Citat:
Ursprungligen postat av
fittslem
Du menar att pedofilerna på dumpen inte har för avsikt att ha sex med barnen när det är det enda dom skriver om och skickar runkbilder?
Det är ingen som vet, varken du eller jag, vad som skulle skett om dessa personer pratade med riktiga tjejer som var i de åldrarna som fejkprofilen påstår. Jag har inte satt mig in i ärendena specifikt men det behövs inte. Vi kan utgå från ifall någon är dömd. Då är han skyldig till ett brott. Det finns en anledning varför polisen inte får hålla på med brottsprovokation i Sverige.
I tråden påstår en del att vissa av dessa personer som dumpen försökt "fånga" så är det mycket övertalning trots nekande i början. Ifall det stämmer har jag ingen aning om.
Det med bilderna får någon annan utreda, jag vet inte hur konversationerna gått till men det är extremt vanligt att kvinnor överlag får sådana. Och det är till vuxna personer som dessa bilder skickas. Kan eventuellt ligga under sexuellt ofredande beroende på hur chatten varit.
Ifall de chattat med en riktig person som var så ung och gjorde såhär hade polisen kunnat agera - nu finns det inget rättsväsende som kan göra något. Ifall någon ung tjej träffat dessa så har vi som jag sa i början ingen aning vad som skulle ske. Det finns fantasi - det kanske är spännande hela vägen men att det inte skulle bli något alls. Framför allt kanske de inte ens skulle hitta en att prata med - än mindre träffa. Vi vet inte! Den som påstår annat har bara agenda.
Ifall de hade arbetat så här utan att ha sajten - hade du tyckt deras arbete varit lika fantastiskt då i att skydda barn? Var är annars den största skillnaden ifall du inte tycker det?
Om du nu vill skydda barn så är det bättre att polisen sköter sånt och att de som misstänker saker lämnar den informationen till polisen eller gör en anmälan etc.
Här handlar det om något helt annat oavsett!