2022-10-18, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De är aktiva i Ukraina redan, men jag vet inte hur bra de är. Många ryska flyg, helikoptrar och drönare skjuts ju ned så de kanske är effektiva i det fördolda. Ibland är Ukraina väldigt hemlighetsfulla.

Självklart är man hemlighetsfulla om sådant det är bättre om fienden inte vet hur deras vapen
oskadliggörs .
Citera
2022-10-18, 10:39
Medlem
Jag ser ingen möjlighet för Ryssland att fortsätta kriget. Även om man räknar ned siffran för eliminerade våldtäktsbögar, 530 st., måste man ju ändå ta hänsyn till skadade som har en urusel sjukvård att vänta. Låt oss räkna lågt att 15000 ryssfascister slås ut varje månad, det är ju hela arméer som försvinner snabbt. Det är häpnadsväckande och den ryska fascistledningen måste avlägsnas, bögparaderna på Röda Torget ställas in.

Nu ökade också förlusterna av tanks 11 st och bepansrade fordon 14 st. Tänk på att det sitter stridande pedofiler i vagnarna.

Ukrainska styrkor koncentrerar sig på att slå ut bögryskt artilleri, 23 st och raketartilleripjäser 6 st... ...

När börjar Solonyov och skabbiga Skayaeba bekymra sig över bögförlusterna? Här finns något som skaver.
Citera
2022-10-18, 10:40
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Haha, USA har rustat upp sig sedan länge och drivit flertal krig där ni stått som fågelholkar och vissa hejat på när de mördar oskyldiga människor, men de hjärntvättar er så bra att ni tro att de gör något gott. Ni är totalt vansinniga
Och nu hejar du på när Ryssarna dödar civila och anser att de gör något gott. Så i så fall är du förstås lika vansinnig.
Sitter du och skrattar vansinnigt varje gång du läser om civila ukrainare som dödas också? Man får det intrycket av den frenesi och det hat du visar upp i dina inlägg.
Citera
2022-10-18, 10:41
Medlem
Snapcounts avatar
Tja, gaslagren är ju närmast fulla i EU och det ser bra ut :

Dusinvis av skip som frakter flytende naturgass (LNG) sirkler utenfor kysten av Spania og andre europeiske land, og er ikke stand til å losse fordi anleggene er fulle, det skriver Reuters.

Nå er det er mer enn 35 LNG-lastede skip som ligger utenfor Spania og i Middelhavet, med minst åtte fartøyer ankret utenfor Cadizbukten alene, sier handelsmenn, analytikere og kilder ved LNG-terminaler som er kjent med situasjonen mandag.

https://www.finansavisen.no/nyheter/finans/2022/10/17/7947007/dusinvis-av-lng-skip-star-i-ko
Citera
2022-10-18, 10:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Om du kontrollerar ser du att det inte ens är där det är strider. Varje länk visar till ett otal olika områden där ryska artilleriet skjuter. Om vi då dessutom lägger till alla ryssarna dödar i städerna och jämför det med vilka städer och byar som Ukraina beskjuter, inser man snabbt att dom civila offren för Rysslands beskjutningar måste vara betydligt fler då de beskjuter mer civila mål när man ska försöka slå ut infrastruktur. Man verkar ha en idé om att den Ukrainska armén har elbilar och därför inte kan strida om byar och städer saknar ström.
Vad har du själv att visa upp?

Jag försvarar inte moskoviternas terrorbombningar, men många tåg som transporterar ammunition etc. går på el.
Citera
2022-10-18, 10:45
Medlem
Citat:
Ok, förlåt El-Strutso! Jag ska framöver avguda Zelensky den store och buga mig inför det ukrainska folket

Nej det behöver du givetvis inte men du kan ju i alla fall ta avstånd från att en diktatur som bedriver ett olagligt anfallskrig och mördar tusentals civila.
Citera
Bannlyst
Ukraina: Vi har senaste luftförsvaret av NATO!!

Ukraina en dag senare: https://t.me/DonbassDevushka/30204
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Hur många det är exakt vet jag inte. Men om man följer rapporteringen vill jag påstå att ryssarna dödar betydligt fler civila.
Det här är dagens rapport från liveuamap https://liveuamap.com/ som visar vad ryssarna beskjutit sista dygnet.

https://liveuamap.com/en/2022/18-october-at-pivdenny-buh-direction-russian-army-shelled
https://liveuamap.com/en/2022/18-october-at-novopavlivka-and-zaporizhzhia-directions-russian
https://liveuamap.com/en/2022/18-october-at-slobozhanschyna-direction-russian-army-shelled
https://liveuamap.com/en/2022/18-october-at-kupiansk-direction-russian-army-shelled-berestove

Så här har det sett ut varje dag sen i somras.
Om du kontrollerar ser du att det inte ens är där det är strider.

Varje länk visar till ett otal olika områden där ryska artilleriet skjuter.
Om vi då dessutom lägger till alla ryssarna dödar i städerna och jämför det med vilka städer och byar som Ukraina beskjuter, inser man snabbt att dom civila offren för Rysslands beskjutningar måste vara betydligt fler då de beskjuter mer civila mål när man ska försöka slå ut infrastruktur. Man verkar ha en idé om att den Ukrainska armén har elbilar och därför inte kan strida om byar och städer saknar ström.

Vad har du själv att visa upp?
Det pratas om 10 döda här och och 15 döda där efter attacker.
Ibland hittas en grav med några hundra döda.
Det låter inte rimligt med dessa siffror med 1000 tals attacker på civila med bomber och robotar.
Det borde vara hundra tusentals döda minst.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Om Skåne vill bli självständiga och vår regering inte tillåter en observerad röstning om det, är det en demokrati då?
Jag har inget minne av att vare sig Krim eller de separatistkontrollerade områdena ville ha en omröstning innan de översvämmades av den Fria Ryska Armén, dvs ryska soldater med vapen från Ryssland men som enligt Putin inte jobbade för Ryssland utan var en sorts förrädare men som aldrig lagfördes för sina grova och omfattande materialstölder från den ryska militären.

Kanske Du kan hänvisa till lite ansökningar mm om omröstningar om självständighet från tiden före Ryssland började beväpna områdena?
Senast redigerad av Trolltestet 2022-10-18 kl. 11:03.
Citera
2022-10-18, 10:47
Medlem
Citat:
Ok, förlåt El-Strutso! Jag ska framöver avguda Zelensky den store och buga mig inför det ukrainska folket

Bra äntligen börjar du göra rätt för dig.
Fast det kommer krävas otroligt mkt då du blir glad och jublar när civila dödas av er ryssar.
Citera
2022-10-18, 10:49
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det beror givetvis på bågens höjd. En kula kan lätt gå flera kilometer och den tappar mycket av sin energi efter bara några sekunder. Sen är den mer eller minde verkanslös.

Det var ju kpist/45 som var verkanslös efter bara 200-300m. Detta vid horisontellt skytte.
Nope, den var inte verkningslös efter 200-300m, dock svårt att träffa med den, på det avståndet.
Fungerar bäst med korta skurar, "spray and pray".
Citera
2022-10-18, 10:50
Medlem
Citat:
Är det därför som Putin har velat gå med i NATO och EU? Logiken, min vän. Logiken!

Källa på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in