2022-10-21, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det var mer än jag visste, men tack för infon. Väldigt intressant.

PLUTO var skithemligt - det betyder pipe line under the ocean.

Eftersom USA krigsmakt vid den här tiden var MEGA ENORM så uppstod det en hel del standardiserings format, men Tyskarna kunde det också.
Citera
2022-10-21, 01:12
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Ja, väldigt “fredliga” och sympatiska människor som bombade sina egna medborgare under åtta års tid.

Man har fortfarande inte bombat sina egna medborgare i 8 år hur gärna du nu än vill att det ska vara sant och hur ofta du nu än upprepar det det.
Citera
2022-10-21, 01:13
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
PLUTO var skithemligt - det betyder pipe line under the ocean.

Eftersom USA krigsmakt vid den här tiden var MEGA ENORM så uppstod det en hel del standardiserings format, men Tyskarna kunde det också.

USA:s krigsmakt, betvivlar jag icke, ej heller tyskarnas. Men ryssarnas, ha ha. Aja, man får väl ge dem att de kan orsaka en hel del skada.
Citera
2022-10-21, 01:13
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Jag har tidigare påpekat att det inte handlar om Putin. Det är Ryssland som nation, som har tydligt påpekat att Ukraina aldrig kan vara med i Nato. Det har varit helt övertydligt i över 30-år.

EU och Nato testade om det var sant och hanterar nu den bekräftelsen med över $150 billioner i utgifter, hundratusentals döda, potentiellt kärnvapenkrig, avindustrialisering av Europa osv osv.

Billioner = Miljarder . Samma rookiemisstag som alla andra som inte vet i vilken världsdel dom lever i.

Säg mig. Var någonstans har EU och NATO någonsin testat Rysslands tålamod ? UA har tagit ett självständigt beslut att fjärma sig från Ryzzens inflytande. KAN det vara där som skon klämmer ? Och hur i all världen kan man ta hänsyn om vad Grislandet anser om saken ? Är det så att UA är Rysslands outtalde egendom att beslagta som krigsbyte bara rakt av ? Men så tala klarspråk karljävel. Vad har Vladimirgrisovich åsikter med det att göra ?
Senast redigerad av Opaque 2022-10-21 kl. 01:18.
Citera
2022-10-21, 01:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ja, väldigt “fredliga” och sympatiska människor som bombade sina egna medborgare under åtta års tid.

Det där är bara trams och det vet du också, ryssarna gav precis lika mycket tillbaka. Frågan är vad gör vi nu?
Citera
2022-10-21, 01:15
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Du menar de där ryska separatisterna som med våld mördade folk och tog över områden i öst?
Citera
2022-10-21, 01:17
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Jag skrev att vi är en av världens mest skuldsatta nationer. Staten nämnde jag dessvärre inte. Att se dig fäktas mot väderkvarnar underhåller väl alltid någon.

Sen skriver du att diskussionen i tråden blir mer värdefull om för alla om jag håller mig till verkligheten. Något liknande har inte sett dig skriva tidigare. Då är vi i en tråd där var och varannan nazze skriver att ryssar är orcher. Ni nazister, ja jag räknar in dig med övriga nazzar, vill alltså säga att ryssar inte är människor.

Ni är de sista att komma till mig och prata om verkligheten. Leker ni inte don Quixote och Sancho Panza så är det 'The Hobbit' och LOTR.

Skuldsatta nationer? Menar du måhända hushållens skuldsättning?

Med tanke på hur du hittills har uttryckt dig i tråden så tror jag för övrigt inte att du känner någon vidare tillhörighet eller lojalitet till den svenska nationen. Kanske som en del av systemet, som en kund i ”transferiatet”, men det är ju ändå en rätt låg tröskel. Om man har svårt att begripa varför svenskar reagerar på ryssarnas beteende och försöker tilltala svenskar med ”ni horor” så visar man med önskvärd tydlighet att man inte lyckats uppgå i den svenska gemenskapen. Man har lyckats bli en del av den offentliga förvaltningens register och statistik, men man har inte lyckats bli en landsman. Diaspora med sociala förmåner typ.
Citera
2022-10-21, 01:18
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Det fönstret är på väg att stängas eftersom Ryssland snart avslutar sin diplomatiska mission i västerlandet. Ingen vill vara vän med en ryss som dom säger eftersom ryssar är orcher och de själva hobbitar från Fylke, alver från Lothlorien och ädla ryttare av Rohirrim.

