2022-10-21, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Otroligt stor skillnad på att hitta någon död, särskilt om man hoppas finna den i liv mot att se någon dö på sjukhus eller efter.
(Min mamma dog i cancer 3 månader efter att vi fått veta det och jag såg henne någon timme efter för ett sista farväl, jag var förtvivlad men hade hunnit förbereda mig, min pappa dog 2,5 månader efteråt i hjärtattack, då stod jag i dörren in till vardagsrummet och ställde en fråga, då titta han bort mot mig och dog helt oförberett. Det var Traumatiskt och samtidigt i chocktillstånd få göra HLR på sin egen pappa, jag hade inte suttit här i dag och delat med mig om det inte var för mina vänners stöd den natten.)

Det var ju ett försvinnande för några år sen när en tjej försvann o en kompis letade i alla sök med missing people, då tyckte folk här DET skumt.

Ingen aning hur jag hade gjort om det var någon nära till mig som var borta men att han är på plats utan att söka tycker jag inte är misstänksamt alls.

Beklagar båda dina förluster
Håller med om att det inte alls är konstigt att han är närvarande utan att delta aktivt. Jag hade troligen valt att göra likadant. Vara nära de som samordnar för att OM personen hittas vara där och få informationen direkt.
Citera
2022-10-21, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Nej, det är inte fullt möjligt att något annat har hänt Tove. Jag skulle säga att det är näst intill omöjligt att de som nu sitter häktade inte har med försvinnandet och troligen även mordet att göra.

Det baserar jag främst på misstankegraden. Båda MGM är häktade på den högre misstankegraden, sannolika skäl. Alltså inte den lägre misstankegraden, skäligen misstänkta.

Ibland händer det att misstänkta gärningsmän visar sig vara oskyldiga trots att de suttit häktade på den högre misstankegraden, sannolika skäl. Men då handlar det ofta om personer som polisen inte har så mycket uppgifter om från aktuellt brottsdygn. Föreställ dig tex en vårdnadstvist där modern vunnit och relationen till kriminella fadern är frostig och aggressiv sedan tidigare. Plötsligt hittas modern mördad och i samband med detta har fadern stängt av sin mobil, uppträtt märkligt och varit försvunnen några dygn. Allt skriker alltså att det är han, vilket kan räcka till häktning på sannolika skäl. Sedan kan han visa sig vara oskyldig ändå, han var bara den perfekta gärningsmannen på papperet så att säga.

Till skillnad från exemplet ovan så finns det här MASSOR med referenser till de misstänkta kvinnorna under brottsdygnet och natten. De är huvudfigurer i den berättelse som utgör BOs förmodligen sista timmar i livet(skyldiga eller ej). Det kryllar av tidsangivelser, platser, händelser(mobilen, samtal, övervakningsfilmer, dunsar i lägenhet, McDonalds etc).

Med all denna info blir polisen BETYDLIGT mer pricksäkra i bedömningen av misstankegrad, särskilt efter lite förhör. Att polisen bedömer dem som misstänkta på sannolika skäl är i sig nära nog bevis för att de har med försvinnandet att göra. Skulle de visa sig vara oskyldiga skulle det innebära ett gigantiskt uppvisande av dåligt omdöme av polisen. Nej, tjejerna är skyldiga.

Men jag håller med dig om att det är märkligt att MGM inte har börjat prata ännu, inte som vi vet åtminstone.

Nej det finns naturligtvis mycket mer som allmänheten inte får veta, råder ju förundersökningssekretess. Men med det vi VET skulle jag inte vara stensäker.
Citera
2022-10-21, 09:44
Medlem
Mercedes avatar
Alltså den där "kratt saken" som pappan la ut för försäljning, någon skrev att även jj hade lagt ut den annonsen på marketplace?
var annonsen ute EFTER Toves försvinnande? Låter orimligt att även dottern skulle hjälpa pappa att sälja den, ok om det tex var en bil och pappan behövde snabba cash..

Kan den ha används till att "kratta" över graven så att säga (eller gödslet vissa spekulerat om) och de kanske var oroliga någon form av DNA kunde finnas kvar? Absolut bättre bara förstöra den men kanske för snåla för det ^^
Citera
2022-10-21, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
Tror snarare att farsan ordnade det redan under natten. Hon ville så klart träffa honom och prata om det.

Om JJ:s far har mördat henne, som du tror och beskriver, så hade väl JJ ringt dit honom under mordnatten? Ett samtal som avger logg hos både teleoperatören och själva mobilerna. Hade JJ ringt dit sin pappa under natten och han hade åkt till lägenheten mitt i natten- då hade polisen vetat det vid det här laget, och pappan skulle anhållits - var så säker.

Nej, JJ:s far har inte dräpt Tove.
Senast redigerad av GrevenFB 2022-10-21 kl. 09:48.
Citera
2022-10-21, 09:48
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Nej, det är inte fullt möjligt att något annat har hänt Tove. Jag skulle säga att det är näst intill omöjligt att de som nu sitter häktade inte har med försvinnandet och troligen även mordet att göra.

Det baserar jag främst på misstankegraden. Båda MGM är häktade på den högre misstankegraden, sannolika skäl. Alltså inte den lägre misstankegraden, skäligen misstänkta.

Ibland händer det att misstänkta gärningsmän visar sig vara oskyldiga trots att de suttit häktade på den högre misstankegraden, sannolika skäl. Men då handlar det ofta om personer som polisen inte har så mycket uppgifter om från aktuellt brottsdygn. Föreställ dig tex en vårdnadstvist där modern vunnit och relationen till kriminella fadern är frostig och aggressiv sedan tidigare. Plötsligt hittas modern mördad och i samband med detta har fadern stängt av sin mobil, uppträtt märkligt och varit försvunnen några dygn. Allt skriker alltså att det är han, vilket kan räcka till häktning på sannolika skäl. Sedan kan han visa sig vara oskyldig ändå, han var bara den perfekta gärningsmannen på papperet så att säga.

