2022-10-20, 12:59
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Elon Musk föreslog ju FN-övervakade val. Ukraina blev vansinniga. De vill alltså inte veta vad folket egentligen vill i de nu annekterade områdena. Egentligen vet Ukraina att de vill tillhöra Ryssland. Sjölvklart vill de inte tillhöra ett land som beskjuter dem med artilleri.

Invånarna vill tillhöra Ukraina eftersom majoriteten i dessa områden är etniska Ukrainare.

Det som upprörde ukrainare mest var nog påståendet att det ukrainska länet Krim ska tillhöra Ryssland. Annars har ju Elon Musk ingenting att göra med vilka val och folkomröstningar som länder väljer att ha. Det bestämmer det landet själva.

Ryssland är en kriminell stat med en kriminell regering, och ska naturligtvis köras ut från Ukraina. Sedan ska Putin och hans medarbetare åtalas för krigsförbrytelser.

Citat:
Vladimir Putin kommer att åtalas. Det kan ta tid, men det kommer att ske. Också hans befälhavare och politiska medarbetare, säger David Crane, åklagare i den internationella domstol som för tio år sedan dömde Liberias president Charles Taylor till 50 års fängelse för krigsbrott och brott mot mänskligheten.

https://www.expressen.se/nyheter/aklagaren-tanker-falla-putin-for-krigsbrott-vi-kan-gora-det-igen/

Bunkerdvärgen hör hemma i en fängelsebunker.
Citera
2022-10-20, 12:59
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
I Donbas ville majoriteten tillhöra Ukraina 2014 när ryssar invaderade och startade krig.
Nej de röstade för självständighet:

"Referendums on the status of Donetsk and Luhansk oblasts, parts of Ukraine that together make up the Donbas region, took place on 11 May 2014

Referendum in Donetsk
Do you support the Act of State Self-rule?
Yes 89.07%

Referendum in Luhansk
Do you support the declaration of state independence?
Yes 96.2%

An opinion poll that was taken on the day of the referendum and the day before by a correspondent of the Frankfurter Allgemeine Zeitung, The Washington Post, and five other media outlets found that of those people who intended to vote, 94.8% would vote for independence."
https://en.wikipedia.org/wiki/2014_Donbas_status_referendums
Citera
2022-10-20, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Han är en förmedlare av folkets röst. Med tillräckligt många intervjuer gjorda så klarnar bilden.

Alla Donbasbor som jag talat med, vilket är en hel del, vill tillhöra Ukraina.
Citera
2022-10-20, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Du kan vara hur oenig du vill, eftersom du har fel. Om USA ska kunna producera krigsmateriel i den takt som krävs, så skulle de få ställa om stora delar av sin industri till krigsindustri, som under WW2. Problemet är bara att stora delar av den tunga indsutrin är outsourcad till Kina...

Men din dumjävel!

Du tror att lilla Ukraina gör av med mer vapen än hela väst klarar att producera? För du tror väl inte att USA helt ensamma förser med vapen mot pedofilerna? För övrigt är det fortfarande mest enkla obsoleta vapen som skickas.

Hur tror du tex att era tanks från sovjeteran skulle stå sig mot västs moderna tanks?

Ryzzland däremot kör på med allt man har och måste ”sno” vapen av sina drängar i Belarus för att ha något att komma med..
Pruttler luras in i att köra hela militärmakten och landets ekonomi rätt ner i källaren. Och du din idiot står och hejar på
Citera
2022-10-20, 13:01
Avslutad
Citat:
Putin måste lämna Ukraina så att det kan bli förhandlingar.
Men du vet väl att det inte kommer hända? Ukraina kan väl inte förlita sig på dina fantasier?

Du är alltså en förespråkare för mer krig istället för förhandlingar eftersom Putin inte vill lyssna på dina fantasier?
Citera
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Invånarna vill tillhöra Ukraina eftersom majoriteten i dessa områden är etniska Ukrainare.

Det som upprörde ukrainare mest var nog påståendet att det ukrainska länet Krim ska tillhöra Ryssland. Annars har ju Elon Musk ingenting att göra med vilka val och folkomröstningar som länder väljer att ha. Det bestämmer det landet själva.

Ryssland är en kriminell stat med en kriminell regering, och ska naturligtvis köras ut från Ukraina. Sedan ska Putin och hans medarbetare åtalas för krigsförbrytelser.

Bunkerdvärgen hör hemma i en fängelsebunker.

De där siffrorna tror jag inte ett dugg på. Vem har gjort den undersökningen? Någon oberoende? Knappast!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Zelensky kommer starta WW3 över Ukraina, Zelensky och Putin måste förhandla. Ryssland kan få krim och resten av Ukraina kan tillhöra Ukraina. Ryssland är redo att förhandla men inte Zelensky.

Zelensky kan inte starta ww3. Den enda som kan göra det är Putin.
Citera
2022-10-20, 13:02
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Inte riktig samma sak va?

På vilket sätt är det annorlunda?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Jag känner att det är precis detta som Putin vill ska sägas i de nazirelaterade kanalerna i väst.

Har du tänkt på en sak?
- Om Ryssland slutar strida tar kriget slut
- Om Ukraina slutar strida tar Ukraina slut
Så är det.. Förstå mig rätt jag är pro-ukraina, men man måste våga och försöka se båda sidorna.
Lyssnade du på vad som sades i videon? Försök sätta dig in i Putins huvud..
Om han ger upp så vet han att USA kommer använda hela Ukraina för att utvidga NATO..

USA vill inte ha några avtal och därför ballar allt ur nu..
Det är både USA och Ryssland som har ansvaret i detta!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag ska kanske förtydliga en sak. Jag håller nästan med dig när han står och snackar själv. Det enda jag tycker är intressant är när han är tyst och låter ryssar eller ukrainare tala. Jag har f ö knappt sett avsnittet själv som jag länkade, jag konstaterade bara att det var av typen "10 personer blir intervjuade om X". Det tillför stort journalistiskt värde just för att få andra gör det, speciellt inte MSM.

Du är medveten om att lancaster körs runt av rysk militär och på intet sätt "av en slump" väljer vem, var och hur hans "stagade reportage" görs?

lite höre nivå kan man väll kräva , du är väll inte en uralmongol som bajsar i skogen....
Citera
2022-10-20, 13:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Hurså? Kommer Ukraina segra?

Tja, varför inte? Det ser inte jättehoppfullt ut för Ryssland.
Citera
2022-10-20, 13:03
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Zelensky kan inte starta ww3. Den enda som kan göra det är Putin.
Ja Zelensky har ju inga kärnvapen men indirekt kommer han göra det om han och hans regering inte förhandlar med Ryssland. Detta krig kommer eskalera om ingen förhandlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in