2022-10-18, 19:18
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Och varför tycker du att det är bra?
Jag sa aldrig att det var bra, jag råkade sätta dit glada gubben. I verkligheten så skakar jag och gråter varje natt när jag tänker på vad dom stackars Ukrainska nazisterna lever för liv så synd om dom.
Citera
2022-10-18, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Det som är ”hot hot” på vapenfronten nu är de iranska självmordsdrönare med piaggio-motor som satt skräck i hela Ukraina och västvärlden. Folk vågar inte gå ut längre

Om det är en Piaggio-motor så kommer den säkerligen från Indien.
De har en stor tillverkning av originalet.

En skottsäker motor som har överlevt för konstruktionens skull.
Konkurrerade ut Lambrettan för driftsäkerheten, mindre detaljer.
Ungefär som motsvarigheten till Kalashnikov.

Ju mindre detaljer i konstruktionen, som ovan, ju mindre som kan klicka.
Citera
2022-10-18, 19:20
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Jag sa aldrig att det var bra, jag råkade sätta dit glada gubben. I verkligheten så skakar jag och gråter varje natt när jag tänker på vad dom stackars Ukrainska nazisterna lever för liv så synd om dom.

Kan du länka till dessa nazister så vi får se hur dom lever. Vill även ha bevis på att de är nazister.
Citera
2022-10-18, 19:24
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Instämmer, men jag bedömer också att team NATO/Ukraina har små möjligheter att vinna utan att också riskera ett större kärnvapenkrig. NATO-fansen bara viftar bort den risken, liksom de viftar undan de förödande kostnaderna för världsekonomin (recession, svält, handelskrig osv).

EU och NATO tror att de kan köpa segerpalmen till Kiev utan att själva behöva göra mer än att pumpa in pengar och vapen. Det är en Grand Illusion, som de måste släppa. Och om NATO-länderna hade varit tvungna att stötta Ukraina med sina egna unga män, med Boots on the Ground istället för med vapen och pengar, så hade stödet för det här kriget i väst varit mycket svagare.
Hade natosoldater deltagit hade ryZzarna redan förlorat och om dvärgens 2 celler får dom att använda kärnvapen så förlorar han ju omgående.
Citera
2022-10-18, 19:26
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Hade natosoldater deltagit hade ryZzarna redan förlorat och om dvärgens 2 celler får dom att använda kärnvapen så förlorar han ju omgående.
Ingen vinner i ett kärnvapenskrig. Är det svårt att förstå? Iden att Nato ska skydda ett icke Nato land är galet.
Citera
2022-10-18, 19:26
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Om Putin är dum nog att attackera ett EU/Nato land så kommer hans arme bli till grus på en kvart. Problemet är att Ukraina inte är med i Europeiska unionen eller Nato. Då är de inte värt att riskera kärnvapenkrig över de skitlandet.

Ja men han har ju kärnvapen? Med ditt resonemang ska man ju låta han göra vad han vill för att han har kärnvapen?
Citera
2022-10-18, 19:29
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Ja men han har ju kärnvapen? Med ditt resonemang ska man ju låta han göra vad han vill för att han har kärnvapen?
Ja om det gäller att land som inte är med i EU eller Nato. Om Ryssland tex invaderar Finland så är jag först på frontlinjen. Ukraina är inget av det.
Citera
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Hur? Kommer den mäktiga Ukrainska armen att kliva in till Kreml utan något motstånd?

Fascistdiktatorer brukar inte bli dödade av något annat lands armé. De har en tendens att finna döden mycket närmare än så.
Citera
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ingen vinner i ett kärnvapenskrig. Är det svårt att förstå? Iden att Nato ska skydda ett icke Nato land är galet.
Absolut inte men Nato kommer att bomba sönder ryZzarna om det går så långt
Citera
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Sovjetunionen har aldrig hotat någon.

En av specialoperationens mål är att åter få en jämlik maktbalans mellan öst och väst, detta är mycket viktigt ur en världspolititisk synvinkel, för stabilitet och för fred i världen.

När specialoperationen är avslutad och maktbalansen återställd kan vi återuppta diplomatiska samtal på samma nivå som vi hade innan, för att hålla freden i Europa.

På så sätt kan man mycket väl benämna den pågående militära specialoperationen som en fredsoperation, då målet för Ryssland är fred och stabilitet i ett Europa där maktbalansen är återställd.
Varför skulle det vara bra från ett västligt perspektiv att ett land som står emot allt väst står för får mer makt i världen? Eller, jag omformulerar. Vad skulle det vara för fel att låta värderingar som demokrati, jämlikhet, individuell frihet och tillit, inte misstänksamhet, ta över värderingar i icke-västliga länder? På vilket sätt är det ett plus för världen om värderingar som korruption, fusk och lögner, som är Rysslands nationalsport, får florera?
Senast redigerad av Nihenna 2022-10-18 kl. 19:31.
Citera
2022-10-18, 19:30
Medlem
Citat:
Instämmer, men Ukraina vill förstås dra in NATO både för att kunna utnyttja deras väldiga resurser och för att de tänker "om vi har NATO öppet med som krigförande, då blir vi själva de facto behandlade som ett NATO-land, som en av dem".
Citera
2022-10-18, 19:31
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
I Tyskland finns det många tyskar som har olämpliga förbindelser med personer från den ryska staten. Här har de hittat en sådan person, som precis fick sparken från sin tjänst:

Man borde nog titta närmare även i Sverige om det finns sådana personer. De bör alla lokaliseras och sparkas från sina tjänster.
Börja med spindels nät i Ryska spionambassaden. Hjärntättade mördarkramare som gnäller på dom som blir upprörda över illa behandling av Ryssar som vägrar ta avstånd för massmorden i Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in