Till skillnad från exemplet ovan så finns det här MASSOR med referenser till de misstänkta kvinnorna under brottsdygnet och natten. De är huvudfigurer i den berättelse som utgör BOs förmodligen sista timmar i livet(skyldiga eller ej). Det kryllar av tidsangivelser, platser, händelser(mobilen, samtal, övervakningsfilmer, dunsar i lägenhet, McDonalds etc).

Med all denna info blir polisen BETYDLIGT mer pricksäkra i bedömningen av misstankegrad, särskilt efter lite förhör. Att polisen bedömer dem som misstänkta på sannolika skäl är i sig nära nog bevis för att de har med försvinnandet att göra. Skulle de visa sig vara oskyldiga skulle det innebära ett gigantiskt uppvisande av dåligt omdöme av polisen. Nej, tjejerna är skyldiga.

Men jag håller med dig om att det är märkligt att MGM inte har börjat prata ännu, inte som vi vet åtminstone.
Ja allt pekar ju på att de är skyldiga och är det så handlar det bara om tid innan nån av dom kommer att erkänna.

2 tidigare ostraffade lär inte palla att neka speciellt länge...
Citera
2022-10-21, 09:50
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Om JJ:s far har mördat henne, som du tror och beskriver, så hade väl JJ ringt dit honom under mordnatten? Ett samtal som avger logg hos både teleoperatören och själva mobilerna. Hade JJ ringt dit sin pappa under natten och han hade åkt till lägenheten mitt i natten- då hade polisen vetat det vid det här laget, och pappan skulle anhållits - var så säker.

Hon har bil. Hon kan ha åkt till honom.

Det är inte första gången en familjemedlem hjälper att städa upp.
Citera
2022-10-21, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Allt är möjligt. Men mindre troligt scenario. Mitt i natten.

Tove hade gått hem innan de skulle vara tillbaka.

Jag säger som GW; man ska inte krångla till det vid mordutredningar. Oftast är lösningen
väldigt enkel. Tre tjejer bråkar; en eller två flippar ur och slår ihjäl den tredje. Svårare än
så är det oftast inte. Att de ringer dit föräldrar mitt i natten, och att föräldern dessutom
mördar en ung tjej, nej - det är mycket osannolikt. Mycket mer osannolikt än att tjejerna-
själva dräpt Tove.
Citera
2022-10-21, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Det är inte första gången en familjemedlem hjälper att städa upp.

Städa upp, visst. Mer troligt isåfall. Men att han åkt dit mitt i natten för att mörda sin dotters tjejkompis - nej det tror jag verkligen inte.
Citera
2022-10-21, 09:55
Medlem
Mercedes avatar
Citat:

Nej är han inblandad är det nog för att dölja brottet.

Tror jag läste nått om att JJ åkt till honom dagen efter? (Inte lusläst alla inlägg utan några sidor då och då)
Kanske hon haft Tove undanstoppad i bilen (har hon bil, annars på något annat sätt forslat dit kroppen) och de sedan gjort sig av med kroppen (Därför "krattan" var ute på sälj?)
Har de bara pratat om händelsen live så finns ju inga bevis i chattar.

Polisen borde kanske redan varit och kollat runt hos pappan antar jag..
Citera
2022-10-21, 09:59
Medlem
Citat:

Du har poäng.

Min allra första känsla är att den svarta tjejen verkade en kall psykopat ( detta fick jag bara av att se första fotot på henne). Har inget med rasismen att göra, utan jag plockade upp hennes energi). Andra energin jag plockade upp från BO är stort enormt slag emot kroppen och senare instängd i en bunkerliknade rum.
Hoppas hon hittas snart och att den (om) som mördade henne får livstid.

// M spelar dessutom handboll, en viss slag styrka har hon iaf
Senast redigerad av sevanol123 2022-10-21 kl. 10:17.
Citera
2022-10-21, 10:01
Medlem
Citat:
Nej är han inblandad är det nog för att dölja brottet.

Tror jag läste nått om att JJ åkt till honom dagen efter? (Inte lusläst alla inlägg utan några sidor då och då)
Kanske hon haft Tove undanstoppad i bilen (har hon bil, annars på något annat sätt forslat dit kroppen) och de sedan gjort sig av med kroppen (Därför "krattan" var ute på sälj?)
Har de bara pratat om händelsen live så finns ju inga bevis i chattar.

Polisen borde kanske redan varit och kollat runt hos pappan antar jag..

Religiösa människor brukar väl ha familjesamling på söndagarna? Det tillhör nog snarare det normala att de träffas varje söndag än att hon skulle åkt dit i ont syfte.
Citera
2022-10-21, 10:03
Medlem
Citat:
Alltså den där "kratt saken" som pappan la ut för försäljning, någon skrev att även jj hade lagt ut den annonsen på marketplace?
var annonsen ute EFTER Toves försvinnande? Låter orimligt att även dottern skulle hjälpa pappa att sälja den, ok om det tex var en bil och pappan behövde snabba cash..

Kan den ha används till att "kratta" över graven så att säga (eller gödslet vissa spekulerat om) och de kanske var oroliga någon form av DNA kunde finnas kvar? Absolut bättre bara förstöra den men kanske för snåla för det ^^

Ja hon har lagt ut den genom sin facebook. Men även andra saker. Kanske bara vill ha snabba pengar? Oavsett väldigt märkligt. Jag undrar verkligen om dom kollat vattenbrunnen man såg på bilden med potatisgripen….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in