2022-10-19, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Är dumpens domännamn verkligen värt så där mycket?

Men om vi låtsas att någon köper sajten, får de då direkt tillgång till den inkl. allt innehåll? Vet inte hur det funkar men om en välbeställd gädda finns där bland filmerna och man direkt kan ta över hela sidan med innehåll så borde någon tycka det är intressant.

Domänens värdering är högst individuell men brukas baseras på besökstatistik och omnämnanden i Google indexeringar. Ägarbytet för domänen görs hos domänens registrar så det kan ju ta någon dag. Likaså kommer hemsidans innehåll att också genomgå ett ägarbyte. Jag har svårt och tro att dom sparar opublicerat innehåll direkt på webhotellet ,men det är klart möjligheten finns ju och således kan den nya ägaren hitta en opublicerad gädda som h*n kan utpressa.
Citera
2022-10-19, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Det är dock inte olagligt att vara klandervärd. Det är dock olagligt att söka sexuell kontakt med barn - men det är det ingen som gjort i fallen som presenteras. Det är en vuxen som "lajvat" barn!

Hur kan en lag vara tandlös när du pratar med en vuxen sexuellt? På vilket sätt skulle du vilja skärpa lagen? På vilket sätt kommer något bli bättre?

Samma som jag sa innan, har du sex med en 15-åring är det lagligt. Det är lagligt även om den andre personen säger sig vara 13 år. Skulle det vara olagligt att rollspela i sängen också för ett par där den ena fantiserar och leker att den är under 15 år? Ska det vara olagligt att vara 18 år och spela in porrfilm genom att klä sig flickaktigt och sminkas för att se yngre ut? Är det barnporr att titta då?
Fast gäddorna har medvetet sökt upp underåriga barn och inlett kontakt just för att profilen visar någon som är väldigt ung och tackar inte för sig när de får reda på att personen nyligen fyllt 14 år

Är ju inte så att de råkat ha en kontakt under tid i ett forum om illrar och i ett senare skede får reda på att det är en 13-14-åring de pratar när de börjar få tankar på att träffas
Citera
2022-10-19, 17:48
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Det är dock inte olagligt att vara klandervärd. Det är dock olagligt att söka sexuell kontakt med barn - men det är det ingen som gjort i fallen som presenteras. Det är en vuxen som "lajvat" barn!

Hur kan en lag vara tandlös när du pratar med en vuxen sexuellt? På vilket sätt skulle du vilja skärpa lagen? På vilket sätt kommer något bli bättre?

Samma som jag sa innan, har du sex med en 15-åring är det lagligt. Det är lagligt även om den andre personen säger sig vara 13 år. Skulle det vara olagligt att rollspela i sängen också för ett par där den ena fantiserar och leker att den är under 15 år? Ska det vara olagligt att vara 18 år och spela in porrfilm genom att klä sig flickaktigt och sminkas för att se yngre ut? Är det barnporr att titta då?

Ja groominglagen i Sverige är tandlös, din ev. åsikt om annat är underordnad. Goda exempel på motsatsen finns som bekant i många andra länder: det ska inte vara lagligt att ta kontakt för möte i sexuellt syfte med n å g o n som u p p g e r sig vara underårig. Jag hoppas Dumpens arbete leder till lagskärpning.
Citera
2022-10-19, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Fast gäddorna har medvetet sökt upp underåriga barn och inlett kontakt just för att profilen visar någon som är väldigt ung och tackar inte för sig när de får reda på att personen nyligen fyllt 14 år

Är ju inte så att de råkat ha en kontakt under tid i ett forum om illrar och i ett senare skede får reda på att det är en 13-14-åring de pratar när de börjar få tankar på att träffas
Det är inte olagligt att chatta med 13-åringar och ej heller att träffas. Du kan t o m ha ett förhållande med en 13-åringen.

De där männen på sidan har ju så klart trott det var en som var yngre än 15 år och ville träffa den. Fantasin om något sexuellt var säkert med i bilden överallt men det är inte säkert att det hänt något vid en träff, däremot hade det varit olagligt att söka den sortens kontakt.

I dessa fallen finns ju inte den unga som vi båda vet. Det kan inte ens bli våldtäkt mot barn ifall de skulle ha sex med Patrik eller Sara som dyker upp, även om det skulle räknats som det om det var "den de trodde" de chattade med - om det skett frivilligt.

Chattandet i sig är ju som vilken rollspelssituation som helst - och det spelar jub ingen roll vad de männen tror, fantiserar om eller i stort sett gör. Sexuellt ofredande genom dickpicks är väl det närmaste beroende på vad fejkprofilen skriver etc.