Lev i verkligheten säger de men lever i en saga.

Så du kallar en diplomatisk mission att bomba sönder delar av ett land och mörda tiotusentals?

Då förstår jag att du gillade Irakkriget.
Citera
2022-10-21, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
The Saker är han konservativa ryssen som bor på en vingård i USA, skriver långa knäppa blogginlägg som ingen orkar med och blir jättearg om någon frågar varför han inte bor i Ryssland om det nu är så fint och bra där. Samma som våra troll. Det är härligt att bo här och klaga på allt och alla. Använda yttrandefriheten till bristningsgränsen, känna sig för fin för samhället man får bidrag av. Bita den hand som föder en s a s

Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Den heta blondinen Giorgia Meloni t.ex. Vissa svärgisar hyllar henne som antiglobalist och anti ditt och datt, tills man synar hur mycket blå dunster hon har lyckats att sprida bland väljarna. Hon är alltså PRO Eu,Nato och PRO Ukraina. Så mycket hopp för den auktoritära skithögens dröm som blev krossat på bara en enda vecka. Ingen i den stöveltrampande idiothögern tar ens upp det nu längre. Det blev väl för pinsamt till slut. Det visar hur lite markkontakt dessa nollor har

Så länge hon inte är styrd av Berlusconi..
Citera
2022-10-21, 01:25
Medlem
Alltså att Ryssland överhuvudtaget har mobiliserat och nu börjar terrorbomba på riktigt hela Ukraina säger ju något om vilket fiasko hela s.k SMO är.

Jag förstår fortfarande inte vad Rysslands mål är många pro-rysk debattörer verkar vilja se en fullskalig ockupation av Ukraina. Och vi säger att man lyckas med det kommer Rysslands folk och militär vara nöjda med det ? Dessutom ser det inte sannolikt ut just nu även om opinionen i väst skulle ändra sig.

Delvis ockupation av nuvarande delar känns också som nöjer man sig verkligen vid det? Dessutom har ju Ukraina direkt attackerat områden som anses "Ryska" utan någon större skräck och vedergällningsattackerna har bara spridit ett ännu större antiryskt momentum snarare än skräck och underkastelse.

Även om vi får en energikris i Europa i vinter så känns det också omöjligt att Ryssland ska kunna ge sig på något annat land utom möjligtvis Moldavien.

Och skulle man lyckas avmilitarisera Ukraina har man definitivt skaffat sig nya fiender som är minst lika antiryska som Polen,Finland,Baltstaterna m.fl

Någon som kan bena ut för mig ett drömscenario för Ryssarna här för jag kan inte se det hur jag än vrider och vänder på det.
Citera
2022-10-21, 01:28
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag skulle bara vilja påpeka att general Surovikin som nu leder specialoperationen har tydligt uttalat sitt stöd till den ukrainska civilbefolkningen, Ryssland vill den ukrainska befolkningen inget illa.
och de visar denna kärlek genom att ta ifrån dem deras el, värme och deras vatten i vinter.

Lite som föräldrar som våldför sig på sina barn regelbundet och avslutar varje övergrepp med orden "Jag gjorde det för att jag älskar dig."
Citera
2022-10-21, 01:29
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag skulle bara vilja påpeka att general Surovikin som nu leder specialoperationen har tydligt uttalat sitt stöd till den ukrainska civilbefolkningen, Ryssland vill den ukrainska befolkningen inget illa.

Krems mål med operationen är att hindra den ukrainska regimens närmande till väst.

Jaha. Tack. Då vet vi. Dom är bara där för att hindra UA att närma sig väst. Nemas problemas. Allt är bra. Bara gör som vi säger.
Har du i allmänhet extremt otur och skaffat dig mycket olycka i livet då du tänker kring saker som kräver lite inlevelse och intelligens ? M.a.o. Är du en simpel Kreml kuksugare ? Svara ärligt nu
Senast redigerad av Opaque 2022-10-21 kl. 01:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in