2022-10-18, 14:13
Medlem
I natt var det inte HIMARS NIGHT!!

"Kiev skjuter ner alla ryska missiler, de som finns kvar klarar ju ryssen förresten knappt av att rikta in längre, så usla är de" (randiom NATO-fanmboy här på forumet de senaste tre månaderna)

Ha ha ha!! Hur ska ni göra nu då, för att försörja ett helt land med el, värme och vatten när kraftverken slås ut på löpande band?

Strategisk krigföring av Ryssland.
Citera
2022-10-18, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Miljoner döda?, innan det är överstiger 50.000 rullar Nato och FN in och sopar bort orcherna.

FN hahaha typiskt att blanda in en annan jävla pedofilorganisation. Enda dom kan är att våldta människor i alla åldrar. Var ju ett jävla liv om det för nåt år sedan hur dom hållit på i Afrika under lång tid. Blev ganska tyst om FN efter det. Finns till och med dokumentär om pedofilerna i FN.

Kolla den om den går att hitta. Riktiga ondskefulla grisar. Hata dom

Men jag förstår att homoglobo fan club gillar sånna as
Citera
2022-10-18, 14:16
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ryssland ’ingrep’ ju innan folk började dö i Donbass. Det är pga att Ryssland startade ett krig där som civila dör.

Så, ansvaret för detta faller även det på Ryssland.
Haha, ”ok”
Citera
2022-10-18, 14:16
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
FN hahaha typiskt att blanda in en annan jävla pedofilorganisation. Enda dom kan är att våldta människor i alla åldrar. Var ju ett jävla liv om det för nåt år sedan hur dom hållit på i Afrika under lång tid. Blev ganska tyst om FN efter det. Finns till och med dokumentär om pedofilerna i FN.

Kolla den om den går att hitta. Riktiga ondskefulla grisar. Hata dom

Men jag förstår att homoglobo fan club gillar sånna as

Enligt mängder av uppgifter är det ju ryska soldater som verkar vara " homoglobo"
Citera
2022-10-18, 14:18
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
I natt var det inte HIMARS NIGHT!!

"Kiev skjuter ner alla ryska missiler, de som finns kvar klarar ju ryssen förresten knappt av att rikta in längre, så usla är de" (randiom NATO-fanmboy här på forumet de senaste tre månaderna)

Ha ha ha!! Hur ska ni göra nu då, för att försörja ett helt land med el, värme och vatten när kraftverken slås ut på löpande band?

Strategisk krigföring av Ryssland.
Ja men vad bra du gillar det. Får du som du vill har väl Ryssland tagit Ukraina snart och satt dit en marionettregering så de kan plundra landet på allt. Jag gissar att du kommer att sitta och mysa då. Titta på idioterna som ville vara fria. Nu har Ryssland tryckt ned dom i skoskaften.
Citera
2022-10-18, 14:18
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Om man läser dina tidigare inlägg och din nivå, har du nog en egen nivå, under de flesta andras, faktiskt.
Men om du ser som din uppgift att vara sämst, så fortsätt gärna.

Sen är förstås ryssarna "bad guys" i det här sammanhanget. Det är få som ställer sig på skurkarnas sida. Sällan nån som hejar på massmördare så att säga. Ett visst hat brukar riktas mot dem.
Om jag är sämst, betyder det att ni också är sämst
Citera
2022-10-18, 14:21
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
3400 civila dog i ryssarnas krig mot Donbas 2014-2021.
Okej, hur många av dessa civila dödade Ukraina, ditt geni?
Citera
2022-10-18, 14:22
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Galet bra skrivet Info, många + på den.
Instämmer
Men det når väl inte fram till de efterblivna putler- fansen.
Citera
Medlem
lapons avatar
En av de som anklagas för att ha skjutit vid masskjutningen i Belgorod i lördags, och sedan blev skjuten själv, verkar ha dragits in i saken på ett märkligt vis. Hans släktingar har berättat att han försvann från Moskva fem dagar innan skjutningen, och att han inte var inställd på att kriga. (https://t.me/tvrain/58982)

“Radio ‘Ozodi’ har med hjälp av lyssnare rett ut vem en av de medborgare från Tadzjikistan var, som blev dödad på den militära övningsplatsen i Belgorod. Det var den 24-årige Echson Aminzod.

