En 13-årig flicka blev tillsagd av busschauffören att ta färdtjänst istället för att åka med buss. Detta då chauffören måste fälla ut en ramp för rullstolsburna. Huruvida rampen fälls manuellt eller med hydraulik via sätet är för mig oklart.
Flickan går i en skola på Hisingen i Göteborg och tar bussen varje morgon från sitt hem i Landala. På vägen hem så sade chauffören efter att ha fällt ut rampen att flickan skulle ta färdtjänst istället för att åka buss.
Fadern säger att det var 3:e gången som flickan fått kommentaren denna terminen och vill nu ha ett möte med Västtrafik, men Västtrafik ger dem fingret och vägrar. Förra gången det hände gav Västtrafik en biobiljett, men verkar tycka att det inte spelar någon roll denna gången.
Vad heter chefen för Västtrafik och dennes HR-ansvarige undrar jag?
De som arbetar som busschaufförer eller har arbetat som sådana, är det extra arbete med rampen eller är det mest en tidsfråga?
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/busschauff%C3%B6r-bad-13-%C3%A5riga-doris-ta-f%C3%A4rdtj%C3%A4nst-ville-inte-f%C3%A4lla-ut-rampen-vi drigaste-jag-h%C3%B6rt/ar-AA135A6B?ocid=msedgntp&cvid=34e79091cc0746bb834868 f4ba998087