Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Det är väldigt sällan vi kommer framåt i våra diskussioner. Jag föreslår att du funderar på hur man viktar riskerna för "distorsion". Men du vill inte följa med den vägen.
Där är inte "så mycket bevis". Det är samma saker som tas upp igen och igen. Ingen ändrar sig av den där Bellingcat-artikeln. Det som skulle vara intressant är förklaringar på hur han mobiliserar så många hundra personer att berätta det som han vill höra. Det skulle få mig att ändra mig.
Vad för fakta skulle få dig att ändra dig?
Gaällande Lancaster ingenting, Han har blivit överbevisad för många gånger med att sprida rena lögner och propaganda.
Om man följer en person under ett antal år och det framkommer att allt den personen presenterar är falsarier eller hårt vinklade historier så finns det nog ingenting som kan övertyga mig om att man kan ta något på alvar. Jag fick upp ögonen för honom och hans rapporter tidigt 2015.
Att han får fram många att "Intervjua" är väl inte så konstigt då han följer med en hårt styrd Ryssk militärtrupp som har som uppgift att skapa propaganda och har gjort så i flera konflikter under drygt 8år.
FSB har mycket resurser som de lägger på propaganda och Landcaster är en kanal som de satsar hårt på och har gjort sen länge.
Det är det här som kallas källkritik, om jag t.ex påstår att jag är läkare under ett antal år men kan inte ställa en korrekt diagnos eller visa någon legitimation så skulle jag inte söka information om sjukdommar från mig själv.
Så att försöka få en viktning vad som är sant eller falskt i hans alster är att försöka bedömma sanninghalten i vad Pelle på saltkråkan förmedlar.
Det är det som är det kluriga med den typen av propaganda, någon mindre klipsk person som du tror att delar är sant och försöker förstå vad.
Jag vet faktiskt inte om du är en aktiv del av Kremls propagandaapparat eller bara en nyttig idiot.