2022-10-20, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLagun
Hon hade taggat jocke i bilden, pga hans bil stått i något showroom, därför han kommenterat. Bara ett märkligt sammanträffande.

Vilka andra influencers syftar du på?

Även SVT:s program "enligtdig" följer henne haha. bra där public service tihi
Citera
2022-10-20, 12:43
Medlem
SayWhatAgains avatar
Kul ändå att Aftonbladet väljer en svartvit bild på den mörka tjejen.
Citera
Medlem
Brottat in henne i en bil eller håller hårt alternativt lyft iväg henne finns på nån övervakn film?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Om vi ska spinna vidare på att TT cyklat iväg för att prata med JJ Storgata* 71. Jag kan inte se varför cykeln skulle vara parkerad vid pizzerian. Kan den ha blivit flyttad dit för att inte kopplas till fastigheten där JJ bor. I alla fall verkar inget direkt onormalt med inneboende i fastigheten pizzerian.

Jag gillar teorin om uppgiften med cykeln stämmer. Adressen var känd efter att den Ukrainska flickan blev kidnappad av män som uppehöll sig där. Perfekt att försöka vilseleda med.
Citera
Medlem
RickNesss avatar
Har inte läst tråden den senaste dagen men har det framkommit något om BOs relationer? Har hon partner eller inte? Det är ju högst intressant utifrån svartsjuketeorin.
Citera
2022-10-20, 12:44
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tänkte okej lite långsökt att tjejerna hämnas för hon rört nån ev dennes kille eller familjemedlem
Och det är i så fall ett svartsjukemord. Du vet uppenbarligen inte vad "hedersbrott" är som förekommer uteslutande bland MENA-kulturen, även i viss mån bland zigenare.
Släng dig inte med termer du egentligen inte vet vad de betyder.
Citera
2022-10-20, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigredesuede
Asså... Ingen annan som tror att detta skulle kunna röra sig om den drogskuld? eller pengarbråk av något slag. Antingen att tt lånat ut pengar men inte fått tillbaka dem och att de därefter gett sig på henne, eller att TT blivit kidnappad för at hon själv inte betalat i tid? Förstår att det är svårt att tro om någon som gått på läkarprogrammet osv men utifrån informationen i tråden så verkar ju både mh och jj ha såna kontakter och TT var vän eller iaf bekant med dem så.. jag personligen tror det är något pengarbråk som spårat ur

Finns mängder av olika motiv, mer eller mindre troliga

- Pengar
- Hämnd för någon gammal oförrätt
- Kärlek/relation/triangeldrama
- Ilska (någon har gjort ovälkomna närmanden)
- Tillfällig sinnesrubbning. Tex okontrollerbara känslor under narkotikarus eller fylla.
- Olyckshändelse. Tex skulle slå till offret, men utan uppsåt att döda
- Rädsla att personen ska skvallra om något allvarligt
Senast redigerad av GrevenFB 2022-10-20 kl. 12:53.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
Och det är i så fall ett svartsjukemord. Du vet uppenbarligen inte vad "hedersbrott" är som förekommer uteslutande bland MENA-kulturen, även i viss mån bland zigenare.
Släng dig inte med termer du egentligen inte vet vad de betyder.
Det är väl heder om man hämnas om man varit ihop med fel person.
Ja vill inte tjafsa, heder svartsjuka går ju ihop
Citera
Medlem
JJ ska ha sett rätt påverkad men samlad ut och tittade ned i bordet när beskedet om häktning kom.
Citera
2022-10-20, 12:47
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Nu är ju Hbtq förhållanden mycket mer våldsamma säger hbtq tidningarna själva. Finns inte mycket värme och kärlek där tyvärr. Så extrem feminister som säger att det bara är män som utsätter kvinnor är fel. Normala män skyddar kvinnor och barn så är det.

Ja jag håller med!

Det finns många flator inom fotbollen, jag har fått mig en viss kännedom.

Det är inga trevliga donnor. Dom tycker inte om när lagspelares killar finns med, dem spänner på sig och stirrar och att det är mycket malla i luften dom går loss på att stämpla ute på plan, svär och domderar i privat, snusar och dricker likt ena jävla svin.
Citera
2022-10-20, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Stärker min tes om att antingen har vittnen sett tjejerna ihop, kanske rentav sett bortrövningen, eller så finns det på film från övervakningskamera. Något sådant stärker misstankegraden.

För övrigt är det otroligt svårt för två personer att fabricera ihop en historia och återge exakt samma saker under förhör. Gissningsvis har förhören redan påvisat att det skiljer sig i deras berättelser.

Men de hade tid på sig att prata ihop sig om en story innan frihetsberövandet skedde.
Citera
2022-10-20, 12:50
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteBalansOchFakta
Anhållen 10 min efter föhöret började. Det svänger fort i hockey!
Svänger inte lika snabbt i fotboll. 20 min på den andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in