2022-10-18, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men alla stater som ingår i den ryska federationen är slavar till Ryssland. Varför skulle man föredra det då, när alla som bor i Europa är mycket rikare än ryssar i gemen och speciellt dess slavstater. Vi har dessutom mer frihet.
Du och jag vet om det. Och några till. Vi måste sprida ordet,
Citat:
Så jag föredrar så klart att i så fall att vara slav under USA. Jag menar det är inte direkt betungande. Jag har inte ens märkt av det.
Ok, från mig.
Citat:
Men du vill alltså hellre vara en slav under Ryssland. Har du verkligen tänkt igenom det här?
Jag trodde att Putin var den vuxne mannen i rummet. I jämförelse med utbudet från Väst. Vi hade dåren från USA (Trump) och clownen från UK (Vad-han-nu-hette-J).
Putin kom därefter ut från garderoben, på ett sätt som lämnar endel övrigt att önska.
Citera
2022-10-18, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Maktbalansen är först återställd när Ryssland tagit tillbaka de landområden som man har rätt till, och Ukraina tillhör den Ryska sfären, svårare än så är det inte.
Kreml har inga avsikter att gå längre än så.

Ryssland har inte rätt till något av Ukraina och kommer därför inte heller att få något.
Citera
Medlem
Jag undrar varför Ryssland inte använder taktiska kärnvapen istället för att fortsätta slösa resurser/manskap på detta? Skulle EU/NATO verkligen bry sig om att ukrainare dör med taktiska kärnvapen jämfört med konventionella vapen? Och isåfall varför? Ukraina är ett av Europas mest korrupta länder och är varken med NATO eller EU.

Om EU/NATO skulle börja attackera Ryssland med konventionella vapen eller inte, skulle ett globalt kärnvapenkrig uppstå och vi alla dör. EU/NATO är alltså beredda att gå så långt som att förinta oss alla för Donbass/ett område som inte är med varken EU/NATO? Varför? När fick vi rösta på detta? Hade EU reagerat likadant ifall USA använde taktiska kärnvapen mot Afghanistan?

Det finns ingen chans i världen att EU/NATO är så dumma och jag förstår inte varför Ryssland inte avslutar detta kvickt. Taktiska kärnvapen i specifika områden drabbar inga andra länder.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Det där är bara en amerikansk talkingpoint:

Jaså? Vilka länder har Ukraina rätt att forma allianser med, och vem bestämmer det?
Citera
2022-10-18, 21:55
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Maktbalansen är först återställd när Ryssland tagit tillbaka de landområden som man har rätt till, och Ukraina tillhör den Ryska sfären, svårare än så är det inte.
Då kan ryZzpacket åka hem nu eftersom dom inte har rätt till något i Ukraina alt kan dvärgen eskalera ordentligt så NATO får röja lite i grytan 🙂
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Putin tror väl fortfarande att väst kommer tveka att möta kärnvapenhotet skarpt pga ett splittrat ledarskap och han kommer ju få rätt om vi inte står på oss. Det förlorar alla på.

Nej jag tror inte att han tror ett skit längre, han tvingas spela hård för att blidka högerfalangisterna. Anledningen att de bombar köpcentrum och tågstationer är inte för att påverka krigsutgången utan för att visa hökarna att han är kapabel att orsaka förödelse. Terrorismen i Ukraina är ren inrikespolitik för Putin, inget annat.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Kärnvapen är den primära grundbulten i en återupprättad maktbalans.
Glöm aldrig detta!

Tja, båda sidor har och det vore jäkligt trist om de används. Det är en sak att inneha dem för att avskräcka angrepp, en helt annan när man använder dem för att hota sina grannar. Ryssland borde fråntas sina kärnvapen. Hade jag hotat min granne med mina vapen hade polisen plockat av mig vapnen direkt. Nu är min granne också beväpnad så det hade slutat med MAD. Dumt. Du borde själv vara lite oroad, du kommer inte en meter till i din ZOE efter en EMP, den kommer att vara död som en tegelsten.
Citera
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erektidiot
Det vore fullt omöjligt. Annat om drönaren flyger in i planets bana och de kolliderar. Men nej, en drönare kan inte hänga med ett jaktplan, bara i ren hastighet.

Säg aldrig aldrig;

https://romania.postsen.com/trends/102328/Ukrainian-MiG-29-crashes-after-downing-Iranian-drones-launched-by-Russians.html

Ukrainian MiG-29 crashes after downing Iranian drones launched by Russians

"“For technical reasons, a fighter pilot lost control of the plane and after doing everything possible to move the aircraft away from Vinnitsa, it catapulted,” the Ukrainians state."

Citera
Medlem
Citat:

Bryter all internationell rätt. Hela omvärlden med något undantag är överens om det.
Varje kriminell utpressning följer det mönster du förespråkar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jaså? Vilka länder har Ukraina rätt att forma allianser med, och vem bestämmer det?

Du kan ju bara se vad som hände med Turkiet när de köpte ryskt försvarssystem. Sanktioner direkt av USA. Gör du inte som pappa USA önskar, då blir du straffad.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Stollen Solovyov gråter ut om Kherson. Tror att det kan återtas senare igen haha.
https://twitter.com/Himarski/status/1582457178975182848

Bra att de håller uppe charaden, det gör det troligare att de retirerar.
Citera
2022-10-18, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Bryter all internationell rätt. Hela omvärlden med något undantag är överens om det.
Varje kriminell utpressning följer det mönster du förespråkar.

Internationell rätt existerar inte. Var är straffet för alla bombningar i Irak, Libyen, m.m.? Det är den starkes rätt, om du inte har märkt det ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in