2022-10-19, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Oerhört sjukt. Varför ska rysk TV hålla på att skrämma/hota svenskarna?

Ukraina var också ett demokratiskt land. Just sayin’.

Jodå, och efter varje val och maktskifte fängslar man den föregående som styrt landet. Måste väl vara alla som styrt Ukraina sen typ millenieskiftet.
Citera
2022-10-19, 01:43
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Från en attack av Ukraina.

Och varför skulle Ukraina attackera Ryssland?
Citera
2022-10-19, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Jaaaaha, missade det! Såg det på twitter och gick in här direkt!

Kan det ha med att man kanske räknar med att Kherson kommer bli intaget, och att man vill ha en plan för hur Ukrainarna ska agera efteråt (Putins kärnvapen). Verkar som att offensiven mot staden kommer sätta igång närsomhelst enligt ny artikel på Aftonbladet

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/APPxqj/ryske-ledaren-uppmanar-folk-i-cherson-att-fly
Citera
2022-10-19, 01:53
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag hoppas de små pingvinerna tänker sig för.

Träng inte in björnen i ett hörn.

Som President Putin sa: den som hotar Ryssland bör tänka sig för både en och två gånger innan..

Jodå, sen så brukar ju vare sig Amerika eller Britterna förlora krig heller.., så ofta. Så det går ju bägge vägar. Har nog lite lurat på vad det kan vara.., som får den brittiska försvarsministern att städa bordet närmast omedelbart, för att resa över i egen person.

Jänkarna har ju haft utmärkta underrättelser så långt i kriget. Dessa är mina tre tippningar :

1) Putin har öppnat låset till kärnvapenskåpet. (Tror inte det)
2) Jänkarna har fått nys om ett tilltänkt sabotage mot brittiska olje/gasplattformar om det hela eskalerar..
3) Jänkarna har fått nys om en fetare rysk spion.., som är i brittisk tjänst. (var en tysk som fick sparken just)
Citera
2022-10-19, 01:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Det var den nya varianten, rejält laddad med splitter. 180.000 sylvassa delar som gör slarvsylt av allt liv inom 100 meter från nedslagsplatsen.

Harejävlar. Hade inte velat vara nära när den går av.
Citera
2022-10-19, 02:12
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det finns en massa rykten om Kherson. Ett är att offensiver blir svårare och svårare då ukrainska soldater återigen efter segerruset vägrar att kasta sig i döden. Ett annat är att staden Kherson ska evakueras på civila och göras till en fästning där 150 000 soldater ska hållas för en senare offensiv västerut mot Odessa. Civila erbjuds gratis lägenhet var dom än väljer att bo i Ryssland, även hus och mark erbjuds dom billigt. Sen finns rykten att Kiev-regimen kommer att använda olagliga vapen så att det är orsaken till evakueringen men även ett ryckte om att dammen norrut ska bombas bort och dränka staden.

Ukraina har ett par dagar på sig att göra en stor sista offensiv innan regnet kommer och marken blir lera, efter regnet och då marken frusit kommer ryssarna och då måste dom springa norrut.

Själv tror jag inte mycket händer före december mer än att lite mer av elsystemet slås ut, luftvärn kartläggs och sedan brakar det loss. Bäst för det ukrainska folket vore om ledarna kunde masa sig till förhandlingsbordet så att folket slipper frysa, gå törstiga och kanske svälta i vinter (en extra tanke till barnen här). Det kommer naturligtvis inte att hända så länge Zelenskyj är president för han avisar alla förhandlingar och har till och med stiftat en löjlig lag mot det, lillen ska ta tillbaka allt och sen krossa ryssen. Så vad får man om man korsar en clown med en jude och sätter honom som president?

Du är en clown, clown.
Vi ser om 30 dagar vad som hände.

Men vi tar det där med dammen. Kherson ligger 51m över havet. Nova Kharkova damm ligger 30m över havet. Förklara för mig hur någonting av Kherson väster om Dnepr kan dränkas?

