hundra meter från McDonalds, på andra sidan rondellen om man svänger av mot Växjö/Kalmar en gammal kraftstation med tillhörande damm och med anslutning till Emån. Där vet jag att man varit och sökt. Även uppströms någon kilometer från Mela Kvarn, förbi Illharjen där kraftstationen finns och man skulle fortsätta följa Emån nedåt. Några kilometer öster om Vetlanda ligger det ett par andra kraftstationer, och det är ändå inte jättehögt vattenflöde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in