2022-10-20, 15:20
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Du menar väl motståndet från USA och NATO? Om USA fortsätter på den kompromisslösa linjen och fortsätter att offra ukrainska liv för egen geopolitisk vinning, så kan mycket väl Ukraina upphöra att existera som stat. Infrastrukturen kan läggas i ruiner. Detta bör undvikas.

Vad är det för "geopolitik vinning" som USA offrar liv för? Att Ukraina ska få finnas som självständig stat, och välja själva om man vill leva som på medeltiden, eller ett rikt västerländskt liv?

- Om Ryssland slutar strida tar kriget slut
- Om Ukraina slutar strida tar Ukraina slut och blir en rysk lydstat eller delrepublik
Citera
2022-10-20, 15:21
Medlem
Epic fail i Rysk TV
https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1583050042784460800?s=20&t=MJGqv054d5oLCG3vWUfIXw
Citera
2022-10-20, 15:22
Medlem
Rysk pansarvagn brinner och ser ut som föraren överlever och flyr.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/y8ofjt/a_russian_tank_is_on_fire_after_being_hit_by_a/?utm_source=share&utm_medium=android_app&utm_name= androidcss&utm_term=1&utm_content=share_button
Citera
2022-10-20, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Det var globalisterna i väst som valde att eskalera konflikten från vad som var tänkt att vara en begränsad specialoperation för att beskydda Donbass. Det var även väst som valde att införa sanktionerna som har slagit tillbaka mot Europa på olika sätt.

Donbass, nära Kiev.. Jojo, visst ditt jävla troll. Märker att det gått från fuck you, vi är starkast till mer damage control för att hålla hedern under kontroll från er rysstroll. Glädjande!

Luktar lika illa och skillnaden är att vi nu känner mer och med skadeglädje när ryssen mer och mer sackar ihop. Stolt råtta?
Citera
Medlem
Citat:
Du har diskvalificerat dig som seriös debattör. Du får skärpa till dig nu. Förutom dina språkliga och logiska tabbar, så är du uppenbarligen helt impuls- och känslodriven. Vill du ha äran att debattera med mig, så får du snäppa upp dig flera pinnhål. Om du kan, vilket är ytterst tveksamt. Personliga påhopp kommer ej att besvaras och betraktas som ett förlorat argument från din sida.

Att någon överhuvudtaget för en argumentation med dig är egentligen otroligt, då du beter dig som en duva som spelar schack.

"Duvan kommer att picka ner pjäserna med sin näbb, bajsa på schackbrädet och sedan strutta runt med uppruggade bröstfjädrar och tror att den har vunnit"

Så är du inget annat.
Citera
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskelpoo
Epic fail i Rysk TV
https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1583050042784460800?s=20&t=MJGqv054d5oLCG3vWUfIXw

Här har vi definitivt en som snart hittas "mystiskt död".
Citera
2022-10-20, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskelpoo
Epic fail i Rysk TV

HAHA, så äckligt korrupta dom är!

Hoppas varenda en av dom dör och helst en plågsam död.
Citera
2022-10-20, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Här har vi definitivt en som snart hittas "mystiskt död".

Alt har oturen att befinna sig nära ett öppet fönster som vi tyvärr vet är ryssens Akilles häl.
Citera
Medlem
Baltländerna och Polen föreslår nya sanktioner mot Ryssland:
1. Förbud att samarbeta inom kärnkraft
2. Förbud av import av ryska diamanter
3. Förbud av export av alla sorts drönare till Ryssland, även de vanliga som man kan köpa i affärer.
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Du menar väl motståndet från USA och NATO? Om USA fortsätter på den kompromisslösa linjen och fortsätter att offra ukrainska liv för egen geopolitisk vinning, så kan mycket väl Ukraina upphöra att existera som stat. Infrastrukturen kan läggas i ruiner. Detta bör undvikas.
Ja, din lösning har ju ända sedan april-maj varit att Ukraina borde ge upp. Som tur är för Ukraina så har de inte en syltrygg i ledningen, och blev inte det ”lätta byte” du skrävlade om så sent som i maj:
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Åldrats bra?

En motfråga: om Ryssland drivs ut från N Kherson, säg inom en månad, vad tycker du Putin skall göra då? Förhandla om fred? Anfalla över floden?
Citera
2022-10-20, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag ska kanske förtydliga en sak. Jag håller nästan med dig när han står och snackar själv. Det enda jag tycker är intressant är när han är tyst och låter ryssar eller ukrainare tala. Jag har f ö knappt sett avsnittet själv som jag länkade, jag konstaterade bara att det var av typen "10 personer blir intervjuade om X". Det tillför stort journalistiskt värde just för att få andra gör det, speciellt inte MSM.

Dom avsnitt jag har sett har varit oerhört vinklade till rysk fördel, därför har jag avfärdat honom som en som ständigt har samma narrativ.
Citera
2022-10-20, 15:26
Medlem
Alla Putin runkare i tråden hur kommer det sig att ryssen inte kan ha lika bra kvalite på "sina" drönarvideos?

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/y8iysq/ap_grenade_dropped_on_a_russian_armored_vehicle/?utm_source=share&utm_medium=android_app&utm_name= androidcss&utm_term=1&utm_content=share_button
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in