Staden byggdes ju 1778 och då gissningsvis på en plats som är rätt torr även om Dnepr inte är uppdämd eftersom dammen inte fanns 1778. Det som svämmar över är låglandet till öster om Dnepr men där så bor ju 0% av Khersons invånare. För Kherson ligger på den västra sidan.

Om det är du som sitter och hittar på att "det ryktas" så är det du som är så lågbegåvad så att du inte ens orkar faktrakolla din egen bullshit. Om det är ett telegramrykte du läst så kan du applicera det där med lågbegåvad på din källa.

Det kan fan bara vara Putin-incells som till och med inte tror på fysikens lagar.
Men tror man på Mikrochip i vaccin, chemtrails, pedofiler i en pizzerias källare och på att Ryssland vill ha fred så är man ju rätt bäng.
Senast redigerad av DirtyDiggerNick 2022-10-19 kl. 02:25.
Citera
2022-10-19, 04:13
Medlem
Ola Schuberts avatar
Någon som förstår meningen med att de sänder detta i rySSk propaganda TV?

https://youtu.be/CHK4ZRvxssY

För jag tror att allt är regisserat där!

Det enda jag får ut av det är att 2/3 av maaaaaskveee bona är för en förhandlingslösning, och att våldspiralen utan förhandlingar bara skrivas upp. ( givetvis "visar" de "AZOV brott" utan att visa det).

Men åter igen: Vad är meningen med praktgrälet. För det kan ju inte vara att få folk byta kanal och sluta titta på propagandan, eller?

Inslaget är ju så, uppenbart, sinnesjukt. Och om man räknar in att RySSlsnd, mycket troligt, kommer att tvingas evakuera Kerson brohuvudet väldigt snart, vill msn få rySSarna att sluta titta på den egna propagandan, då man, aldrig ksn spinna en förklaring till varför man, snart, kommer att förlora ett område som man deklarerat "är en del av RySSlsnd"?

Slava Ukraini!
Citera
2022-10-19, 05:22
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Någon som förstår meningen med att de sänder detta i rySSk propaganda TV?

https://youtu.be/CHK4ZRvxssY

För jag tror att allt är regisserat där!

Det enda jag får ut av det är att 2/3 av maaaaaskveee bona är för en förhandlingslösning, och att våldspiralen utan förhandlingar bara skrivas upp. ( givetvis "visar" de "AZOV brott" utan att visa det).

Men åter igen: Vad är meningen med praktgrälet. För det kan ju inte vara att få folk byta kanal och sluta titta på propagandan, eller?

Inslaget är ju så, uppenbart, sinnesjukt. Och om man räknar in att RySSlsnd, mycket troligt, kommer att tvingas evakuera Kerson brohuvudet väldigt snart, vill msn få rySSarna att sluta titta på den egna propagandan, då man, aldrig ksn spinna en förklaring till varför man, snart, kommer att förlora ett område som man deklarerat "är en del av RySSlsnd"?

Slava Ukraini!
Vi kan lugnt utgå från att alla som arbetar inom rysk propagandamedia, är på ungefär samma mentala nivå som sina överherrar i Kreml. Annars skulle de aldrig kunna stå ut med sig själva. Kort sagt så är de mer eller mindre sinnessjuka.

Situationen för Cirkus Z börjar dessutom bli såpass katastrofal och ohållbar, till den grad att den ena handen inte längre vet vad den andra tänker. TV-folket försöker följa manus så gott det går, fyller i resten med förvirrad improvisation och kastar slutprodukten i ansiktet på stackars Ivan hemma i tv-soffan.

Det är verbala spasmer vi ser i rysk TV.
Senast redigerad av Jiren 2022-10-19 kl. 05:31.
Citera
2022-10-19, 05:37
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Vi kan lugnt utgå från att alla som arbetar inom rysk propagandamedia, är på ungefär samma mentala nivå som sina överherrar i Kreml. Annars skulle de aldrig kunna stå ut med sig själva. Kort sagt så är de mer eller mindre sinnessjuka.

