Citat:
Ursprungligen postat av
Moscow-Mule
Jag vet att ni Putinrunkare lider av en hel det kognitiva problem men inget av det du skriver följer någon rimlig logik?
I ena meningen skriver du att det var sovjeterna som 1941 saboterade damen för att hindra Tyskarna avancemang över floden? I andra meningen skriver du att ryssarna tror att NATO (vilket för övrigt är ett jäkla korkat uttalande då NATO inte har något med detta att göra) skulle spränga dammen?
Varför då? För att hejda sitt eget avancemang? Eller vad menar du?
Eftersom det kommer från dig, som skapade konto i Mars och bara postat rysspropadanda sedan dess så skulle jag nog snarare säga att allt (om det stämmer) snarare tyder på att ryssarna tänker spränga dammen och sedan i normalt FSB-maner säga att det är någon annan som gjort det.
Ja ryska militärledningen har varnat för att ukrainarna planerar att spränga dammen - som du så riktigt påpekar kan det ju vara så att de själva gör detta.
Nu har upptrappningen av kriget gått så långt att båda sidor förstör civil infrastruktur, beskkjuter kärnkraftverk, elförsörjning och broar. Till och med gasledningar i östersjön sprängs.
Tror knappast ryssarna skulle ha intresse av att spränga dammen nu - det kan ukrainarna. Skulle ryssarna utrymma brohuvudet så blir det en annan femma.
Eftersom detta med att spränga dammarna skett förut så var jag intresserad av konsekvenserna då.
Du vet uppenbarligen ingentig och kunde likaväl avstått från att svara. Frågan jag ställde är både intressant och relevant och det krävs faktiskt större kognitiv förmåga att ställa en sådan än ditt käbbel.