2022-10-19, 01:52
Avslutad
Hon kommer inte sitta hela mandatperioden.
Detta var ett sätt att spela ut henne.
Citera
2022-10-19, 02:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Jag fattar fortfarande inte varför Sverige tillåter folk med utländskt påbrå att sitta vid makten. Det är ju helt sjukt.
Det är ju självklart att dom kommer att försöka ge fördelar till utlänningar och illegala.

Hon är född här idiot. D.v.s noll utländsk agenda. Kom in i matchen trångsynta idiot.

Viktigast av allt?

Läs på idiot. Gör om gör rätt innan du uttalar dig om något du uppenbart inte har någon susning om.
Citera
2022-10-19, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfitler
Har SD cuckat ner sig totalt? Jimmy låter iranen pissa honom i munnen. Hur fan kan man från SD gå med på detta? Patetiskt ynkligt.
Jaha, så hon är iranier. Så vad gör hon i Sverige om hon månar om miljö och klimat? #ekologisktfotavtryck

Romina Pourmokhtari är inte gift men bor ihop med en Fredrik Holwaster, i en bostadsrätt på 39kvm med kokvrå i Sumpan.

Citat:
Ursprungligen postat av Lavinder
Hon är född här idiot. D.v.s noll utländsk agenda. Kom in i matchen trångsynta idiot. Viktigast av allt? Läs på idiot. Gör om gör rätt innan du uttalar dig om något du uppenbart inte har någon susning om.
Vad har det med saken att göra att hon är född här? Hon är inte svensk för det. Hon ska gå i graven och aldrig bli betraktad som svensk - vare sig av svenskar eller av sitt eget folkslag. Inbilla oss inget annat.
Senast redigerad av ViskSten 2022-10-19 kl. 02:26.
Citera
2022-10-19, 02:46
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup
Vad exakt gör henne lämplig som klimat- och miljöminister?
Troligtvis var valet på 26-åringen en signal från den nya regeringen att man mer eller mindre skiter i miljöarbetet och låter en rookie ta över ministerposten som troligtvis inte kommer ha någon betydelse.
Citera
2022-10-19, 02:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Löjligt att göra en 26 åring till minister. Bara löjeväckande. Hon kan inget om kultur och har ingen tyngd mot kultureliten. Pinsamt dålig utnämning.

Jo hur fan tänker de. Är det klassikern ung kvinna med invandrarbakgrund för annars aldrig höras i debatten. Tycker inte annat än de hörs och skriker. Denna Romina klagar säkert fortsatt att det är svårt att höras fastän som ynka 26 blivit utsedd till minister efter någon vecka i riksdagen och aldrig haft ett riktigt jobb.
Citera
2022-10-19, 02:59
Medlem
Zoologens avatar
Enligt Expressen säger hon "Marry Moderaterna, fuck KD och kill SD". Rätt moget. 😕
Citera
2022-10-19, 03:28
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Sov du på historielektionerna? Vi har importerat kungar på den tiden de hade den politiska makten så det är en gammal svensk tradition. Pissar du på vårt fädernesland och vårt stolta arv? Flytta utomlands om det inte passar!
Jag pissar på vad ni gjort sedan 70talet; importerat negrer och araber, lät dem få makt och förstört Sverige.
Och du snackar om flytta utomlands och sova; läs min Sig din din jävla PK pappskalle!
Citera
2022-10-19, 03:29
Medlem
CyberIngmars avatar
Vad är skillnaden mellan henne och hennes föregångare Strandhäll. Hon är åtminstone ung Romina. Hon har tid att lära sig.

145 000kr i månaden Så mycket var kampen mot "rasisterna" värd.
Senast redigerad av CyberIngmar 2022-10-19 kl. 03:55.
Citera
2022-10-19, 05:12
Medlem
HBStoffels avatar
Kompetent politiker som vågar lyffta cannabis frågan, skriviy en bok.

Sen kan folk tala ålder, tar en vettig 20åring över en inskränkt 65åring alla dagar i veckan. Ålder är ingen jävla merit.
Citera
2022-10-19, 05:13
Medlem
Majasmokers avatar
Petitess men rätt ska vara rätt.... Ska vara ett i som sista bokstav i hennes efternamn. Vänligen korrigera rubriken hr/fru moderator.

Jag tror, nåja inte egna tankar, men sällar mig till dem som tänker att bättre att hon är inne i tältet & pissar ut än utanför tältet & pissar in, som Lyndon Johnson sa om E. Hoover när han tog in honom.

För övrigt skulle hon gärna få låta sin stråle gå över mitt ansikte efter några bärs samtidigt som jag slickar hennes trimmade (hoppas jag) fitta

Men vi får se vad hon kan ställa till med. Tror att hon iaf är betydligt mer kompetent än Annika hårfrisörska idiot Strandskata. Utom förstås att hon inte heller förstår sambandet mellan ökad/fri invandring & därmed ökade utsläpp...
Citera
2022-10-19, 06:40
Medlem
PW-Gerssons avatar
Kappvändande karriärist, förstå vad en ministerpost gör för cv:t.
Citera
2022-10-19, 06:55
Bannlyst
Vilket land kommer hon ifrån? Hon är alldeles för ung för att vara politiker, känns som inkvorterad kakistokrat som är direkt olämplig för politiska uppdrag.

Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup
En rekordung klimat- och miljöminister är på plats.

Wiki
Romina Pourmokhtar är ordförande för Liberala ungdomsförbundet (LUF) sedan 2019 samt adjungerad i Liberalernas partistyrelse. Hon har varit förste vice ordförande för ungdomsförbundet sedan 2018. Hon är uppvuxen i Sundbyberg och är främst engagerad i politiska frågor som berör utbildning, integration, feminism och motverkandet av hedersförtryck.

Pourmokhtari har under sin tid som ordförande bland annat argumenterat för att värnplikten borde ersättas med ett rent yrkesförsvar samt att moderpartiet Liberalerna bör hålla fast vid sin liberala migrationspolitik

Hon har ett engagemang i RFSU, riksförbundet för sexuell upplysning, där hon sedan juni 2021 är förbundsstyrelseledamot. Hon kom 2022 ut med den självbiografiska boken 'Chicken nuggets på krita'.
Hon har iranskt ursprung genom sin pappa, som kom till Sverige som politisk flykting.

Frågor
Vad mer vet vi om denna kvinna?
Vad exakt gör henne lämplig som klimat- och miljöminister?
Hur tror vi att hon sköter sitt nya uppdrag i regeringen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in