Aminzods närstående har meddelat att han arbetade i en av restaurangerna I Moskva, och inte planerade att deltaga i kriget. Den unge mannen försvann den 10:e Oktober i tunnelbanan ‘Ljublino’ i Moskva, och den 16:e Oktober informerade myndigheterna om hans död.

Mannens bror har meddelat, att Aminzod for till Ryssland för sju månader sedan, han hade inte ryskt medborgarskap, så han jobbade i en restaurang enligt ett tillfälligt tillstånd från det ryska migrationsverket. ‘Vi vet inte hur han hamnade i Belgorod. Min bror var ingen terrorist, han umgicks inte med sådana tankar. Han var en vanlig immigrant, som ville jobba och ordna sitt liv’, sa brodern Firuz.

Enligt honom så ringde Echson upp honom på kvällen den 10:e Oktober och sa att han skulle gå och träffa några vänner, och efter det stängdes hans telefon av.

En av vännerna till den avlidne berättade för radiokanalen, att Echson ville tjäna ihop tillräckligt för att återvända till hemlandet och ordna med bröllop. ‘Vi är alla i chocktillstånd. Samma kväll sa han att han skulle träffa några bekanta personer utanför tunnelbanestationen 'Ljublino' och skulle komma hem sent. Men därefter försvann han. Vi sökte alla efter honom och tänkte, att han hade åkt till några han kände, eller återvänt till Tadzjikistan. Han var inte radikalt lagd, han utmärkte sig inte framför andra unga människor. Hade han varit en radikal muslim så hade han aldrig arbetat på en restaurang", enligt radiokanalens källa.

Den 15:e Oktober på den militära övningsplatsen i byn Soloti i Belgorodområdet ägde det rum en skjutning. Enligt vad Försvarsministeriet meddelade så var det under en övning som några tjänstgörande militärer öppnade eld mot andra soldater. Som resultat av skjutningen, så omkom 11 personer, och 15 skadades, och de två som sköt blev dödade av svarseld, enligt myndigheten”.
Citera
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Om jag är sämst, betyder det att ni också är sämst
Vilka ni. Jag är ingen kollektivist. Jag är jag. Däremot vet jag vad sämst är. Det betyder i så fall, att alla är bättre än dig, om än kanske bara marginellt.
Citera
2022-10-18, 14:24
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
För att det inte passar hans världsbild. Ryssland ska inte foga sig till en allians eller ekonomisk union, Ryssland är centrum i den Euroasiatiska världsbilden och resten av världen ska foga sig till Ryssland.

Ett Ryssland i Nato skulle ex. kräva att Ryssland samarbetar med väst, delar information med väst, förhindrar att Ryssland får fria händer att kriga som de känner för etc. Helt orimligt för Ryssland.
Varför skulle de behöva kriga mot någon om de känner sig säkra med ett NATO-medlemskap? Det är ju USA som för ett proxykrig mot Ryssland idag
Citera
2022-10-18, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Ja men vad bra du gillar det. Får du som du vill har väl Ryssland tagit Ukraina snart och satt dit en marionettregering så de kan plundra landet på allt. Jag gissar att du kommer att sitta och mysa då. Titta på idioterna som ville vara fria. Nu har Ryssland tryckt ned dom i skoskaften.
Ryssland visar vad Kiev har bett om. Det här angreppet kunde lika gärna ha kommit i maj eller juni, det kan dessutom upprepas fler gånger om det skulle behövas. Att det inte kom förrän nu visar

1) att Ryssland faktiskt har agerat relativt återhållsamt så här långt (oavsett vad media och KIevs kampanj säger)'
2) att Moskva inte alls är "utslaget" eller har svårigheter att få in träffar från luften när det behövs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in