2022-10-20, 13:20
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Frågar du mig så är det väl på det viset att det hittas väldigt många mentalt illa mående individer inom HBQT.
Jag har sett statistik någonstans på att våld är väldigt vanligt inom HBQT.
Nej, våld är inte väldigt vanligt inom HBTQ, men du får gärna länka till den statistiken.

Däremot utsätts HBTQ personer i högre grad än andra för våld -- vilket är något helt annat.
Citera
2022-10-20, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhilN.Heimann
För det första så är inte alla judar som kommer från Israel, utan det finns massor med israeliska araber som både är kristna och muslimer. För det andra så är det hennes pappa som är från Israel. I det fall mamman inte konverterat innan tjejen föddes så är hon ej judinna. Suck...

Jag hann inte redigera innan du citerade mig. Pappan från Israel ja. Kolla pappans rötter ska du se att de är judar som bor i Israel. Kom inte med det där halacha-dravlet att "mamman MÅSTE vara Judinna för att avkomman ska klassificeras som jude".
Citera
2022-10-20, 13:24
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, våld är inte väldigt vanligt inom HBTQ, men du får gärna länka till den statistiken.

Däremot utsätts HBTQ personer i högre grad än andra för våld -- vilket är något helt annat.

Jo det är det. Våld inom relationen är högst bland homosexuella par, och då främst lesbiska.
Citera
2022-10-20, 13:24
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Det var då ett jävla tjat om HBTQ. Det förekommer inte någon relevant information i tråden om att de inblandade är verken flator eller bisexuella.

TT spelade i Vetlandas damlag. Därav misstankarna om svartsjukedrama! När TT frågade bartendern på pizzerian om hennes vänner, var det säkert de bägge MGM hon frågade efter. Alltså fanns en koppling mellan de tre!
Saken är klar.
Citera
2022-10-20, 13:27
Medlem
PW-Gerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Vad för nytt skulle finnas på videomaterialet? Att hon varit på nattklubben vet man ju. Tog inte ens 48h efter anmälan innan två misstänkta togs in. Snabbt gjort av polisen.

I en grundlig och väl utförd polisutredning ska allt undersökas. Klassiskt polisresonemang är att ytterligare informationsinhämtning ändå inte kommer ge något nytt.
Citera
2022-10-20, 13:31
Medlem
Ska bli väldigt intressant att läsa FUP när detta kommer inom veckor/månader

Väldigt ovanligt, speciellt i Sverige och med unga tjejer från städade bakgrunder

Hoppas verkligen att de låst in henne i nått torp eller stuga och att allt löser sig
Citera
2022-10-20, 13:32
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Du drog bara något ur arslet alltså. Bra, då vet jag.

43.8% of lesbian women and 61.1% of bisexual women have experienced rape, physical violence, and/or stalking by an intimate partner at some point in their lifetime, as opposed to 35% of heterosexual women.
26% of gay men and 37.3% of bisexual men have experienced rape, physical violence, and/or stalking by an intimate partner in their lifetime, in comparison to 29% of heterosexual men.

Googla, tjockis.
Citera
2022-10-20, 13:34
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
https://www.folkhalsomyndigheten.se/publikationer-och-material/publikationsarkiv/s/sexuell-och-reproduktiv-halsa-och-rattigheter-bland-homo--och-bisexuella-samt-transpersoner-/?pub=71752
Tack - den säger det jag sagt ... En högre utsatthet för våld.
Inte att de i högre grad använder våld mot varandra i samkönade relationer, (eller i andra sammanhang)
Citera
2022-10-20, 13:34
Medlem
Målnummer i Eksjö tingsrätt: B1877-22

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/2022/oktober/tva-personer-haktade-i-arende-med-forsvunnen-kvinna-i-vetlanda/
Citera
2022-10-20, 13:37
Medlem
hassanmebyssans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
TT spelade i Vetlandas damlag. Därav misstankarna om svartsjukedrama! När TT frågade bartendern på pizzerian om hennes vänner, var det säkert de bägge MGM hon frågade efter. Alltså fanns en koppling mellan de tre!
Saken är klar.
Barchefen måste ha info om det. Om ämnet för ett samtal som är 10 minuter långt är att hon letar efter någon borde det framkomma under samtalet.

Hur tar man sig ens tiden som barchef att prata med någon helt okänd i 10 minuter en kväll som han beskriver som riktigt bra besökarmässigt?
Citera
2022-10-20, 13:41
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Tack - den säger det jag sagt ... En högre utsatthet för våld.
Inte att de i högre grad använder våld mot varandra i samkönade relationer, (eller i andra sammanhang)

Vad du ljuger. Det står att utsattheten i nära relationer är större för främst bisexuella men även homosexuella.
Citera
2022-10-20, 13:42
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
https://m.facebook.com/m*j*.hellm*n.52/

https://m.facebook.com/profile.php?id=1000###50494229

Vem är vad i detta ämne?
Antar att den där mörkhyade "saken" är en av GM men den nedre länken? GM också?

* = a
# = 1

Namnen maskade.

/Mod
Senast redigerad av Chantre 2022-10-22 kl. 16:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in