Så de har defacto inte sökt upp 13 åriga barn - de har sökt upp något "troll" som låtsas vara 13 år!
Citera
2022-10-19, 17:58
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Tänker att alla pengar hon får in på sitt privata bankkonto är ju faktiskt något KFM kan utmäta även om de ska till en "föreningen". Hon har bevisläget där nämligen!

Läser hon tråden och agerar efter inlägg om hennes morallösa agerande.
Citera
2022-10-19, 17:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Allexx2
Får erkänna att jag själv är ingen expert på sånt, det är upp till experter och forskare och ta fram nån sån effektiv hjälp

Sen kan jag även tillägga att det finns de som tar emot Jesus Kristus (Gud) som Herre och frälsare och börjar följa Honom helhjärtat. Deras liv blir då förvandlat, och Han tar folk ut ur synd.

God eftermiddag förresten

God eftermiddag på dig också!

Beträffande det markerande ovan kan väl inte någon ha undgått att lägga märke till, att i den sfären har man funnit ett oväntat stort antal pederaster?
Citera
2022-10-19, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Ja groominglagen i Sverige är tandlös, din ev. åsikt om annat är underordnad. Goda exempel på motsatsen finns som bekant i många andra länder: det ska inte vara lagligt att ta kontakt för möte i sexuellt syfte med n å g o n som u p p g e r sig vara underårig. Jag hoppas Dumpens arbete leder till lagskärpning.
Vilka länder har en sådan lagstiftning? Hur tillämpas den, och finns det några domar? Hur kan min åsikt vara underordnad när jag refererar till lagen? Din åsikt trumfar lagen eller förstår jag dig fel?

Ge mig några förslag på många länder och gärna någon statistik att det blivit avsevärt färre övergrepp mot barn. För det är i grunden det allt rör sig om.

Ska det då vara lagligt att ha sex med någon som uppger sig för att vara 15 år men är 11 år och att det typ är relativt tydligt kanske?
Citera
2022-10-19, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Läser hon tråden och agerar efter inlägg om hennes morallösa agerande.
Skulle tvivla på det ifall det finns en hop negativa inlägg om sajten - och sen mycket om henne vilket inte är bra. Sajten är skit och deras handlingar inte bra men som personer är de människor som alla andra!
Citera
2022-10-19, 18:04
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina

Den sista gäddan vilken inte fångades utan självdog, han verkar fan Dumpen ha jagat, det är inte okej att Dumpen tvingar sej till en träff. Vi får verkligen hoppas att hela det händelseförloppet kommer upp till ytan.

Nu har Sara sett till att barn har blivit av med sin pappa, men hennes samvete är tydligen så sönderknarkat att hon fattar inte ens vad hon gör.
Citera
2022-10-19, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas2022
Vet inte hur hon försörjer sig. Någon inkomst måste hon ju ha. Dom borde granska sara mycket mer. Tror det finn mycket skit att hitta där.

Det är utrett, hon är sjukpensionär. Går typ runt med krycka, rullator och hör dåligt enligt försäkringskassan. Det sista kan jag i och för sig köpa.

Äntligen få den gamla haggan och analakrobaten lite välförtjänt skit! Har jag väntat länge på!

Jag har för övrigt chattat med Dumpens fiskar. Bland annat peddo-morsan. Ligger du i riskgruppen att ramla över gränsen. Dvs du tänder på barn men du anger att du aldrig gjort något. De försöker locka dig till mer. Retar din fantasi. Lockar med lättillgängliga barn.

Det är ju brottsligt... För det finns ju inget barn. Snacka om falsk marknadsföring. Skjut asen!
Citera
2022-10-19, 18:08
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odif6891
Det är utrett, hon är sjukpensionär. Går typ runt med krycka, rullator och hör dåligt enligt försäkringskassan. Det sista kan jag i och för sig köpa.

Äntligen få den gamla haggan och analakrobaten lite välförtjänt skit! Har jag väntat länge på!

Jag har för övrigt chattat med Dumpens fiskar. Bland annat peddo-morsan. Ligger du i riskgruppen att ramla över gränsen. Dvs du tänder på barn men du anger att du aldrig gjort något. De försöker locka dig till mer. Retar din fantasi. Lockar med lättillgängliga barn.

Det är ju brottsligt... För det finns ju inget barn. Snacka om falsk marknadsföring. Skjut asen!

Det är detta jag har förstått hela tiden, samvetslöst agerande.
Citera
2022-10-19, 18:09
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Skulle tvivla på det ifall det finns en hop negativa inlägg om sajten - och sen mycket om henne vilket inte är bra. Sajten är skit och deras handlingar inte bra men som personer är de människor som alla andra!

Putte har väl inte gjort så mycket skit men Sara har så in i helvete mycket smuts på sitt samvete att hon borde vara en aning mera ödmjuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in