Citat:
Ursprungligen postat av
Hor-Ulla
Förklara gärna på vilket vis Zelensky är en clown?
Hej, Hor-Ulla!
Först, tack för att du citerade hela mitt inlägg - som av verkar ha "censurerats bort" av moderatorer, antagligen för att det på ett eventuellt opassande sätt belyste en viss likhet mellan våra forna krigskungars och dagens Putins hantering av krig och "värvning". (Det var dock inte min avsikt att jämföra; våra krigskungar levde i en annan tid medan Putin är ett misslyckande på alla sätt i jämförelse. Det var mer en poängpassning till inlägget jag kommenterade.)
Så till din fråga:
Jag har i den här konflikten inte kunnat ta ställning till någon av pajaserna Putin och Zelenskyj. Putin är vad han är - en ond människa. Men Zelenskyjs hanterande av sitt lands (dels av eget upphov) konflikt med Putin var så jävla patetiskt; där han "krävde" västs inblandning medlest hot och allehanda metoder där vi på alla punkter skulle känna oss skyldiga om vi inte agerade. Vi hade liksom agerat ändå. Oavsett Zelenskyjs skitsnack. Om du inte vet vad jag syftar på har du inte hängt med, och jag känner inte direkt någon skyldighet att förklara mig i detalj för en enskild. Om du anser att jag inte har rätt kan det bero på att du har gått på just nämnda skitsnack. Inte jag, dock (och det gör å andra sidan inte mig nödvändigtvis till en bättre människa än du).
Jag hejar varken på Putin eller Zelenskyj som individer - däremot hoppas jag ändå på en viss ukrainsk seger (i brist på bättre uttryck) och önskar att de båda avsätts när skiten är över och att de civila - såväl ryska som ukrainska - kan få slippa den här jävla penismätningen mellan dessa extremistiska skitstövlar och får återgå till ett normalt liv som de förtjänar.
Håller du med?