Situationen för Cirkus Z börjar dessutom bli såpass katastrofal och ohållbar, till den grad att den ena handen inte längre vet vad den andra tänker. TV-folket försöker följa manus så gott det går, fyller i resten med förvirrad improvisation och kastar slutprodukten i ansiktet på stackars Ivan hemma i tv-soffan.

Så, är jag oxå en av dessa rysktroll som jobbar för propagandamedian?
Har ni bevis?

Ni är fanimej helt rabiata, som Waxxers var mot Anti-Waxxers, vilka visade sig ha rätt till slut?
Jag är inte för kriget men jag förstår varför Ryssland agerat efter all kaos i Ukraina, där judarna vill förklara det som deras nya land, folkmord på ryssar i ukraina sen 2014 vad jag minns. Zelensky är ju både clown och jude. Ser ni inte det som händer? Vad dom vill? Varför Zelensky inte vill ha fred?
Citera
2022-10-19, 05:46
Medlem
Citat:

Kriget och invasionen startade för att Putin och hans lakejer hade och fortfarande har sina orealistiska imperiedrömmar.

Med folkmord, tvångsförflyttningar (mestadels kidnappningar av barn) och organiserade våldtäkter, allt godkänt av Putin så försöker man tvinga Ukraina att ge upp sin identitet och sin nationella suveränitet. Man vill helt enkelt att Ukraina ska upphöra som nation och är nu sura för att andra länder försöker minimera folkmordet och massvåldtäkterna som sker just i detta nu.

Ryssarnas mål kommer ej att nås.
Citera
2022-10-19, 05:48
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Kriget och invasionen startade för att Putin och hans lakejer hade och fortfarande har sina orealistiska imperiedrömmar.

Med folkmord, tvångsförflyttningar (mestadels kidnappningar av barn) och organiserade våldtäkter, allt godkänt av Putin så försöker man tvinga Ukraina att ge upp sin identitet och sin nationella suveränitet. Man vill helt enkelt att Ukraina ska upphöra som nation och är nu sura för att andra länder försöker minimera folkmordet och massvåldtäkterna som sker just i detta nu.

Ryssarnas mål kommer ej att nås.

Har du källor till det?
Citera
2022-10-19, 05:53
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Så, är jag oxå en av dessa rysktroll som jobbar för propagandamedian?
Har ni bevis?

Ni är fanimej helt rabiata, som Waxxers var mot Anti-Waxxers, vilka visade sig ha rätt till slut?
Jag är inte för kriget men jag förstår varför Ryssland agerat efter all kaos i Ukraina, där judarna vill förklara det som deras nya land, folkmord på ryssar i ukraina sen 2014 vad jag minns. Zelensky är ju både clown och jude. Ser ni inte det som händer? Vad dom vill? Varför Zelensky inte vill ha fred?
Jag tänker inte ens besvara det fetmarkerade. Den smärtan slipper du.

Märkligt att du går igång så hårt på att Zelensky är jude. Har du helt missat att Zelensky och hans soldater blivit utpekade som nazister av Putingänget? Det sägs också vara precis därför som Ryssland invaderade Ukraina. "Kreml var tvungna". Kiev hade i princip förvandlats till Tredje Rikets återuppståndelse. Zelensky måste ha sett ljuset i nazinazi och kastat sin maktelitjudendom under bussen.

Lite så är det, om man nu ska tro 99% av de övriga rysstrollen i tråden. Du är en udda sort. Kanske inte rysstroll, men definitivt ryssrunkare.

Det är vidriga Ryssland som startade kriget i Donbas via "separatisterna". Det är vidriga Ryssland som inte kan acceptera att Ukraina vill närma sig västvärlden i ställetför den äckliga ryska cancersvulsten. Det är psyksjuka Ryssland som invaderat sitt grannland.

Ryssen ska ut ur Ukraina eller dö. Den civiliserade världen står rakryggad i sitt stöd och kommer inte vika en millimeter. Putin ska knäckas, kosta vad det kosta vill.
Senast redigerad av Jiren 2022-10-19 kl. 05:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in