2022-10-19, 08:38
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Exakt! Det är stor skillnad på Sovjetunionen och Ryssland. CCCP hade en ideologi som man faktiskt trodde på - hur galen den än skulle visa sig vara, men efterklokhet är alltid lätt - medan dagens Ryssland är ett stackars folk som är helt utlämnad till en maffia som styr och ställer utan andra kriterier än att själva sko sig.

Vladimir Vladimirovich är en av historiens största förrädare och förr eller senare kommer han få betala för sitt svek.

Och vi vet vilka dom är?

Citera
2022-10-19, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Jag ska försöka svara så gott jag kan, det är inte folket som ville ha kriget utan makten. Eliterna. Vilka som ligger bakom lär ni vägra förstå.

Jag har läst många artiklar där Azov genomgick terrorbrott mot ryssar i östra ukraina, nu har man läst mera på och förstått, det finns många judar där oxå. Så blev kriget extra känsligt. Jag är inte än fullt ut påläst men läser när jag orkar.

Ni kan inte blunda för folkmord mot ryssarna, det blir då ingen seriös debatt.

Sluta dumma dig. Det har inte varit folkmord på ryssar sedan WWII. Antalet dödade civila är för litet för hävda folkmord. På 8år har det dödats cirka 4000 civila i östra Ukraina. Då både inräknade ryssar och Ukrainanre.

För göra dig glad så kan vi Anta att 4000 döda var ett folkmord på ryssar. Sverige ska fortfarande stödja Ukraina. Ryssland är ett hot emot Sverige, Väst och Världen.
Citera
Medlem
Citat:
Jag ska försöka svara så gott jag kan, det är inte folket som ville ha kriget utan makten. Eliterna. Vilka som ligger bakom lär ni vägra förstå.

Jag har läst många artiklar där Azov genomgick terrorbrott mot ryssar i östra ukraina, nu har man läst mera på och förstått, det finns många judar där oxå. Så blev kriget extra känsligt. Jag är inte än fullt ut påläst men läser när jag orkar.

Ni kan inte blunda för folkmord mot ryssarna, det blir då ingen seriös debatt.

Vi kan inte blunda för fakta, och ingen fakta pekar på folkmord på Ryssar i Ukraina(I alla fall inte före 2022). Däremot förekom övergrepp både av Ukrainas nationalistiska miliser och av Ryska trupper och separatist milis.
Men det som skapade de stora bekymren var den ryska ockupationen av Ukrinskt terirorium, i donbass styrd av FSB och på Krim av Putin.
Det är grunderna till konflikten och nåt folkmord av Ryssar förekommer enbart i Kremls propaganda.
Senast redigerad av SkogsSaab 2022-10-19 kl. 08:43.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
För en foliehatt duger det med vilken källa som helst.

Vi såg det tydligt i covidtrådarna.

Nu har ju dårarna hamnat i knät på Putin och då får vi se mer av dessa konspirationsteoretiker här.

Enligt forskning är det ju samma typer som hejar på ryssen.

Svagbegåvade, lågutbildade personer med egna stora misslyckanden som de skyller på andra, typ judar och nån elit. Dålig kontakt med samhället, bidragsberoende mm.

Tragiska individer…..

Ja. Utan att blinka sitter en sverigefinne och tar del av en islamistisk palestiniers fantiserande. Sen anges detta som stöd för ett sjukt påstående.

Vissa får konstiga sängkamrater när de ska få ihop konspirationerna.
Citera
2022-10-19, 08:40
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Nu skickar Iran även drönarinstruktörer från sitt revolutionsgarde till orcherna på Krim.

Är inte det samma typer som mördar (slår ihjäl) demonstrerande skolflickor i Teheran och andra iranska städer?

Team Ryssland blir bara äckligare för varje dag som går.

https://www.timesofisrael.com/iran-sends-military-trainers-to-help-russia-deploy-drones-against-ukraine-reports/
Det finns ju inga civiliserade länder som vill samarbeta med Ryssland, då blir det Nordkorea, Iran och Syrien som är de kompisar som finns att tillgå.

Det är ju märkligt att foliehattarna inte inser hur jävla sjukt detta är?
Citera
2022-10-19, 08:42
Medlem
Citat:
Och vi vet vilka dom är?

Follow the money...
Citera
2022-10-19, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren

(För ganska länge sedan läste jag en bok om tyskarnas angrepp mot Krim under andra världskriget och de mycket hårda strider som utkämpades. Kommer ihåg en passus i boken och där man bland annat berättade att sovjeterna strängde/öppnade kraftverksdammarna vid Dnepr ovanför staden Cherson för att försvåra för tyskarna. Som jag minns det orsakade flodvågen mycket mycket stor förstörelse och massor av civilas liv. Det verkar som ryssarna tror att Nato nu planerar att bomba sönder dammen och orsaka en liknande katastrof. Man kan ju faktiskt undra hur det var 1941 eller när det var. Man kan också undra hur det kommer gå för europas största kärnkraftverk som hämtar sitt kylvatten från dammen. Det skulle ju kunna bli en riktigt hemsk katastrof med både flodvåg och kärnkraftverk utan kylvatten)

Jag vet att ni Putinrunkare lider av en hel det kognitiva problem men inget av det du skriver följer någon rimlig logik?

