2022-05-27, 00:50
Medlem
Godkväll kära flashbackare.

Igår morse var jag vrålhungrig till frukost, då jag ej blev mätt så rotade jag i skafferiet.

Finner då Coop’s grönsaksnudlar, när jag river upp förpackningen så kommer det direkt en frän doft, väldigt kemiskt. (Rengöringsmedel eller dyl.)

https://www.coop.se/handla/varor/skafferi/asien/ris-nudlar/snabbnudlar-gronsak-7340011483106

Då jag var som sagt vrålhungrig så valde jag att äta upp nudlarna trots lukten. (Smaklösa nudlar, buljongen som blev kvar smakade även kemiskt.)
Prövade även deras ”kryddstarka” variant , samma där.

Cirka 8h senare så får jag en högtryckstvätt till fisring, nog dumpat några liter i flytande material och det ger sig inte.

Min fråga är om någon annan har upplevt samma gällande Coop’s nudlar, eller annat fabrikat.

P.S Sitter just nu och krystar för fullt för 5e gången idag.
Citera
2022-05-27, 00:54
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bugspray

Igår morse var jag vrålhungrig till frukost, då jag ej blev mätt så rotade jag i skafferiet.

Finner då Coop’s grönsaksnudlar, när jag river upp förpackningen så kommer det direkt en frän doft, väldigt kemiskt. (Rengöringsmedel eller dyl.)

https://www.coop.se/handla/varor/skafferi/asien/ris-nudlar/snabbnudlar-gronsak-7340011483106

Då jag var som sagt vrålhungrig så valde jag att äta upp nudlarna trots lukten. (Smaklösa nudlar, buljongen som blev kvar smakade även kemiskt.)

Cirka 8h senare så får jag en högtryckstvätt till fisring, nog dumpat några liter i flytande material och det ger sig inte.

Min fråga är om någon annan har upplevt samma gällande Coop’s nudlar, eller annat fabrikat.

Du kanske har fått celiaki? -Låter exakt så.
Citera
2022-05-27, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Du kanske har fått celiaki? -Låter exakt så.
Det lät ju inget vidare!

Dock aldrig haft någon form utav matallergi, får prova att trycka i mig lite gluten imorgon för felsökning.

Tack för ditt svar kraftfoder
Citera
2022-05-27, 01:36
Medlem
Redisas avatar
Ta de lugnt. Dessa nudlar är inget att ha i fredlig tid. Köp helst Mama nudlar om du är sugen på snabbnudlar.
Det kan vara så att du reagerar på något i kryddbladningen eller måndags exemplar. Eller vanlig magsjukevirus som ger dig sällskap i dessa dystra tider.
Kontaka COOPs kundtjänst och klaga! Har du tur så får du en rabattkupong eller två hemskickad.
Citera
2022-05-27, 02:41
Medlem
Knasigt

Ändå åt du det ?

Först 8h efter hände det saker i kallingarna ?

Det var nog inte nudlarna då.

Magsjuka P.G.A mat går nog fortare till.
Var länge sen sist, men det hände förr hos diverse babbe kebabberior.

Idag har dom hårdare kontroller som tur är.
Citera
2022-05-27, 04:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bugspray

Något jag har hört från en bekant som jobbar inom livsmedel industrin är att en del av personalen är riktiga svin ute i produktionen. Det förekommer både det ena o andra i vårt halvfabrikat. Men det förvånar mig inte när man anställer precis vad som helst nu för tiden. Har själv ätit saker som smakat märkligt och blivit dålig i magen.
Citera
2022-05-27, 08:55
Medlem
buddy99s avatar
Exakt samma hände mig,riktigt ont i magen,nudlarna kan kommit från Willys misstänker jag.
Citera
2022-05-27, 12:19
Medlem
Hade nudlarna gått ut? Om inte kan du när du mår bättre kontakta Coop och klaga. En produkt som säljs där datumet inte gått ut ska inte göra en dålig i magen.
Senast redigerad av Spikerman 2022-05-27 kl. 12:22.
Citera
2022-05-27, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
... stinker en mix av rengöringsmedel och djurpiss när man öppnar paketet

Har försökt reklamera men de säger att det ska vara så...
Jag hör det här samtalet i mitt huvud. Tack för ett gott skratt!

Ts, trist svar men köp ett paket ramennudlar, alltså bara nudlarna, så kan du med enkelhet koka en mycket godare buljong själv med enkla medel.
Citera
2022-05-31, 21:06
Medlem
flodgrodas avatar
Provade coops tom yum nudlar klarade inte av att äta upp något av det äckligaste jag ätit kanske var fel på dom med.
Citera
2022-10-18, 10:11
Medlem
Du jag tror det här hänt mig nu. Haft sjuk sprutdiarree flera gånger om dagen i över två dagar nu. Det enda nya jag ätit utöver mitt vanliga käk är att jag ätit ett paket nudlar per dag också.

Åt tyvärr ett paket för några timmar sedan innan det slog mig att nudlarna kan varit boven i mag-dramat. Så nu får man väl sitta och spruta i ett dygn till för det.

Knappt varit med om något liknande förr. Har extremt okänslig mage vanligtvis men den kurrar och bubblar som fan nu. Har inte ont eller så, men jösses, toan är inte fin.
Citera
2022-10-19, 19:10
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Du jag tror det här hänt mig nu. Haft sjuk sprutdiarree flera gånger om dagen i över två dagar nu. Det enda nya jag ätit utöver mitt vanliga käk är att jag ätit ett paket nudlar per dag också.

Åt tyvärr ett paket för några timmar sedan innan det slog mig att nudlarna kan varit boven i mag-dramat. Så nu får man väl sitta och spruta i ett dygn till för det.

Knappt varit med om något liknande förr. Har extremt okänslig mage vanligtvis men den kurrar och bubblar som fan nu. Har inte ont eller så, men jösses, toan är inte fin.

Fabrikat på nudlarna?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in