2022-10-20, 11:43
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
3. De anser att de är partiska och tycker att USA och Ukraina bör undersökas grundligt, då de båda är anledningen till kriget. Men det kommer inte hända, därav beslutet

Jag har ett förslag: du förhandlar med mig om att ge mig 25% av dina tillgångar, annars dödar jag dig. OK? Har du något problem med det? Varför isf? Vill du inte leva eller?
Citera
2022-10-20, 11:45
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Nya teorier om varför krigslagar införs i de annekterade regionerna. Det handlar egentligen om Kherson, en stad med cirka 200 000 kvarvarande invånare. Teorin lyder: det kommer snart dit 150 000 ryska soldater till staden och de behöver inkvartering över vintern. Detta är den huvudsakliga anledningen till evakueringen. Dessa soldater kan komma att inleda en offensiv till våren ner mot Odessa och skära av Ukrainas förbindelse till Svarta havet.

Källa: Military Summary

https://www.youtube.com/watch?v=PyqY0gfuouk

Smart att ha 150K otränade och dålig utrustade/motiverade soldater trycka in sig i ett litet område och bli bombade av Ukraina i 6 månader innan de får göra en offensiv...tror inte många blir kvar

Men iofs, Ryssland är ju kända för att göra riktigt smarta saker så det kanske är sant
Citera
2022-10-20, 11:46
Medlem
akademikerfyllos avatar
Nu ska alltså Turkiet agera mellanhand och knutpunkt för rysk naturgas för att kunna kringgå sanktioner. Jag sa det redan för några månader sedan, Putin och Erdogan, best friends forever. Ni trodde mig inte då...
Citera
2022-10-20, 11:46
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Detta inlägg sparar jag, så återkommer jag senare och skrattar i ditt ansikte! Jag har ju redan sagt att Ukraina aldrig vinner detta, när ska ni börja lyssna så att ni slipper bli besvikna och gråta ännu mer?
Återigen. Det är bara en bild i ditt huvud att du kan skratta i mitt ansikte. En önskan mer än något konkret. Om du repeterar samma sak hela tiden och alltid har fel. Varför tror du att du har rätt den här gången. Empatibristen är förstås övertydlig hos dig.
Citera
2022-10-20, 11:47
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ha ha ännu en fantastisk analys av ett fyllo!

Tror du på dessa fantasier själv?

Vilket visar att du inte ens läst igenom och förstått vad mitt inlägg handlar om. Lugna ner dig.
Citera
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag har ett förslag: du förhandlar med mig om att ge mig 25% av dina tillgångar, annars dödar jag dig. OK? Har du något problem med det? Varför isf? Vill du inte leva eller?

Eller: Rutger snor 25% av Ullas tillgångar. Men Ulla kämpar på och lyckas ta tillbaka en viss del av dessa, och nu på god väg att ta tillbaka resten.

Zigge står bredvid och protesterar mot Ulla. Varför förhandlar du inte med Rutger? Varför tillåter du inte att det som det är nu, så det blir lugnt??
Citera
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
För mig är det tydligt att många inte försöker tänka själva. De gör så här:
1)De tar en sida.
2) De tar reda på vem alla håller med.
3) Sedan slutar de titta på de som inte håller med, eller övertalar sig själva om att de bara ljuger.

Håller med om detta, det verkar vara en plåga som accelererat med sociala medier dessutom.
För att hålla sin egen bias i schack är det viktigt att ta del av den andra sidans propaganda och utmana sig själv i att försöka förstå den andra sidans bästa argument. Allt är inte falskt bara för att det är "den andra sidan" som kommer med informationen.

Media ljuger ibland men det betyder inte att all media är lögn.
Citera
2022-10-20, 11:50
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Inkvartering i en stad som hålls av Ukraina i vinter? Något slags krigsfångenskap eller? Varför ordnar Ryssland sin egen inkvartering som krigsfångar?

Måste kolla med BehindRainnan hur det är tänkt. Elker vet du?

Du verkar tyvärr ha noll koll. Hålls av Ukraina? Nej, staden hålls inte av Ukraina, och de kommer aldrig att hålla den igen. Ja, en evakuerad stad är ju perfekt inkvartering. Åtminstone om staden är ordentligt befäst och har bra luftvärn. Jag tror inte att hundratusentals nya ryska soldater kommer att övervintra i tält på åkrarna i vinter...
Senast redigerad av akademikerfyllo 2022-10-20 kl. 11:53.
Citera
2022-10-20, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Ryssland hotar att lämna FN, på grund av inspektion av drönare..
Varför denna extrema reaktion?

https://www.svd.se/a/ja1n9q/konflikten-mellan-ukraina-och-ryssland-har-ar-senaste-nytt

Ryssland hotar med att lämna FN om de skickar en expertgrupp till Ukraina för att inspektera de drönare som använts i kriget. ”I så fall måste Ryssland omvärdera sitt samarbete med Förenta Nationerna”, säger landets FN-ambassadör, enligt Reuters.

Oj vilken förlust - vad finns det för vinst att ha en diktatur med vetorätt inom FN
Citera
2022-10-20, 11:52
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Man kan inte se vad du menar i ditt svar tidigare i tråden. Du kan ju förtydliga det svaret.

Hur många estimerar du ska dömas till landsförräderi nu som konsekvens av hur de röstat i omröstningen? Hur många miljoner människor tror du röstade?
Det handlar inte om hur folk röstade i den riggade omröstningen utan om hur folk agerat.

Det har alltid gått att identifierat och åtalat landsförrädare då kriget är över. Det finns ju gott om vittnen och teknisk bevisning i det här fallet.

Det kommer inte bli nåt problem att straffa de som finns kvar i landet…..
Citera
2022-10-20, 11:53
Medlem
Citat:
Jag tror inte du har tittat på det han gör. Hur är detta en vandrande freakshow? Titta på detta senaste avsnitt och förklara.
https://www.youtube.com/watch?v=oH1Ny7LeGS0

För mig är det tydligt att många inte försöker tänka själva. De gör så här:
1)De tar en sida.
2) De tar reda på vem alla håller med.
3) Sedan slutar de titta på de som inte håller med, eller övertalar sig själva om att de bara ljuger.

Jag har sett ett antal avsnitt med honom och konstaterat att han knappast tillför något journalistiskt värde. Nu kanske du har hittat ett avsnitt som inte är lika jävligt som dom andra. Men kanske du skall tänka på hur propaganda fungerar, en källa som ständigt ljuger ( t.ex. ryska krigsministeriet ) avslöjas rätt snabbt av människor med logiskt tänkande, därför gör man regelbundet sånt som de facto är sant.

Patrick Lancaster har om någon valt en sida.
Citera
2022-10-20, 11:53
Medlem
Citat:
Självklart ska de lämna ifrån sig massa landyta, det är det enda som kan få slut på kriget innan det blir ännu större

USA ska ge fan i andra länder, de har sitt eget land att sköta vettu!

Nu skrev du fel igen.
Det är ryssland som ska ge fan i andra länder.
Egentligen borde ryssland ge ifrån sig massa landyta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in