I ena meningen skriver du att det var sovjeterna som 1941 saboterade damen för att hindra Tyskarna avancemang över floden? I andra meningen skriver du att ryssarna tror att NATO (vilket för övrigt är ett jäkla korkat uttalande då NATO inte har något med detta att göra) skulle spränga dammen?

Varför då? För att hejda sitt eget avancemang? Eller vad menar du?

Eftersom det kommer från dig, som skapade konto i Mars och bara postat rysspropadanda sedan dess så skulle jag nog snarare säga att allt (om det stämmer) snarare tyder på att ryssarna tänker spränga dammen och sedan i normalt FSB-maner säga att det är någon annan som gjort det.
Citera
2022-10-19, 08:46
Medlem
donald12s avatar
The total combat losses of the enemy from 24.02 to 19.10 were approximately:

personnel / about 66,280 (+430) persons were liquidated / persons were liquidated,
tanks ‒ 2554 (+6) units,
armored fighting vehicles / APV ‒ 5235 (+16) units,
artillery systems – 1,637 (+15) units,
RSZV / MLRS – 372 (+0) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 189 (+1) units,
aircraft – 269 (+1) units,
helicopters – 242 (+0) units,
UAV operational-tactical level – 1286 (+10),
cruise missiles ‒ 323 (+5),
ships / boats / warships / boats ‒ 16 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 3999 (+14) units,
special equipment ‒ 146 (+2).
The enemy suffered the greatest losses in the Bakhmut and Kramatorsk directions.

#stoprussia #BELIEVE inZSU
Citera
2022-10-19, 08:47
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Är det inte ryssarna som startade detta?
Är det inte dom som fortsätter kriget?
Det är ju ryssarna som medvetet dödar civila.
Citat:
Fel på alla svar, försök gå om grundskolan!

Rätt på alla svar. T.ex, kriget 2014 startades av ryssen och FSB-agenten Igor Girkin:

Citat:
Russian national Igor Strelkov, a former commander of pro-Moscow separatists in eastern Ukraine, has claimed personal responsibility for unleashing the conflict in which 4,300 people have been killed since April.

"I was the one who pulled the trigger of this war," Strelkov said in an interview published Thursday with Russia's Zavtra newspaper, which espouses imperialist views.

"If our unit hadn't crossed the border, everything would have fizzled out — like in Kharkiv, like in Odessa," Strelkov, who uses that nom-de-guerre meaning "Shooter" to replace his last name Girkin, was quoted as saying.

"There would have been several dozen killed, burned, detained. And that would have been the end of it. But the flywheel of the war, which is continuing to this day, was spun by our unit. We mixed up all the cards on the table," he said.

https://www.themoscowtimes.com/2014/11/21/russias-igor-strelkov-i-am-responsible-for-war-in-eastern-ukraine-a41598

Tyvärr, EastClintfood. Du har gått på den ryska propagandan.

Putin för krig i Ukraina av enbart ett syfte: att stjäla landyta från Ukraina. Eller varför skulle Putin annars t.ex försöka annektera Kherson, som har inget med inbördeskriget i Donbass att göra och ligger långt ifrån Donbass, och som främt befolkas av etniska ukrainare?
Citera
2022-10-19, 08:47
Medlem
jonjonesHWs avatar
En fråga till alla Zelenskyrunkare här: Hur gick det i Kherson, skulle inte den ökända Ukrainska armen trycka tillbaks ryska frontlinjen med flera mil?
Citera
2022-10-19, 08:48
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Och?

Ryssland är ju enligt rysstrollen fint, mäktigt och rikt, så de kan betala.
Hittills har som jag ser det kriget i Ukraina varit ett krig mellan Putin och hans gäng av maktelit i Moskva och olika presidenter i USA och deras gäng av maktelit om vilka som är mäktigast i världen. Vilka som kan tvinga motståndargänget till underkastelse. Liksom mellan den tyska kejsaren och Rysslands tsar 1914. Vanliga maktlösa invånare i de krigande länderna kan förlora livet allt de äger och deras framtid i kriget. De kan inte vinna något.

Efter kriget kunde Hitler bygga vidare på de hat som vanliga tyskar kände efter kriget på grund av allt de förlorat dels personligt, dels på grund av det land som Tyskland tvingades lämna till segrarna.

Krim har trots allt varit Rysk i stort sett sedan 1700 talet. Om Putin skulle vilja kapitulera. Lämna Krim till Ukraina och dessutom tvinga det ryska folket att betala skadestånd för att Putin valt att knäfalla framför Biden och pussa hans skor så ser jag det som troligt att någon med mer vinnarskalle i Ryssland skulle anordna massmöten med budskapet.

Ska vi kapitulera för Biden vars krigare Talibanerna lyckades jaga ut ur Afghanistan? Ska vi lämna ifrån oss Krim som varit en viktig del av Ryssland sedan 1700-talet till fienden och betala för det? Nej för helvete! Vi fortsätter kriget tills fienden är beredda att förhandla om fred och där det i första hand vi som bestämmer fredsvillkoren.

Trots allt kan varken Zelensky eller Biden besluta när ryssarna ska kapitulera. Det är ett beslut som bara kan fattas i Ryssland.
Citera
2022-10-19, 08:56
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
En fråga till alla Zelenskyrunkare här: Hur gick det i Kherson, skulle inte den ökända Ukrainska armen trycka tillbaks ryska frontlinjen med flera mil?

Tappert inlägg ändå. Hur väl kommer det åldras? Håller det veckan ut? Dagen ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in