Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Jag skrev att vi är en av världens mest skuldsatta nationer. Staten nämnde jag dessvärre inte. Att se dig fäktas mot väderkvarnar underhåller väl alltid någon.
Sen skriver du att diskussionen i tråden blir mer värdefull om för alla om jag håller mig till verkligheten. Något liknande har inte sett dig skriva tidigare. Då är vi i en tråd där var och varannan nazze skriver att ryssar är orcher. Ni nazister, ja jag räknar in dig med övriga nazzar, vill alltså säga att ryssar inte är människor.
Ni är de sista att komma till mig och prata om verkligheten. Leker ni inte don Quixote och Sancho Panza så är det 'The Hobbit' och LOTR.
Skuldsatta
nationer? Menar du måhända hushållens skuldsättning?
Med tanke på hur du hittills har uttryckt dig i tråden så tror jag för övrigt inte att du känner någon vidare tillhörighet eller lojalitet till den svenska nationen. Kanske som en del av systemet, som en kund i ”transferiatet”, men det är ju ändå en rätt låg tröskel. Om man har svårt att begripa varför svenskar reagerar på ryssarnas beteende och försöker tilltala svenskar med ”
ni horor” så visar man med önskvärd tydlighet att man inte lyckats uppgå i den svenska gemenskapen. Man har lyckats bli en del av den offentliga förvaltningens register och statistik, men man har inte lyckats bli en landsman. Diaspora med sociala förmåner typ.